Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ترحمی بهابادی روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات شهرستان مهریز ، افزود: دشمنان همیشه به دنبال وارونه نشان دادن حقایق و پیشرفت های جمهوری اسلامی هستند تا مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با بیان اینکه دشمنان در حال تبلیغ برای مشارکت پایین مردم در انتخابات برنامه ریزی کرده اند، اظهار کرد: نقش رسانه ها و کمیته های اطلاع رسانی در حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم است، زیرا بسیاری از مردم اطلاعات خود را از رسانه ها دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترحمی بهابادی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون مردم، عنصر و محور اساسی حکومت در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند ،یادآور شد: مردم همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب و انتخابات حضور و مشارکت فعالی داشته اند.

همچنین فرماندار مهریز گفت: اجرای درست انتخابات، مهمترین وظیفه مجریان، ناظران و بازرسان است و با هماهنگی کاملی که بین مسوولان وجود دارد، آنها  این مهم را عملیاتی می کنند.

رضا زارع زاده مهریزی اظهارکرد: شکوه انتخابات نیز نتیجه سلامت و رقابت است یعنی با وجود سلامت و رقابت قانونی، شکوه انتخابات نیز محقق می‌شود.

به گفته فرماندار مهریز، ۵۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در شهرستان برای جمع آوری آرای مردم پیش‌بینی شد که از این تعداد ۳۰ شعبه در شهر مهریز و ۲۶ شعبه شامل ۱۱ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار در روستاها مستقر می شود.   

مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز با مجموع حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت  یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. 

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند.

آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات به تفکیک در شهرستان‌ استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام شد.

آمار رای اولی‌های استان ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

 انتخابات مجلس جمعه این هفته برابر دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، و از چهار حوزه انتخابیه استان چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

۲۳۹ نفر برای حضور در انتخابات این دوره ثبت نام کردند که ۱۴۷ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند..

در انتخابات پیش رو ۷۷۲ شعبه اخد رای برای جمع آوری آرای مردم در ۱۰ شهرستان استان در نظر گرفته شد.

مجلس ایران ۲۹۰ نماینده دارد که مطابق قانون اساسی هر یک از اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی  نماینده جداگانه در آن دارند.  

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مهریز مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مهریز مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مهریز مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تأکید بر اجرای صحیح، سالم و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات، افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تأثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم، گفت: در صداوسیمای مرکز لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به‌منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به‌منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌دیده‌شده است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

کد خبر 6088234

دیگر خبرها

  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران