Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:18:17 GMT

راهکارهای سایت دیوار برای کنترل قیمت خودرو

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۹۴۵

راهکارهای سایت دیوار برای کنترل قیمت خودرو

سایت دیوار اعلام کرد: این سایت با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بر روی آگهی‌های خودرو نظارت کامل دارد و نقشی در التهابات اخیر بازار خودرو ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت دیوار اعلام کرد: دیوار به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای اینترنتی ایران که بستری را برای فعالیت 380 هزار کسب‌وکار کوچک و بزرگ در کشور فراهم آورده، برای جلوگیری از سوداگری و تشویش در بازار خودرو، در ماه‌های گذشته اقداماتی انجام داده تا بتواند به نفع مردم و خریداران از تلاطم در قیمت‌ آگهی‌های بازار خودرو جلوگیری کند؛ راهکارهایی کارشناسی شده که از محدودیت در ثبت آگهی‌ها تا نحوه قیمت گذاری آگهی‌های خودرو را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- سایت دیوار بر اساس برند، مدل، تیپ، سال ساخت و میزان کارکرد هر خودرو، سقف قیمت متعارف را توسط هوش مصنوعی و با استخراج قیمت‌های واقعی معاملات از مراکز تعویض پلاک به دست می‌آورد. به این معنی که اگر کاربر آگهی دهنده قیمتی بالاتر از سقف قیمت متعارف و متناسب با خودروی خود را در آگهی به ثبت برساند، قیمت به صورت سیستماتیک از آگهی حذف شده و به جای آن عبارت «توافقی» نمایش داده می‌شود. در این حالت، امکان ثبت قیمت در توضیحات آگهی هم میسر نبوده و بنابراین تنها آگهی‌هایی که قیمت متعارف دارند امکان نمایش قیمت را خواهند داشت.

از سوی دیگر برای اعمال سیاست‌های کنترلی زمانی که قیمت‌های بازار به دلایل اقتصادی دچار التهاب شده و روند قیمت‌ها صعودی است دیوار سقف قیمت‌ها را با یک ماه تاخیر به‌روزرسانی می‌کند. این در حالی است که در شرایط معکوس که قیمت‌های بازار خودرو روند کاهشی را تجربه می‌کنند، به‌روزرسانی سقف قیمت‌های خودرو به‌صورت روزانه اعمال می‌شوند.

۲- یکی از ریشه‌های تلاطم در بازار آنلاین خودرو بدون هزینه بودن ثبت آگهی در بسترهای مختلف بوده است. وجود رایگان چنین بسترهایی باعث تولید تعداد زیادی آگهی غیرواقعی و تأثیرگذاری بر روی ذهن مخاطبان میلیونی آن‌ها شده است.

دیوار برای حذف این فضا و کاهش قابل‌توجه آگهی‌های غیرواقعی اقدام به اخذ هزینه از کاربرانی کرده که بیش از ۳ آگهی در هر ماه منتشر می‌کنند. با پرداخت هزینه برای ثبت آگهی‌های بیشتر، آگهی دهنده هویت خود را محرز می‌کند؛ در نتیجه دلالانی که به قصد ایجاد اخلال در بازار اقدام می‌‌کنند از ثبت آگهی با پرداخت هزینه خودداری می‌کنند. حتی به فرض آنکه با محدودیت در ثبت  تعداد آگهی رایگان باز هم اشخاصی در صدد اخلال در بازار خودرو باشند و بخواهند با پرداخت هزینه نسبت به درج آگهی غیرواقعی اقدام کنند، با محدود نمودن ثبت بیش از ۳ آگهی در روز حتی با پرداخت هزینه، ابتکار عمل از دلالان گرفته شده و با اعمال این روش از ثبت آگهی‌های جمعی و غیر واقعی به منظور ایجاد التهاب در بازار جلوگیری خواهد شد.

همچنین از آنجا که عده‌ای با قصد ایجاد تقاضای غیرواقعی و جهت دهی به قیمت‌های بازار اقدام به ثبت آگهی‌های غیر واقعی درخواست خرید خودرو می‌کردند، دیوار نسبت به حذف کلی این گونه آگهی‌ها و عدم امکان ثبت آنها بطور کامل اقدام کرده است.

۳- سایت دیوار در تازه‌ترین اقدام برای ایجاد شفافیت در بازار خرید و فروش خودرو، خدمات کارشناسی خودرو در محل را به کاربران ارائه می‌دهد. نام این سرویس «کارنامه» است که با کمک آن هم خریدار و هم فروشنده می‌توانند درخواست اعزام کارشناس را برای ارزیابی خودرو پیش از معامله داشته باشند.

کارنامه با ارسال یک گزارش کارشناسی دقیق و مشاوره در قیمت به کاربران کمک می‌کند تا خرید مطمئن و دقیق‌تری داشته باشند. اگر هم کاربری قصد فروش خودرو را روی سایت دیوار دارد، گزارش جامع کارنامه می‌تواند ضمیمه آگهی شود تا با ایجاد اعتماد در خریداران، به سرعت فروش رفتن خودرو کمک ‌کند.

۴- بر اساس آمار روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کاهش ۲۶ درصدی میزان تولید خودرو در ۹ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، همزمان با افزایش تقاضای خرید خودرو در روزهای پایانی سال، ممنوعیت واردات و تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایه‌ای، از دلایل اصلی اقتصادی افزایش قیمت خودرو در ماه‌های گذشته است.

 سایت دیوار با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و قوانین سخت‌گیرانه روی قیمت‌های آگهی‌های خودرو نظارت کامل دارد و می توانیم مطمئن باشیم که دیوار نقشی در التهابات اخیر بازار خودرو ندارد. ما همواره تلاش می‌کنیم در کنار مردم باشیم و در بهبود وضعیت اقتصادی مردم و جلوگیری از رکود نقش جدی‌‌‌مان را ایفا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو هوش مصنوعی سایت دیوار قیمت پرداخت هزینه آگهی های خودرو قیمت های بازار ثبت آگهی بازار خودرو قیمت متعارف ثبت آگهی ها سایت دیوار هوش مصنوعی سقف قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش املاک دیوار و شیپور غیرفعال می‌شود

به گزارش آخرین‌نیوز، اگر این طرح انجام شود حقیقتا یکی از طرح‌های سازنده و مفید خواهد بود؛ امیدواریم این‌بار مافیای املاک مانع‌تراشی نکنند.

تسنیم نوشت: ابوالفضل نوروزی با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور،‌ اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند.

وی با بیان این‌که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که املاکی که قرار است آگهی شود باید در سامانه املاک و اسکان باشند، تاکید کرد:‌اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • بخش املاک دیوار و شیپور غیرفعال می‌شود
  • انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک