Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر بهداشت: اوضاع مبتلایان به کرونا تحت کنترل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت در توییتر خود نوشت: اوضاع مبتلایان به کرونا تحت کنترل است.

دو مورد مبتلا به این ویروس، ایرانی هستند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا کرونا در ایران مشاور وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهرداد شریفی گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اولویت‌های معاونت بهداشت این دانشگاه است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری برای رفع کمبود‌های موجود در حوزه بازرسی مهندسان سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

شریفی ادامه داد: در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های قبل نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل؛ اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه اقدام شد.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان اضافه کرد: در ادامه در روز‌های آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص‌های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتور‌های سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

وی هدف از این اقدامات را افزایش سطح پوشش و تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه برشمرد.

شریفی می گوید: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

وی افزود: ۳۸۰ مهندس بهداشت محیط در ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی ادامه داد: رعایت نکردن موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت است و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن