Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، در رویداد سوار ابرهای ۹۸، ابر آروان از محصولات جدید شامل پلتفرم ابری یا PaaS به‌عنوان بستری برای حذف مراحل پیکربندی و آماده‌سازی زیرساخت توسعه محصول و فضای ابری یا Object Storage برای ذخیره‌سازی فایل‌ها در یک فضای نامحدود، رونمایی کرد.

بر اساس این گزارش،امکانات جدید محصولات ابر آروان که در این رویداد معرفی شدند شامل Smart Routing در محصول CDN برای مسیریابی هوشمند در ارتباطات داخلی و بین المللی، CDN Storage برای ذخیره‌‌سازی محتواها، نسل جدید محصولات امنیت ابری شامل WAF، Rate limit، DDoS protection و Firewall که به همراه USM راهکار یکپارچه‌ی امنیت ابری را شکل می‌دهند و اضافه شدن AoD برای استریمینگ صدا به خانواده‌ی پلتفرم ویدیو، پخش زنده و تبلیغات ویدیو  بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزار کنندگان این رویداد در ادامه با اشاره به افزایش Scale و Stability سرویس‌های رایانش ابری یا IaaS ، از گسترش پاپ‌سایت‌هایش در کشورهای مختلف جهان گفت؛ هم‌چنین از راه‌اندازی بزرگ‌ترین دیتاسنتر تمام ابری کشور با سرمایه‌گذاری ۲۵۰میلیارد تومانی خبر داد تا بتواند نیازهای زیرساختی ابر آروان را در مسیر توسعه‌ی سریعی که دارد، پاسخ‌گو باشد.

جهانی شدن؛ یک الزام برای بقا

در ابتدای رویداد سوار ابرها، پویا پیرحسینلو؛ ناخدای اجرایی ابر آروان با اشاره به عواملی هم‌چون رشد اقتصادی منفی، افزایش ناگهانی و مستمر قیمت ارز، خروجی فوق‌العاده سریع نیروهای متخصص و توسعه‌ی ناپایدار،  درباره‌ی الزام جهانی شدن ابر آروان گفت: اکنون در شرایطی قرار داریم که اگر جهانی نشویم، محکومیم به نابود شدن هستیم، تا دیروز ورود به بازارهای جهانی یک جذابیت رو به آینده بود لیکن امروز این یک اجبار است. هنگامی که درباره‌ اجبار سخن می گوئیم یعنی یا رفتن، جنگیدن و موفق شدن یا نبودن.

پیرحسینلو با اشاره به تلاش‌های ابر آروان برای جهانی شدن و ۵ زبانه شدن وب‌سایت ابر آروان به‌واسطه‌ی این تلاش، پوشش ۸۹درصدی منطقه‌ی خاورمیانه و آسیای میانه، همچنین مشتریان فعال در ۳۸ کشور مختلف جهان، افزایش سریع پاپ‌سایت‌های ابر آروان در آسیای میانه و خاورمیانه گفت: هدف‌گذاری بعدی ابر آروان جذب مشتریان فعال آسیایی معادل تعداد مشتریان ایرانی آروان خواهد بود.

وی با مقایسه‌ی جهانی ابر آروان ضمن تاکید بر لزوم جهانی شدن برای ادامه‌ی بقای کسب‌وکار این شرکت خاطر نشان کرد: محصول CDN ابر آروان در میان ده CDN پر استفاده‌ی جهان براساس آمار w3tech قرار دارد، علاوه بر این یکی از شش CDN پر امکان جهان و یکی از سه CDN اقتصادی جهان به‌شمار می‌آید که در ۳۸ کشور جهان مشتری فعال دارد و برنامه ریزی دارد طی  دو سال آینده تعداد مشتریان آسیایی را معادل مشتریان ایرانی‌اش افزایش دهد.

پیرحسینلو تصریح کرد: برخلاف بسیاری که تلاش می کند با خط کشی فقط هم فکران خود را مردم بنامند، ما گمان می‌کنیم همه‌ آنهایی که در این سرزمین نفس می‌کشند، مردم این سرزمین هستند.

در ادامه هستی شهریزفر؛ قصه‌گوی ابر آروان با مروری بر قصه‌ی محمد علی؛ بوکسور پرآوازه‌ی جهانی در زمانی که کنار مردم ایستاد و به‌خاطر صلح حاضر نشد تفنگ به دست بگیرد و در جنگ ویتنام شرکت کند، گفت:محمد علی در طول عمرخود تنها به قهرمانی در رینگ بوکس اکتفا نکرد و همواره فراتر از ورزش و عنوان‌های جهانی این رشته زندگی کرد.

وی با اشاره به الهام گیری مدیران ابرآروان از این ورزشکار گفت: ابر آروان هم معتقد است باید فراتر از کسب‌وکار و دنیای دیجیتالی که فضای پیرامون ما را احاطه کرده، زیست.

قصه‌گوی ابر آروان با اشاره به اتفاقات سال ۹۸98 ، این رویدادها را زمینه‌ساز بسیاری از قضاوت‌ها و جنگ‌های مجازی در بین مردم و جامعه دانست و گفت: بسیاری مواقع مقابل هم ایستادیم، «مای جمعی» را نادیده گرفتیم و اگر مشت‌هایمان به هم نمی‌رسید، واژه‌هایمان را مشت کردیم و همدیگر را گوشه‌ی رینگ بوکس گیر انداختیم.

شهریزفر با اشاره به تلاش ابر آروان برای  بودن در کنار مردم و کسب‌وکارهای آنلاین گفت: سرویس‌دهی رایگان ابر آروان به‌مدت ۲ هفته در زمانی‌که دیجیتال اوشن سرویس‌ها را به ‌روی کسب‌وکارهای ایرانی بسته بود، سرویس‌دهی رایگان CDN به استارت‌آپ‌ها، همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای سرویس‌دهی رایگان محصول CDN به بازی‌سازها، افزایش بازه‌ی رایگان محصول CDN ابر آروان و به‌دنبال آن استفاده‌ی رایگان بیش از ۹۴درصد مشتریان از این محصول، سرویس‌دهی دشوار ابر آروان در وضعیت قطعی اینترنت با وجود اعمال محدودیت‌های بیرونی در همین راستا بوده است.

وی ادامه داد: در حالی‌که از ابر آروان خواسته شده بود سرویس‌دهی خود را محدود کند، اما آروان فقط به وضعیت خود و کسب‌وکارهایی که از این مجموعه سرویس می‌گرفتند اکتفا نکرد و وظیفه‌ی خود دانست به سایر کسب‌‌وکارهایی که در آن موقعیت دچار مشکل شده بودند نیزکمک کند.»

قصه‌گوی ابر آروان انتخاب این مجموعه در ادامه‌ی مسیر را -در کنار تلاش بیش‌تر برای سرویس‌دهی بهتر- هم‌چنان بر همراهی با مردم و ادا کردن سهم ابر آروان فراتر از کسب‌وکارخود بیان کرد.

ابر شما را رویین‌تن نمی‌کند؛ مگر آن‌که چابک باشید

محمدعرفان شمسی؛ ابربان آروان در آغاز بخش فنی این رویداد، به مشکلاتی که ابر آروان با آن‌ها روبه‌رو بود از جمله مشکلات درونی شرکت و مشکلات زیرساخت کشور پرداخت و از راه‌حل‌هایی که آروان برای حل این مشکلات گفت.

شمسی ادامه داد: پاپ‌سایت‌های خود را در داخل و خارج و به‌تبع گستردگی جغرافیایی شبکه‌ توسعه دادیم و با توجه به رشد ترافیک، هر پاپ را قدرتمندتر کردیم. در سرویس رایانش ابری نسل سرورهای خود را ارتقا دادیم. لینک‌های redundant زیادی در شبکه ایجاد کردیم. دیسک‌های SAS وSSD مون را نیز ارتقا دادیم و شبکه استورج‌ خود را جدا کردیم. در کنار توسعه‌ی سخت‌افزاری سرویس‌ها بخش بزرگی از زمان تیم فنی‌ را به توسعه‌ی فیچرهای جدید، مکانیزم‌های تاب‌آوری و دیزستر ریکاوری و همین‌طور توسعه‌ی زیرساخت مانیتورینگ و آلرتینگ‌مون اختصاص دادیم.

وی با معرفی چالش‌های مشتریان، عمده دلیل این مشکلات را  نو بودن مفهوم ابر در صنعت ایران دانست و افزود: به نظر میآاید در نظربرخی مشتریان، مهاجرت به ابر آنها را رویین‌تن می‌کند لیکن ابربه شرطی شما را رویین‌تن می‌کند که چشم‌هایتان را هنگام مهاجرت به ابر باز نگه دارید.

 

ایلیا وکیلی، مرشد ابر آروان با اشاره به انتزاعی بودن مفهوم (ابر) و معماری ابری در جایگاه ابزاری چابک برای همراهی در مسیر توسعه‌ی سریع اپلیکیشن‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین،اذعان کرد: در زیرساخت ابری، پیشرفت virtualization و containerazion به ما این اجازه را می دهد تا با صدا کردن یه API  تغییراتی را در زیرساخت خود اعمال کنیم که پیش از این نیاز به خرید سرور، مکاتبه با دیتاسنتر و دان تایم داشت. اکنون به‌سادگی سیستم به این پیچیدگی رو فقط با مرج کردن برنچ ریلیزمون در جاهای مختلف دنیا بالا بیاوریم ، تست کرده و مشکلات آن را حل کنیم.

مرشد ابر آروان در بازگشتی به تعریف «رویین‌تنی در مهاجرت به ابر» گفت:‌ آوردن یک سیستم مونولیتیک غیر ابرزی، روی ابر باعث نمی‌شود از همه‌ی مزایای ابر استفاده کنیم، پشت CDN آروان بودن پرفورمنس شما را بهتر می‌کند اما بهترین نمی‌کند، استفاده از رایانش ابری آروان شما را در برابر Load بالا قدرتمند می‌کند اما قدرتمندترین نمی‌کند، استفاده از ابر آروان شما را رویین‌تن می‌کند اما رستم اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی ممکن است جایی به انتظار چشم اسفندیار چابک نبودن شما نشسته باشد.

وی ادامه داد: کلید رویین‌تنی واقعی این جاست. حتی پروسه‌های چابک، ابزارهای چابک و معماری چابک سودمند نیستند اگر طرز فکر چابک نداشته باشیم. چابکی به معنای فرار از شکست نیست بلکه چابکی به معنای پاسخ مناسب به شکست دادن است.

مسعود نیکومنش؛ معمار راهکار ابر آروان با توجه به اهمیت معماری در پیاده‌سازی سرویس ابری با بیان پنج شاخص مهم در یک معماری خوب ابری یعنی Operational Excellence، Security، Reliability، Performance Efficiency و Cost Optimization، گفت: ابر آروان در تمام بخش‌ها با ارایه‌ی API به مشتریان کمک می‌کند تنظیمات و زیرساخت را به‌شکل خودکار تغییر دهند. با چند خط اسکریپت سرورهای جدید بسازند، کدهایشان را deploy کنند.

وی ادامه داد: با قرارگیری فیچرهای امنیت ابری آروان شامل DDoS Protection, rate limit , firewall , WAF روی سرویس ابری از حملات مرسوم وب و DDoS جلوگیری می‌شود. مشتریان برای scale out می‌توانند در عرض چند ثانیه از طریق پنل و API در قسمت‌های رایانش ابری و پلتفرم ابری، ابرک و پاد‌های جدید بسازد. با برداشتن بار فنی از دوش مشتریان و گذاشتن آن بر دوش ابر آروان، مشتریان می‌توانند بدون نگرانی از زیرساخت سخت‌افزاری و پیچیدگی‌های تکنولوژیک، بر توسعه‌ی Core Business خود به بهترین شکل متمرکز شوند. با استفاده از یک روش data-driven و به کمک انعطاف زیرساخت ابری آروان، مشتریان می‌توانند در هر لحظه معماری متناسب با نیاز فعلی‌شان را طراحی و پیاده‌سازی کنند. در پایان با اشاره به pay-as-you-go بودن محصولات ابری که امکان می‌دهد مشتریان تنها به میزان مصرف‌شان از منابع، هزینه پرداخت کنند بر به‌صرفه‌بودن و مدیریت هزینه‌ها با زیرساخت ابری تاکید کرد.

 

تجربه‌ی مشتری؛ استفاده از زیرساخت یکپارچه‌ی ابری در زیرساخت مستر بلیط

 

مستر بلیط یک سامانه‌ی فروش آنلاین بلیط سفر است که در هر ۷ ثانیه، یک بلیط می‌فروشد و در طول ۲۴ ساعت به بیش از دو میلیون خریدار، خدمت‌رسانی می‌کند.

رضا کرامتی؛ مدیر فنی این سایت، درباره‌ی تجربه‌ی سرویس گرفتن از ابر آروان از سرویس DNS ابری، CDN، امنیت ابری و رایانش ابری که مستر بلیط طی این مدت استفاده به‌مرور هر یک از این محصولات را اضافه کرده است.

وی با اشاره به اینکه شروع همکاری ما با ابر آروان با DNS ابری بود، اظهار کرد: سپس با استفاده از محصول CDN و بهینه‌سازی سایت به‌کمک این محصول، توانستیم رتبه‌ی SEO سایت را ارتقا دهیم و تجربه‌ی کاربری بهتری برای مشتریان‌ خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی CDN‌ ابر آروان ۷۵درصد ترافیک ورودی به سرورهای ما  کاسته شد و این به معنای کاهش هزینه‌ها و توانایی برای جواب‌گویی به تعداد بیش‌تر کاربران هست. هم‌چنین با توجه به اهمیت بالای سرویس‌ها، نیاز به Load Balancing برای توزیع بار و Failover برای افزایش دسترس‌پذیری داشتیم که ابر آروان این زیرساخت را با هزینه‌ی بسیار پایین در اختیارما قرار داد.

کرامتی با اشاره به گرفتاری‌ وب‌سایت‌های فروش آنلاین به‌ویژه فروش بلیط برای شناسایی و بلاک کردن کراولرها و بات‌ها، گفت:‌ با استفاده از API فایروال‌ ابر آروان می‌توانیم به‌سادگی این کاربرها را در کل زیرساخت‌ خود بلاک کنیم.

کرامتی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که مستر بلیط در استفاده از زیرساخت‌های سنتی داشت، از مهاجرت این سایت به محصول رایانش ابری آروان گفت: «اتمام منابع سرور colocate، همچنین عدم توانایی دیتاسنتر در افزایش منابع سرورهای اجاره‌ای در کنار دردسترس نبودن منابع باکیفیت درخواستی مانند دیسک SSD در کنار بالا بودن هزینه‌های خرید هارد برای سرورهای شرکت و آشفته‌بازار تحریم که یافتن این منابع با قیمت مناسب را سخت می‌کرد، موجب شد مستر بلیط برای ایجاد ارتباط امن بین سرورها، از زیرساخت ابر آروان برای ایجاد یک شبکه‌ی داخلی استفاده کند.

کرامتی درباره‌ی مزیت رایانش ابری آروان نسبت به سرورهای مجازی سنتی به failover سخت‌افزاری گفت: به‌کمک رایانش ابری اگر سروری که ابرک روی آن بالا آمده، دچار مشکل سخت‌افزاری شود، به‌شکل اتوماتیک ابرک به سرور دیگری منتقل می‌شود.

کرامتی با اشاره به Replication در دیسک به عنوان دیگر مزیتی  آروان گفت: به‌واسطه‌ی Replication اطلاعاتی که روی دیسک‌های آروان ذخیره می‌شود، در سه دیسک در سه نقطه‌ی متفاوت ذخیره می‌شود که باعث افزایش امنیت و پرفورمنس می‌شود.

مدیر فنی مستر بلیط گرفتن اسنپ‌شات در پنل کاربری و بالا آوردن ساده‌ی آن روی ابرک را دیگر مزیت اروان دانست و از افزایش استفاده از محصولات ابر آروان با اضافه شدن فضای ابری یا Object Storage به محصولات مصرفی مستر بلیط خبر داد.

معرفی پروسه‌ی توسعه و تست نرم‌افزار در ابر آروان

 

در ادامه‌ی بخش فناورانه‌ی رویداد سوار ابرها فرهاد فاطمی؛ ناخدای فنی ابر آروان با اشاره به اشکالات ابر آروان در سال گذشته، از بازنگری کل فرآیند توسعه و استقرار نرم‌افزار در ابر آروان گفت و فرآیند Pipeline و Deploy نرم‌افزار در ابر آروان را به اشتراک گذاشت.

فاطمی همچنین با اشاره به آزمون داخلی ابر آروان برای مواجهه با Disasterها ، ادامه داد: با استفاده از روش Game Day در یک روز مشخص با فعال‌ کردن یک Disaster داخلی، پایداری نرم‌افزارها سنجیده می‌شود.

 

محصولات جدید CDN؛ Smart Routing، CDN Storage و بازارچه‌ی CDN

 

صابر مسگری؛ کدسالار ابر آروان با تشریح توسعه‌ی محصول smart routing در CDN آروان گفت: به‌واسطه‌ی این محصول با دسترسی حتی به یک روزنه‌ی کوچک اینترنت، به‌شکل هوشمند ترافیک ارسالی-دریافتی سرورهای اصلی را از داخل شبکه‌ی اختصاصی پاپ‌سایت‌های ابر آروان مسیریابی و برقراری ارتباط اینترنت میان داخل و خارج کشور برقرار می شود.

مسگری افزود: گستره‌ی پاپ‌سایت‌های ابر آروان این امکان مانیتورینگ لحظه‌ای از وضعیت شبکه در نقاط مختلف را فراهم می‌کند که لازمه‌ی مسیریابی هوشمند ترافیک است. این مانیتورینگ به نشانی http://radar.arvancloud.com از یک ماه پیش دردسترس عموم قرار گرفته است.

صابر مسگری در ادامه با اشاره به فیچرهایی که به محصول CDN ابر آروان اضافه شده ، گفت: DNSSEC که مشتریان می‌توانند با استفاده از آن، از integrity رکوردهای DNSشان مطمئن شوند و از حملاتی مانند DNS Spoofing جلوگیری کنند.

وی با اشاره به Log Forwarding به عنوان دیگر فیچرافزوده شده به محصول CDN ابر آروان، گفت:  مشتریان می‌توانند با استفاده از آن، درلحظه تمامی لاگ دسترسی کاربران‌شان را دریافت کنند و از رفتار کاربران یا وجود کاربران مشکوک آگاه شوند.

هم‌چنین مسگری با بیان این مطلب که  محصولات جدیدی به محصول CDN ابر آروان اضافه شده‌اند گفت:  CDN Storage که به‌زودی به پنل CDN اضافه می‌شود به مشتریان امکان می‌دهد محتوا را مستقیم در یک فضای ذخیره‌سازی متعلق به ابر آروان آپلود کنند و از لینک آن در CDN و وب‌سایت‌شان استفاده کنند و به این ترتیب دغدغه‌های مربوط به فضای ذخیره‌سازی، Load بالا، مشکلات سرور اصلی در موقعیت پاک کردن کش CDN ابر آروان و.... همگی برطرف می‌شود. بازارچه‌ی CDN که بستری برای به اشتراک‌گذاری محصولات نرم‌افزاری است و مشتریان می‌توانند با یک کلیک هر محصولی که در این پلتفرم هست را به وب‌سایت‌شان اضافه کنند یا محصول نرم‌افزاری‌شان را در این بستر در اختیار ۱۷هزار مشتری فعال ابر آروان قرار دهند. به گفته‌ی صابر مسگری از زمان لانچ آزمایشی این محصول تاکنون، پنج اپلیکیشن به این بازارچه اضافه شده است و اکنون سایر توسعه‌کننندگان می‌توانند محصول‌شان را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند.

 

نسل جدید محصولات امنیت ابری؛ دقت و سرعت بالاتر

 

حسین قاسمی؛ معمار امنیت ابر آروان با اعلام خبر مهاجرت ابر آروان به نسل جدید محصولات امنیت ابری، این محصولات را شامل DDoS Protection، WAF، Rate Limit و Firewall دانست که به زبان Rust نوشته شدند و به همراه USM راهکار یکپارچه‌ی امنیت ابری را در اختیار کسب‌وکارها و وب‌سایت‌ها قرار می‌دهند تا تجربه‌ی بهتری از امنیت ابری داشته باشند.

قاسمی با اشاره به مسیر طولانی که برای تولید WAF جدید ابر آروان به نام «زومبه» طی شده، گفت: از ویژگی‌های این محصول Latency کم‌تر از ۷۰۰ میکروثانیه و ساپورت حدود ۴۰هزار Request در ثانیه است.

قاسمی با اشاره به این‌که هیچ‌وقت امنیت ۱۰۰درصدی نیست، حتی برای سرویس‌دهنده‌ای همچون ابر آروان، از برگزاری مسابقه‌ی Bug Bounty به‌کمک متخصصان و هکران کلاه‌سفید بیرونی گفت که هر کدام از این شرکت‌کنندگان به‌ازای شناسایی باگ‌ها از جوایز ابر آروان، بهره‌مند می‌شوند.

رونمایی از بزرگ‌ترین دیتاسنتر تمام ابری کشور

در کنار توضیح مشکلات ابر آروان در سال گذشته و بهبود محصول رایانش ابری با افزایش Scale و Stability سرویس‌ها، سینا مقدس؛ ابربان آروان درباره‌ی راه‌اندازی یک دیتاسنتر بزرگ و اختصاصی برای گسترش سرویس‌های IaaS، PaaS و فضای ذخیره‌سازی آروان توضیحات بیش‌تری داد: این دیتاسنتر به شکل ماژولار و در ۱۲۰ رک طراحی شده که از تابستان ۹۹، ماژول اول اون آماده‌ی سرویس‌دهی می‌شود. مجموع سرمایه‌گذاری نتیکس در این پروژه برای ساخت این دیتاسنتر بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری ابر آروان و فناپ برای تجهیز کامل دیتاسنتر بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

استاندارد این دیتاسنتر tier 3+ خواهد بود تا بزرگ‌ترین دیتاسنتر تمام ابری کشور بتواند سرویسی از همیشه پایدارتر به کاربران ابر آروان ارایه کند.

 

رونمایی از پلتفرم ابر آروان؛ کم‌ترین فاصله از ایده تا محصول

وحید اشرفیان و مرتضا خزامی‌پور؛ استواردار ابر آروان با اجرای یک سناریو زنده نشان دادند که می‌توان در کم‌تر از ۱۰ دقیقه با پلتفرم ابر آروان یا PaaS به‌راحتی یک فروشگاه آنلاین را لانچ کرد.

خزامی‌پور این محصول را پاسخی به دغدغه‌های گوناگون زیرساختی توسعه‌دهندگان داناست که از خرید تا کانفیگ کردن محیط مورد نیاز و توسعه‌ی کد روی این بستر می‌تواند انجام شود.

اشرفیان نیز اظهار کرد: با استفاده از پلتفرم ابری آروان تنها با اجرای چند دستور آماده، محصول‌تان را به بازار عرضه می‌کنید و از دغدغه‌های آماده‌سازی زیرساخت، نیروی فنی متخصص و صرف زمان برای تامین سرور، آماده‌سازی و پیکربندی سرور، نصب اپلیکیشن‌های پایه مانند run time زبان برنامه‌نویسی و نصب سرویس‌های پشتیبان مانند Load Balancing و Monitoring بی‌نیاز می‌شوید.

رونمایی از فضای ابری یا Object Storage ابر آروان؛ ذخیره‌سازی فایل‌ها در فضای نامحدود ابری

احمدرضا ملاپور؛ شوالیه فناوری ابر آروان درباره‌ی عرضه‌ی محصول جدید ابر آروان در رایانش ابری، به نام فضای ابری گفت:‌ «در دنیای Cloud اصلا معنایی ندارد شخصی فایل‌شو خودش Store کند مثل عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌های استاتیک وبسایت‌ها، بک‌آپ از اطلاعات سرورها، آرشیو لاگ فایل‌ها، نگهداری Image container ها، رپوزیتوری‌های مخازن شخصی و... به‌جای نگهداری به روش سنتی، در یک فضای ذخیره‌سازی ابری نگهداری می‌شوند.»

ملاپور مزیت این فضای ابری آروان نسبت به سایر رقبا را یکپارچگی آن با محصول CDN ابر آروان بیان کرد که به‌واسطه‌ی آن، هر فایلی که در این فضا ذخیره شود، بدون هیچ تنظیمات اضافه‌ای، از نزدیک‌ترین نقطه‌ی جغرافیایی به کاربران می‌رسد و دیگر هیچ دغدغه‌ای برای مدیریت ترافیک و درخواست بالا نخواهد بود.

شکل‌گیری بستر اکوسیستم ابری آروان؛ خلق یک هم‌افزایی بزرگ

کیوان جامه‌بزرگ؛ رییس هییت مدیره‌ی ابر آروان با اشاره به تعریف مستقل اجزای یک اکوسیستم که در کنار هم یک کل بزرگ‌تر را خلق می‌کنند، درباره‌ی اکوسیستم دیجیتال گفت: اکوسیستم‌های دیجیتال مجموعه‌ای از بازیگران موثر در یک مجموعه کسب‌وکار دیجیتال هستند که در کنار ارزشی که هر کدام به تنهایی خلق می‌کنند به کمک تعاملات متعدد و به هم وابسته، ارزش‌های مشترک جدید و بزرگ‌تری ایجاد می‌کنند. این اکوسیستم‌ها ساخته نمی‌شوند بلکه با تمهید یک‌سری سازوکار و توافق، بهینه شده و هم‌افزایی خلق می‌کنند.»

جامه‌بزرگ در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگی هم‌چون آمازون، مایکروسافت و گوگل این روزها به پروژه‌ها و محصولات ابری‌شان شناخته می‌شوند، از تلاش ابر آروان برای توسعه‌ی اکوسیستم ابری کشور خبر داد که به کمک شرکت‌ها، تیم‌ها و توسعه‌دهنده‌های بسیاری نیاز دارد. اکوسیستم ابری آروان شامل دو بخش شبکه‌ی شرکای ابر آروان و بازارچه‌ی ابری یا Marketplace برای عرضه و فروش محصولات ابری است.

کوروش تفرشی؛ شبکه‌پیشه ابر آروان با توضیح زیرمجموعه‌های شبکه‌ی شرکای ابر آروان یا ACPN (ArvanCloud Partner Network) گفت: کوچ ابری؛ که در آن، پارتنرهایی که در کنار ابر آروان قرار می‌گیرند، مسوولیت مهاجرت مشتریان از زیرساخت‌های سنتی به زیرساخت یکپارچه‌ی ابری را به‌عهده دارند. این کوچ در سه فاز Adoption، Design و Consulting طراحی و آماده عرضه شده تا یک تغییر بدون دردسر را برای شرکت‌ها فراهم کند.

وی ادامه داد: تاجران ابری؛ که در آن نمایندگان رسمی فروش ابر آروان می‌توانند امکانات گسترده‌تری از خدمات ابر آروان را یکپارچه با خدمات خودشان به دیگر مشتریان عرضه کنند و وابسته به نوع محصول و حجم فروش از ۳ تا ۲۰درصد نفع اقتصادی داشته باشند. تفرشی با بیان اینکه آموزش با توجه به کمبود نیروی متخصص در حوزه‌ی ابری، به پرورش این نیروها پاسخ می‌دهد، تصریح کرد: در گام نخست سرفصل‌های آموزشی این دوره‌ها و محتوای کتاب‌های آموزشی طراحی و تدوین شده، در گام بعدی این دوره‌ها با همکاری موسسات آموزشی برتر کشور در سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکای فناوری در جایگاه Tech partner وارد شبکه‌ی شرکای ابر آروان می‌شوند، گفت: آنان به ساخت و توسعه‌ی نرم‌افزار روی زیرساخت یکپارچه‌ی ابری آروان خواهند پرداخت و برای مثال روی Object Storage ابر آروان، محصولی مشابه OneDrive یا Dropbox توسعه دهند و در Marketplace ابر آروان عرضه کنند.

کیوان جامه‌بزرگ با بیان اینکه دستیابی به یک اکوسیستم ابری نیازمند توسعه‌ی محصولات بسیاری است، گفت: برگزاری مسابقه‌ای به نام «ابربازی» در سال آینده، پیش‌درآمدی برای شکل‌گیری تیم‌های استارت‌آپی در بستر استارت‌آپ استودیو و توسعه‌ی ۹۹ محصول پرکاربرد ابری خواهد بود.

صمصام بابادی؛ شوالیه بک‌اند ابر آروان درباره‌ی رویداد ابربازی گفت: ۹۹۹ متخصص زیر یک سقف جمع می شوند تا محصول ابری خود را توسعه بدهند، این محصولات بیش‌تر به‌شکل SaaS و BPaaS خواهند بود که از طریق چهار Delivery Method اصلی شامل CDN Apps، Container Images، OS images و Managed Services ارایه خواهند شد.

شوالیه بک‌اند ابر آروان درباره‌ی جزییات رویداد ابربازی که در شهریور ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد، گفت: در این رویداد فیچرهای هر محصول را در ۴ سطح Advance, Base, MVP و Trend طبقه‌بندی کردیم و شما در این ۷ روز کافی است فیچرهای سطح MVP رو توسعه دهید، در این مرحله محصول شما ارزیابی می‌شود و محصولاتی که استانداردهای مورد نظر را داشته باشند با جذب سرمایه وارد مرحله‌ی شتابدهی سه ماهه یا شش ماهه می‌شوند و در پایان مسابقه، به سه محصول برتر، در مجموع ۵۰۰میلیون تومان جایزه‌ی نقدی پرداخت خواهد شد.

نگاهی به ابر آروان؛ تاثیر فرهنگ در ساختار سازمانی

در بخش پایانی رویداد سوار ابرها، تئاتر عروسکی به سبک ماروت اجرا شد، ثمین زاهدانی؛ معمار فرهنگ ابر آروان با اشاره به به تغییر شیوه‌ی کارگردانی این تئاترگفت: در این تئاتر بازی‌دهندگان عروسک به‌عنوان افراد دارای شعور، خالق فرم و حرکت هستند و علاوه‌بر حضور، گوش‌بزنگی و آمادگی هر کدام از آن‌ها لازم است تا خروجی، هماهنگ با موسیقی باشد.

معمار فرهنگ ابر آروان با این مقدمه به سراغ ساختار سازمانی ابر آروان که برگرفته از ساختار هولاکراتیک و با روحی آروانی است، پرداخت؛ دراین ساختار به «توزیع قدرت و تصمیم‌گیری» در تیم‌های خودمختار ابر آروان اشاره کرد که همگی با اهداف مشخص و در راستای برنامه‌ریزی‌های ۶ ماهه و یک‌ساله‌ی شرکت فعالیت می‌کنند.

ثمین با اشاره به تلاش‌های ابر آروان برای رسیدن به ساختاری عادلانه‌تر و توزیع‌شده‌تر و مشکلاتی که ابر آروان در این مسیر با آن‌ها روبه‌رو بوده ، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در پیاده‌سازی این ساختار، فاصله‌ی زیاد فرهنگ عمومی کشور با فرهنگی است که ما در داخل ابر آروان ساختیم. در فرهنگ ابر آروان ما «موفق شدن گروهی» را هدف قرار دادیم تا از این طریق به موفقیت فردی هم برسیم.

معمار فرهنگ ابر آروان از  مشکلات این مسیر از تمایل افراد به «دیده شدن»، پذیرش «توزیع قدرت» در جامعه‌ای که بسیاری از سازمان‌های آن ساختارهای سلسله‌مراتبی دارند، «مسیر رشد» که ابر آروان آن را براساس «کسوت» و بر پایه‌ی «بازوبندهای پهلوانی» تعریف کرده است، نام برد.

ثمین زاهدانی در پایان بخش فرهنگ رویداد سوار ابرها گفت: اگر الان دارم از سختی‌های ساختارمون سخن می گوئیم به‌خاطر این است‌ که بدانید چه‌ آرزوهایی بزرگی داریم، ما نیز در همین روزها، همین روزهای نه‌چندان روشن، ایستادیم، نه به‌ دلیل ای‌که همه‌چیز خوب بود، بلکه به دلیل آرزوهای رنگی خود و امید داریم روزی برسد که آسمان رنگ بگیرد و آن‌روز بدانیم که این روزها تماشاگر این بی‌رنگی‌ها نبودیم، قلم مو دست گرفتیم و رنگ کردیم، حتی اگر باور داشتیم تنها با یک قلم مو آسما ن رنگ نمی‌شود.

پویا پیرحسینلو در پایان این رویداد به یک «مای جمعی» در پشت صحنه‌ی رویداد و هر آن‌چه از محصولات و دستاوردها گفته شد، اشاره کرد و این «مای جمعی» را «ابر آروان واقعی» نامید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ابر آروان دیتاسنتر قیام مردم تبریز دادگاه روح الله زم انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مشتریان می توانند ادامه با اشاره ی رویداد سوار ابرها رویین تن سرویس دهی رایگان اشاره به تلاش فضای ذخیره سازی ابر آروان اکوسیستم ابری کسب وکارهای محصولات جدید زیرساخت ابری سرمایه گذاری محصولات ابری ی امنیت ابری ابر آروان ابر آروان ابر آروان ابر آروان ابر آروان ابر آروان ابر آروان پلتفرم ابری زیرساخت ابر داشته باشند محصولات ابر ی سرویس دهی ی این محصول ابر آروان خلق می کنند سخت افزاری برای سرویس توسعه دهند پیاده سازی آماده سازی راه اندازی واسطه ی یک فضای جهانی شدن استارت آپ ی زیرساخت اضافه شده مستر بلیط سال آینده بازارچه ی جامه بزرگ توسعه ی بزرگ تری خواهد شد هزینه ها ی رایگان سرویس ها ی محصول ی جهانی ی مشتری بزرگ تر ی توسعه تجربه ی هم چنین وب سایت فایل ها ادامه ی شرکت ها ی فروش تیم ها بیش تر ی مسیر ی شرکت ی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

رئیس جمهور در جلسه‌ای سه ساعته که به منظور پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت برگزار شد، پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که صبح امروز - پنج‌شنبه - و با حضور سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در ابتدا  معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولین ذیربط در وزارتخانه‌های امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت کشور، وزارت صمت و بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت برخی پروژه‌های کلان کشور از جمله پروژه‌های کلان نفتی و پالایشگاهی، تأمین واگن مورد نیاز مترو کلانشهرهای  تهران، شیراز، تبریز و مشهد، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از طریق تأمین مالی خارجی در حال پیگیری و اجراست به رئیس جمهور ارائه کردند.
در این جلسه  همچنین اجرایی شدن برخی از توافقات مهم و کلان با برخی از کشورها در حوزه‌های نفتی و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی کشور که بیش از یک دهه معطل مانده است مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌هایی که در این جلسه آخرین وضعیت آن از سوی رئیسی از مسولین ذیربط مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفت، ساخت ورزشگاه بزرگ و چند منظوره تهران بود که چندی پیش رئیس جمهور دستور ساخت آن را صادر کرده بود.

رئیس جمهور در این جلسه پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه ها را صادر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • ساعت هوشمند Rogbid M6 رونمایی شد
  • استمرار اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و نهضت آسفالت در سنندج
  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • جشن بزرگ آیین سنتی گرگیعان در شهرستان شوش باشکوه برگزار شد
  • بسته‌های گردشگری طلایی، نقره‌ای و برنزی ناژوان رونمایی شد
  • برگزاری جشن بزرگ میلاد امام حسن مجتبی (ع) در بلوار کشاورز