Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@03:03:10 GMT

رقم سبد معیشت کارگران امروز تعیین می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۸۷۹

رقم سبد معیشت کارگران امروز تعیین می‌شود

امروز جلسه کمیته دستمزد به منظور تعیین سبدمعیشت کارگران با حضور شرکای اجتماعی برگزار و عدد و رقم سبد معیشت کارگران تعیین می شود. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حاتم شاکرمی،معاون روابط کار چند روز گذشته درباره دستمزد کارگران  گفت: در حال حاضر دستمزد کارگران در کمیته دستمزد که یکی از کمیته های زیرمجموعه شورای عالی کار است در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ماده 41 قانون کار قرار است هزینه سبد معیشت کارگران در کمیته دستمزد تعیین و سپس در شورای عالی کار عدد و رقم دستمزد نهایی شود.

وی ادامه داد: هزینه سبد معیشت کارگران قرار است متناسب با اطلاعات مرکز آمار بدست آید و اوایل هفته آینده در نشست کمیته مزد رقم سبد معیشت کارگران تعیین شود.

ضرورت تعیین دستمزد متناسب با خط فقر/جای خالی پرداخت وام‌های ودیعه مسکن ارزان به کارگرانپیگیری برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال در نیمه اول اسفند/ منابع یارانه دستمزد هنوز تأمین نشده است

شاکرمی با بیان اینکه تعیین دستمزد کارمندان هم در تعیین دستمزد کارگران تأثیردارد بیان کرد: با شرایطی که در حال حاضر داریم از هفته آینده به صورت جدی وارد بحث دستمزد خواهیم شد تا بتوانیم تصمیم خوبی را لحاظ کنیم.

* برگزاری جلسه کمیته مزد امروز ساعت 4 بعدازظهر

فرامرزتوفیقی،رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه کمیته دستمزد امروز ساعت 4 بعد ازظهر با حضور شرکای اجتماعی برگزار می شود گفت: تلاش بر این است که امروز به یک جمع بندی پیرامون عدد و رقم دستمزد کارگران برسیم.

 وی بیان کرد: عددی و رقمی که امروز در جلسه کمیته دستمزد تعیین می شود به عنوان ورودی برای جلسه شورای عالی کار و تعیین نهایی مزد قرار می گیرد. با توجه به اینکه در سال 97 هزینه زندگی ماهانه یک خانوار کارگری 3.3 نفره، سه میلیون و 760 هزار تومان تعیین شد، امسال به میزان افزایش هزینه زندگی کارگران نسبت به سال گذشته، باید حداقل دستمزد اضافه شود.

نماینده کارگران در کمیته مزد99 شورای‌عالی کار، تأکید  کرد: برای حفظ معیشت حقوق‌بگیران، باید تفاوت قیمت ایجاد شده در اقتصاد و بازار در دستمزد نیروی کار نیز اعمال شود.

توفیقی با بیان اینکه حداقل مزد سال58 معادل 1701تومان، برابر 121.5دلار یا 1.3برابر قیمت یک سکه تمام بوده گفت: با اعمال تورم دلار در 40سال گذشته، چنانچه قرار باشد همان رقم حداقل مزد سال58 در سال99 به کارگران پرداخت شود، تا قدرت خرید آنان حفظ شود، باید حداقل مزد سال99 برابر با 430دلار شود که معادل ریالی آن با اعمال نرخ دلار آزاد به 6میلیون تومان خواهد رسید. همچنین اگر قیمت سکه ملاک قرار گیرد، حداقل دستمزد کارگر در سال آینده باید 6 میلیون و500هزار تومان باشد تا قدرت خرید او در مقایسه با سال58 بدون تغییر بماند.

 انتهای پیام/

R1012189/P1012122/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار حقوق و دستمزد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار حقوق و دستمزد اخبار حقوق و دستمزد رقم سبد معیشت کارگران کارگران در کمیته دستمزد کارگران شورای عالی کار تعیین دستمزد کمیته دستمزد تعیین می شود جلسه کمیته کمیته مزد حداقل مزد عدد و رقم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟

روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.

تشکیل این جلسه به دلیل نارضایتی نمایندگان کارگری قرار بود و مقرر بود شورایعالی کار با حضور گروه‌های سه جانبه تشکیل جلسه دهد و احتمال تجدید نظر دربرخی آیتم‌های مزدی ۱۴۰۳ وجود داشت.

در حالی علی باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار در باره این جلسه گفته، که موضوع در خصوص افزایش حق مسکن کارگران است، اما علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان بعد از پایان جلسه می‌گوید: جلسه خاصی امروز نداشتیم و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

 از بین اعضای کارگری شورای عالی کار برخی در جلسه حضور نداشتند، و موضوع افزایش حق مسکن هم در جلسه روز گذشته مطرح نشده است و جلسه بدون خروجی مثبت برای کارگران پایان یافته است.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارگران ، افزایش حقوق سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن افزایش نیافت
  • نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟
  • ایرنا: شورای عالی کار امروز جلسه‌ای ندارد
  • پویش «حداقل دستمزد ۱۵میلیونی» توسط نمایندگان کارگری
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • رقم واقعی حقوق کارگران مشخص شد
  • رقم واقعی حقوق کارگران مشخص شد/ یک روایت جدید درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران