Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار طلاب تازه ازدواج کرده حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: زوجیت در قرآن بسیار مورد توجه قرار گرفته و خداوند به آن قسم یاد کرده است و فرموده همه موجودات عالم زوج آفریده شده‌اند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) مصداق زوجی که خداوند به آن قسم یاد کرده را امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) معرفی می‌کند و همه می‌باید تلاش کنیم تا سیره و سنت اهل بیت (ع) را برای زندگی در پیش بگیریم تا با با آرمان الهی هماهنگ شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: خدا در قرآن تأکید کرده است حاکمان و بزرگان باید بنیان زندگی را برای جوانان فراهم آورند و در این راستا زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی کنند اما زوج‌ها نیز پس از ازدواج باید برای استقلال خود تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر حفظ حرمت پدران و مادران تأکید کرد و گفت: زوج‌های جوان پس از ازدواج نیز می‌باید حرمت پدر و مادر خود و همچنین پدر و مادر همسرشان را حفظ کرده و از نظر عاطفی آنها را مورد توجه قرار دهند.

وی بر حفظ اصالت ازدواج‌ها تأکید کرد و افزود: باید بزرگان و خانواده‌ها در امر ازدواج دخیل باشند چرا که تجربه‌ی آنها می‌تواند به کمک جوانان بیاید و بنیان ازدواج و خانواده را تقویت کند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه خداوند رزق و روزی همه موجودات را مقدر کرده است، اظهار کرد: باید در زندگی تلاش کنیم تا با ذکر و یاد خدا قلب‌های خود را به آرامش برسانیم و اگر با باور اینکه خدا رزق همه موجودات را مقدر کرده، به رسالت‌های طلبگی خود بپردازیم، برکت در زندگی‌مان جاری می‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر وابستگی و توکلمان به خدا قطع نشود و همواره توکل به خدا را محور زندگی قرار دهیم، کارها به خوبی پیش رفته و مشکلات برطرف خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا ازدواج اهل بیت حوزه علمیه خانواده نماینده ولی فقیه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی همه موجودات استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روح الله مقدم، معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قم گفت: استان قم درپرداخت وام ازدواج درکشور، طبق جدول وزارت ورزش و جوانان مربوط به پایان سال ۱۴۰۲، رتبه نهم کشور را کسب کرده‌است.

وی ادامه داد: استان قم با تحقق ۸۸.۵ درصدی اعطای وام ازدواج به متقاضیان، در میان ۳۱ استان کشور ، این رتبه را به خود اختصاص داده‌است.

وی یادآور شد که میانگین جمع کل دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در کشور در سال گذشته ۸۵ درصد بوده‌است.

مقدم بیان کرد: ۱۱ هزار و ۵۵۲ فقره وام ازدواج در سال گذشته به متقاضیان در قم پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: این تعداد فقره وام ازدواج با معرفی اداره‌کل ورزش و پرداخت توسط بانک‌ها به مبلغ ۲۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال انجام پذیرفته‌است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم همچنین تعداد متقاضیان در صف انتظار دریافت وام در سال گذشته را یک‌هزار و ۵۰۹ نفر عنوان کرد.

وی تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در استان قم تا پایان بهمن ماه را ۱۳ هزار و ۶۱ نفر ذکر کرد.

مقدم همچنین یادآور شد: سال ۱۴۰۱ تعداد تسهیلات پرداخت شده ازدواج در استان قم ۱۲ هزار و ۴۷۶ فقره بوده‌است.

دیگر خبرها

  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است