Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@18:28:48 GMT

شهروندان ایمنی آسانسورها را بررسی کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۵۶۰

شهروندان ایمنی آسانسورها را بررسی کنند

غلامرضا مندل زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  بیان کرد: هر آسانسور دارای یک کد ۱۰ رقمی به عنوان شناسه ملی آسانسور است که در کابین آسانسورها نصب شده است و با این شناسه ملی در هر لحظه امکان بررسی آخرین وضعیت اعتبار ایمنی آن از طریق ارسال کد به سامانه رایگان پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم با اداره استاندارد در شناسایی و معرفی آسانسورهای دارای نقص همکاری کنند تا میزان ایمنی استفاده از آسانسور در خوزستان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آسانسورهای مجتمع‌های خدمات دهنده عمومی در شهرها باید دارای گواهینامه ایمنی از اداره کل استاندارد خوزستان باشند.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان افزود: مراکز خرید، مجتمع‌های پزشکی، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و همه مراکز خدمات رسان عمومی باید از آسانسورهای دارای تاییدیه ایمنی از اداره کل استاندارد خوزستان استفاده کنند.

وی بیان کرد: توجه نکردن به نواقص ایمنی و کارکردی آسانسورها و به خطر انداختن جان شهروندان قابل بخشش نیست.

مندل زاده ادامه داد: هنگام بازرسی، در صورت ناقص بودن آسانسورها برچسب غیرایمنی بودن آسانسور و یا پلمب در محل نصب می شود و آسانسور باید خاموش شود.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده برچسب نبود ایمنی آسانسور به هیچ وجه از آسانسور استفاده نکنند.

به گفته وی ، بیشتر آسانسورهای اماکن عمومی در بازرسی‌ انجام شده ، دارای نقص فنی هستند.

بر اساس اعلام این اداره کل در مواردی نیز با وجود پلمب کردن آسانسور با نقص و اشکال فنی مهر پلمب از سوی صاحب آن مکان  به صورت غیرقانونی برداشته می شود که این کار می تواند جان مردم را به خطر اندازد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استاندارد بیمارستان آسانسور ایمنی آسانسورها انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندارد خوزستان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قدرت اله محمدی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تهران بزرگ در رابطه با آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی پایتخت در شب‌های قدر گفت: با توجه به فرا رسیدن شب‌های قدر و نظر به اینکه بسیاری از شهروندان در این شب‌ها در اماکن مذهبی حضور یافته و تا ساعاتی از شب مشغول راز و نیاز با پروردگار یکتا می‌شوند، سازمان آتش نشانی تهران بزرگ همانند سال‌های گذشته، تمام تلاش خود را برای پوشش ایمنی این اماکن و شرکت کنندگان در این مراسم‌ها به کار خواهد بست.

وی ادامه داد: در این ایام علاوه بر اکیپ‌های سیار، آتش نشانان ۱۳۸ ایستگاه آتش نشانی نیز به منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم در محدوده عملیاتی خود به ویژه اماکن مهم مانند؛ مساجد، حسینیه ها، شبستان ها، بقاع متبرکه و امکان دیگر، آمادگی کامل را دارند.

محمدی تصریح کرد: در این شب ها، بیش از ۲۰۰ نفر از آتش نشانان به همراه ۸۰ دستگاه خودرو عملیاتی سبک و سنگین در ۸۰ نقطه از سطح شهر شامل؛ خیابان ها، میادین پر تردد، اماکن مذهبی و محل‌های برگزاری مراسم پرفیض قدر از یک ساعت پیش از برگزاری مراسم تا پایان آن و نیز تخلیه کامل شبستان‌های این اماکن مذهبی، پوشش ایمنی مناسب را فراهم می‌کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ از هموطنان گرامی درخواست کرد؛ مثل سال‌های گذشته با نیرو‌های آتش نشانی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی سریعا محل را ترک کنند و با سامانه ۱۲۵ تماس حاصل نمایند.

وی همچنین توصیه کرد که در این شب‌ها لازم است همه در‌های ورود و خروجی مکان‌های مذهبی باز باشند و افراد سالخورده و کودکان در نزدیک‌ترین محل تا در‌های خروجی اسکان داده شوند.

محمدی با اشاره به این که پیش از شروع مراسم حتما وسایل برقی و سیم کشی‌ها توسط افراد متخصص کاملا بازبینی شود، افزود: درصورت بروز حادثه، علاوه بر تماس فوری با سامانه ۱۲۵ و اعلام آن به سازمان آتش نشانی، نسبت به تخلیه شهروندان، به ویژه کودکان، سالخوردگان و بانوان اقدام شود.

وی از شهروندان درخواست کرد که در این شب‌ها آتش نشانان را نیز از دعای خیر خود بهره‌مند سازند و یادآور شد: مدیران عملیاتی در این شب‌ها با خودرو‌های خود به صورت گشت زنی از نقاط استقرار آتش نشانان بازدید می‌کنند و نظارت همه جانبه را جهت تامین ایمنی شهروندان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگروه تحقق شعار سال در استاندارد البرز تشکیل شد
  • بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام
  • ۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد
  • ارزیابی کالا و خدمات در اردبیل زیر ذره‌بین کارشناسان اداره کل استاندارد
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • نظارت بر پمپ بنزین ها و جایگاه‌های سی ان جی در البرز
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • وضعیت ایمنی در جاده های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • فعالیت ۱۱۷ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در ایلام