Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@05:04:21 GMT

بازار داغ شبکه های اجتماعی در انتخابات

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۹۲۷

بازار داغ شبکه های اجتماعی در انتخابات

زد و بند با اصحاب قدرت و ثروت  توسط برخی رسانه ها موضوع جدیدی نیست  اما اینکه در فضایی که باید حول محور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای اطلاع رسانی گام برداشت، شاهد آن هستیم که برخی شبکه های اطلاع رسانی بازاری را برای خود در این فضا ایجاد کرده و به دنبال اهداف خاصی هستند. 

مهمترین کارکرد این نوع شبکه های اجتماعی که اغلب با هدف حمایت از جریان های خاص متولد شده اند کارکرد مالی بوده و با محتواهای ضداخلاقی در زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی سعی در خود نمایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشر کلیپ های تخریبی ، ورود به زندگی شخصی ، سوء  استفاده از تایید یا عدم تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از جمله حربه های این شبکه ای اجتماعی برای داغ کردن بازار باج خواهی و استفاده های مالی آنان به شمارمی رود که هشدارهای دستگاه های اجرایی و نهادها تاثیر چندانی در این زمینه نداشته است.

این شبکه های اجتماعی که به صورت قارچ گونه فقط در یک هفته زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی دراستان البرز نیز رشد یافته اند بدون شناخت از کارکردهای این نوع شبکه ها با هدف حمایت از نامزدهای خاص نه تنها اطلاع رسانی دقیق و شفاف را کنار زده اند بلکه با ایجاد فضاهای تخریبی برای نامزدها اذهان عمومی را نیز مشوش می کنند.

گردانندگان این نوع شبکه های اجتماعی با ورود به حریم شخصی رقبای خود و تخریب آنان موضوعات و مسایل مختلف را دراین زمینه دستاویزی برای تطهیر خود قرار می دهند .

روحیه مطالبه گری از شاخصه های اصلی رسانه ها و شبکه های اجتماعی به شمار می رود اما در شرایطی که جامعه به ایجاد بسترهای امید افرینی نیاز دارد باید با افرادی که از طریق باج خواهی به دنبال منافع شخصی خود هستند و از روی ناآگاهی و بعضا غرض ورزی فضای سیاسی را به چالش می کشند، برخورد قاطعانه داشت.

بازی با شعور سیاسی  مردمی که با گذشت چهل سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی انواع سرد و گرم ترفندها و توطئه ها را چشیده اند حرکتی خطرناک است که دود آن به چشم کسانی می رود که مولفه مهم  مشارکت حداکثری و پرشور را نادیده گرفته و بجای استفاده از فرصت های سرنوشت ساز به فکر منافع مالی خود هستند.

تذکر دادستان کرج به مباحث تفرقه انگیز درآستانه انتخابات

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز به نامزدهای مطرح کننده مباحث تفرقه انگیزانه و قومیتی در کرج تذکر داد.

حسن مددی به تعدادی از نامزدهای طرح کننده مباحث تفرقه انگیزانه و قومیتی در کرج تذکر داد و افزود: این مباحث در برخی ستادهای انتخاباتی مطرح شده است.

وی ادامه داد: به چند نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی که به منظور کسب رأی اقدام به طرح مباحث تفرقه انگیزانه و قومیتی می‌کردند، تذکر داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با تاکید بر بصیرت و بلوغ سیاسی مردم استان البرز، گفت: یکی از زیبایی‌های استان البرز، زیست مسالمت آمیز و همراه با وحدت همه اقوام ایرانی در کنار هم است. اجازه نخواهیم داد عده‌ای به منظور کسب رأی از این ظرفیت بزرگ سو استفاده کنند.

تخریب چهره های انتخابات شرعا خلاف است

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج نیز گفته بود باید مواظب باشیم با هر انگیزه‌ای، چهره‌هایی که قصد شرکت در انتخابات را دارند متهم نکنیم، تخریب نکنیم چرا که این کار شرعا خلاف است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: هنوز طرف نیامده است شروع می‌کنند به تخریب چهره هرکسی که هست؛ اما تبیین کردن و روشن کردن و اذهان را متوجه امور کردن اشکال ندارد، باید روشنگری کرد.

وی ادامه داد:  بدون اینکه اسمی از کسی ببرید مباحث کلی را بیان کنید، شاخص‌ها وقتی خوب تبیین شد کسی که عاقل است می‌فهمد که به چه کسی رای بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بنابراین بیان شاخص‌ها ، صلاحیت‌ها و قابلیت‌ها عیبی ندارد چنانچه رهبر معظم انقلاب دربیانی فرمودند: اگر واقعاً انسان از یک جهت‌گیری‌ای که خیال می‌کند فلان کس یا فلان کسان در آن جهت‌گیری هستند، ناراضی است، راهش تخریب و اهانت به اشخاص نیست، راهش اسم آوردن از این‌وآن نیست، راهش تبیین است.

وی خاطرنشان کرد: از اول، حرکت انقلاب بر اساس تبیین به وجود آمد و حقایقی تبیین شد بنابراین وقتی انسان یکجایی روشنایی را معرفی کرد، تاریکی به‌خودی‌خود معرفی خواهد شد.

امام جمعه کرج ادامه داد: به کسی که در بیت‌المال دست‌ درازی می‌کند رای ندهید، به کسی که در منافع ملی و هویت ملی باید اقدام می‌کرده و نکرده دوباره رای ندهید. می‌شود این تاریکی‌ها را بیان کرد؛ اما مواظب باشیم که خدای‌ناکرده برای خودمان در دفاع و تکذیب دیگری جهنم درست نکنیم.

پرهیز از سیاه نمایی و مایوس کردن مردم

استاندار البرز نیز گفته بود در شرایط فعلی کشور به هیچ عنوان اجازه تخریب و سیاه نمایی، نخواهیم داد چراکه مایوس کردن مردم آن هم در شرایط حساس اخیر، اقدام ناجوانمردانه است لذا تلاش می شود با ایجاد فضای امید، انتخابات برگزار شود.

عزیزاله شهبازی با اشاره به ادوار گذشته و مشکلاتی چون جنگ و فشار ۴۰ تا ۵۰درصدی تورم تحمیل شده به کشور، افزود: در دورانی که با فشار دشمن، رشد اقتصادی کشور منفی بود با تعامل و گفت و گو و تدابیر مقام معظم رهبری از بحران خارج شدیم

استاندار البرز تاکید کرد: اصحاب رسانه و اهل قلم، می توانند در بالا بردن سطح شور شرکت در انتخابات، موثر باشند و این امر منجربه عبور از مرز ۸۰ درصدی مشارکت مردم در انتخاباتِ یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد شد

شهبازی با عنوان اینکه استان البرز یکی از استان های راهبردی کشور است، ابراز امیدواری کرد که مردم در روز دوم اسفند افراد با علم و دانش را انتخاب کنند چراکه باید ۴ سال در نهاد قانون گذار که تجلی اراده حاکمیت ملی است به دست افرادی سپرده شود که با عقل و شعور و دانشِ خود، اسباب پیشرفت و توسعه را برای مردم البرز فراهم کنند

استاندار البرز با اشاره به ادامه همراهی اصحاب رسانه در عرصه های مختلف، گفت: همه در معرض دید و پایش رسانه ها و مردم هستند لذا لازم است رسانه ها معایب کار را اطلاع رسانی و محاسن  کار را به خوبی یاد کنند که موجب هم افزایی و امید مردم و اعتماد به نفس مسئولان شوند

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام جمعه انتخابات تبلیغات دادستان عمومی و انقلاب شبکه های اجتماعی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مباحث تفرقه انگیزانه و قومیتی شبکه های اجتماعی استاندار البرز نوع شبکه ها استان البرز اطلاع رسانی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح سه‌شنبه سید محمد حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همراهی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی البرز، مسؤولان و رؤسای شرکای اجتماعی، معاونان و رؤسای ادارات شهرستان‌ها با حضور در مزار شهدای چهارصد دستگاه کرج، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز با حضور در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان به ویژه شهدای کارگری با اهدای گل و غبار روبی قبور مطهر شهدا، دستور اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر و تکریم منزلت کار و تولید در سراسر استان را صادر کرد.

وی در آئین گل افشانی غبارروبی شهدای کارگری گفت: تکریم و تعظیم ارزش‌های الهی و پاسداشت مقام شهدا به ویژه شهدای کارگری در البرز به عنوان اولین برنامه بزرگداشت هفته کارگر در استان با حضور خدمتگزاران جامعه کار و تولید، تشکل‌های کارگری، کانون بازنشستگان شوراهای اسلامی کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اظهار کرد: عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون فداکاری همین شهداست، اگر امروز در جهان ندای حق طلبی سر داده می‌شود و پرچم دفاع از مظلوم و ایستادگی مقابل حکومت‌های ظالم بلند است، هزینه‌ای ارزشمند با خون بهای پاک شهیدان پرداخت شده و این عزت در جهان وامدار شهدای عزیز ماست.

دارایی با اشاره به شعار سال و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: اقتصاد مردم پایه و تحقق شعار توسعه اشتغال و تولید با مشارکت مردم بر توجه به رفع نیازهای جامعه کار تولید و همراهی و مشارکت همه دستگاه‌هاست، امروز هم کارگران و هم کارفرمایان ما در خط مقدم این شعار قرار دارند.

شایان ذکر است در این مراسم مسؤولان بسیج کارگری، مسؤول بسیج اقشار سپاه استان، مسؤولان تشکلات کارگری و کارفرمایی البرز، خانواده‌های معظم شهدای کارگری و معاونان و رؤسا و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز نیز حضور داشتند و ضمن قرائت فاتحه و گلباران مزار شهدا یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای کارگر را گرامی داشتند.

کد خبر 6086176

دیگر خبرها

  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • جنجال هوش مصنوعی در انتخابات هند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران