Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@16:22:09 GMT

«ونگر» قانون آفساید را تغییر می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۳۵۸

«ونگر» قانون آفساید را تغییر می‌دهد

ونگر که چندی پیش ریاست واحد توسعه جهانی فوتبال را در فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) عهده‌دار شد، به مدت ۲۲ سال سکان هدایت آرسنال را در دست داشت.

به اعتقاد وی زمانی که هر کدام از اعضای بدن یک بازیکن که به طور قانونی می‌تواند باعث ورود توپ به دروازه و گلزنی شود، همسطح یا عقب‌تر از مدافع باشد، آفسایدی در کار نسیت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس قانون کنونی یک بازیکن در منطقه آفساید قرار دارد اگر هر کدام از اعضای بدن وی که به طور قانونی قادر به گلزنی است، جلوتر از آخرین مدافع قرار داشته باشد؛ عقیده ونگر می‌تواند تغییر تاثیرگذاری را در این قانون ایجاد کند.

استفاده از ویدئو برای بازبینی صحنه‌های مشکوک از زمان ورود کمک داور ویدئویی به فوتبال همواره انتقادهای زیادی را به همراه داشته است که از جمله آنها می‌توان به نگرانی‌ها در مورد زمان مورد استفاده برای اتخاذ تصمیم و همچنین دقت تصمیم‌گیری در مورد صحنه‌های مشکوک به آفساید اشاره کرد.

ونگر در جریان نشست عمومی هیات بین المللی فوتبال (ایفاب – تنها نهاد قانونگذاری در فوتبال) که ۲۹ فوریه در بلفست برگزار می‌شود، تغییرات مورد نظر خود را پیشنهاد خواهد داد.

وی در این باره گفت: یک بازیکن در آفساید قرار ندارد اگر هر کدام از اعضای بدن وی که قادر به گلزنی است، با آخرین مدافع در یک خط قرار داشته باشد حتی اگر سایر اعضای بدن مهاجم جلوتر از مدافع باشد. این پیشنهاد همه چیز را سر و سامان می‌دهد و دیگر شاهد تصمیمات در مورد آفسایدهای میلیمتری و جلوتر بودن بخش از بدن مهاجم نسبت به مدافع نخواهیم بود.

کشورهای انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی هر کدام یک رای دارند و چهار رای باقی مانده در دست فیفا است؛ اعمال تغییر در قوانین فوتبال نیازمند ۶ رای موافق است و اگر پیشنهاد ونگر مورد پذیرش اعضای ایفاب قرار گیرد، از اول ژوئن لازم الاجرا خواهد بود؛ یعنی ۱۲ روز قبل از آغاز یورو ۲۰۲۰.

برچسب‌ها آرسن ونگر فناوری کمک داور ویدئویی فیفا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرسن ونگر فناوری کمک داور ویدئویی فیفا آرسن ونگر فناوری کمک داور ویدئویی فیفا کدام از اعضای بدن یک بازیکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متس هوملس آماده تمدید قرارداد با دورتموند

متس هوملس آمادگی خود برای ماندن در دورتموند را نشان داده است.

طرفداری | متس هوملس، مدافع آلمانی دورتموند مایل است یک سال دیگر در این تیم بماند.

به گزارش بیلد، در حالی که قرارداد فعلی متس هوملس با دورتموند در انتهای فصل به پایان می رسد و انتظار می رفت او در تابستان از فوتبال خداحافظی کند یا راهی MLS شود، مدافع آلمانی آماده است تا قرارداد خود با زنبورها را به مدت یک فصل دیگر تمدید کند. احتمال این اتفاق زیاد است، صحبت هایی با سباستین کل انجام شده و هوملس در بازی های اخیر با عملکرد خود توجه زیادی را جلب کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • متس هوملس آماده تمدید قرارداد با دورتموند
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • هر ۳ گل پرسپولیس درست بود/ تیم داوری قضاوت مطلوبی داشت
  • کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس
  • قانون جدید فقط برای ساکت کردن جواد است/ رسماً قصد دارند ترمز استقلال را بکشند
  • مهدی هاشمی‌ نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند
  • تغییر معادلات قهرمانی در پریمیر لیگ؛ ۱۰ ستاره برتر هفته سی و سوم لیگ انگلیس کدام بازیکنان بودند؟
  • هاشمی‌نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند/ شمس‌آذر انتحاری بازی می‌کند
  • هاشمی‌نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند