Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته سیاست‌های تازه دولت خود را درباره آنچه جدایی‌طلبی اسلامی در این کشور خواند؛ اعلام کرد. این در حالی است که جناح‌های سیاسی فرانسه انتقادات تندی را علیه سیاست‌های دینی مکرون مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان:  نقل از آر اف آی، مکرون روز گذشته در شهر مالهوس در شمال فرانسه در سخنانی با موضوع ساختار اسلام در فرانسه، آموزش کودکان در مدارس و تأمین هزینه‌های مکان‌های دینی به‌ویژه از خارج این کشور، برنامه دولت خود برای مقابله با جدایی‌طلبی اجتماعی و آنچه «اسلام جدایی‌طلب» خواند، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استراتژی دولت فرانسه برای نخستین‌بار اکتبر سال گذشته اعلام شد؛ پس از اینکه چهار مأمور پلیس به دست یک همکار افراط‌گرای خود به ضرب چاقو به قتل رسیدند. او در آن زمان گفته بود در برخی مناطق فرانسه، جدایی‌طلبی در بین جوامع رخنه کرده است.

 

مکرون روز گذشته سعی کرد بدون اشاره مستقیم به مسلمانان، بر پایبندی به آرمان‌های جمهوری فرانسه برای مقابله با جدایی، تبعیض و اولویت دادن به شایسته‌سالاری تأکید کند.

 

رئیس‌جمهور فرانسه که چهار وزیر کابینه او را همراهی می‌کردند، مدعی شد: اسلام با بحران روبرو شده است. برخی گروه‌های تندرو دوست دارند اسلام را سیاسی کنند اما اینجا در فرانسه، اسلام سیاسی جایی ندارد. اظهارات وی اشاره به مسجد «النور» هم داشت که با هزینه بخش خصوصی قطر در شهر مالهوس در حال ساخت است.

 

گروه‌های راستگرا دولت فرانسه را متهم کرده‌اند که در موضوع مقابله با افراط‌گرایی دینی بسیار سهل‌انگاری کرده است. بحث‌ها در باره این موضوع پس از همراهی یک مادر محجبه با دخترش در جریان یک اردوی مدرسه و تصمیم دولت برای اجازه دادن به کاندیداهای انتخابات محلی برای تبلیغ هویت دینی خود بالا گرفت. جناح چپ‌گرای عرصه سیاست فرانسه نیز انتقاداتی را به سیاست‌های مکرون وارد کرده است.

 

مکرون که اعلام کرده در دو سال باقیمانده دولت خود قصد تقویت جایگاه دولت را دارد، با رد این انتقادات گفته است که به خاطر در پیش بودن انتخابات آتی، کار دولت را متوقف نخواهد کرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایکنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: امانوئل مکرون مسلمانان فرانسه جدایی طلبی روز گذشته دولت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک

رئیس‌جمهور فرانسه درباره پذیرش ورزشکاران روسیه در المپیک پاریس و تغییر مکان احتمالی مراسم افتتاحیه این مسابقات صحبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از RMC Sport؛ امانوئل مکرون گفت: این تصمیم (پذیرش ورزشکاران روسی در بازی‌های المپیک 2024 در وضعیت بی‌طرف) به نظر من، منصفانه است. ما از ورزشکاران می‌خواهیم که به معیارهای تعیین شده احترام بگذارند، نسبت به مخالفان اظهارات توهین‌آمیز، سیاسی و تهاجمی نداشته باشند.

از دست رفتن المپیک برای قهرمان پرش سه‌گام

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: المپیک به کشورها و ورزشکارانی که با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند، اجازه می‌دهد، آشتی کنند. روسیه دعوت نشده است، رهبر آن را نمی‌توان دعوت کرد اما ورزشکاران می‌توانند بدون سرود و پرچم رقابت کنند.

امانوئل مکرون درباره تهدیدهای امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس اظهار داشت: در صورت وجود تهدید امنیتی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک، ما چندین گزینه داریم. اگر این اتفاق بیفتد، مراسم افتتاحیه به تروکادرو یا حتی استاددو فرانس محدود می‌شود. ما تحلیل ریسک را در زمان واقعی انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهور فرانسه درباره انتظاراتش از کاروان کشورش در المپیک پاریس گفت: فرانسه باید در بین پنج تیم برتر رده‌بندی مدال‌های المپیک قرار گیرد. در بازی‌های پارالمپیک، هدف ما این است که به جمع هشت تیم برتر جدول رده‌بندی مدال‌ها راه پیدا کنیم.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • مکرون: مشارکت در رهگیری پرتابه های ایران به درخواست اردن بود
  • لفاظی‌ های جدید رییس جمهور فرانسه علیه ایران
  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس | مکرون: پلن C هم داریم
  • تشدید رفتارهای اسلام‌هراسی در آلمان/ افزایش ۲ برابری آمارها در پی جنگ غزه
  • اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک
  • درخواست رهبران انگلیس و فرانسه از اسرائیل برای پاسخ ندادن به حمله ایران
  • واکنش مکرون به حمله ایران علیه اسرائیل
  • فرانسه پشت رژیم صهیونیستی ایستاد