Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@12:18:06 GMT

رشد بورس ادامه دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۴۳۵

رشد بورس ادامه دارد؟

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۴۹۵ واحد افزایش به ۱۵۵ هزار و ۶۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۳۲۹ واحد رشد به ۱۰۳ هزار و ۷۵۷ واحد رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص آزاد شناور نیز با ۹ هزار و ۳۵۴ واحد افزایش به رقم ۵۷۹ هزار و ۶۷۴ واحد رسید، شاخص بازار اول سه هزار و ۴۷۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۹ هزار و ۵۰۲ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی پارس (پارس) با ۵۷۶ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۶۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۶۲ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۳۰۱ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۹۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۲۵۶ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۲۰۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۱۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۰۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۰۰ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۸۶ واحد و فولاد خوزستان (فخوز) با ۸۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، پارس خودرو و داده گستر عصر نوین های وب در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۳۰ میلیون و ۵۶۲ هزار برگه سهم به ارزش بیش از سه هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۹۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال سه هزار ۶۶۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۶۶۱ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۲۳ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، فرابورس ایران (فرابورس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و تولید برق نیروگاه دماوند (دماوند) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمینه (میدکو)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بورس رشد بورس شاخص بورس قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضا و رشد شاخص در بازار بودیم، اما امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و اکثر نماد‌های شاخص ساز در منفی کار خود را به پایان رساندند. این اصلاح موقت فرصت مناسبی برای توجه به سهام جا مانده و خودنمایی مجدد بازیگر محور‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شایعه‌ای جدید در مورد واگذاری سهام تودلی خودروسازان دوباره به گوش می‌رسد که رنج‌های مثبت و استقبال از این صنعت را به همراه داشت. 

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۹۴۵۸ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۵۰۳۳ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. همچنین بازار ۵۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را تجربه کرد. در پایان معاملات امروز تعداد ۳۶۸ نماد (۴۷ درصد) در مثبت و ۴۱۴ نماد (۵۳ درصد) در منفی به کار خود پایان دادند. پس از گذشت از سقف قبلی، بازار به تعادل رسیده و می‌توان همچنان به امید جبران جاماندگی بازار روی سهم‌های بازار سهامداری کرد.

او در نهایت بیان کرد: شاخص کل با بیش از ۱۳۴۰۰ واحد کاهش رو به رو شد و به سطح ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن که نشان دهنده وضعیت کلی نماد‌های کوچک و متوسط است بارشد ۱۳۲۱ واحدی همراه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد