Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه نیرو‌های ارتش سوریه بدترین سناریو است.

پسکوف در واکنش به تهدید ترکیه برای آغاز حمله علیه نیرو‌های مسلح سوریه از ادلب گفت: «اگر این یک عملیات نظامی علیه تروریست‌ها در ادلب باشد، قطعا در چارچوب روح توافق روسیه با ترکیه در سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر اقدام ترکیه علیه نیرو‌های مشروع دولت سوریه باشد که قطعا است، بدترین سناریو از طرف آنکارا خواهد بود.»

روسای جمهور ترکیه و روسیه سال گذشته در سوچی درباره تنش زدایی و ایجاد منطقه کاهش در ادلب که آخرین سنگر تروریست‌ها در سوریه است توافق کرده بودند که به توافق سوچی معروف شد.

پسکوف در ادامه افزود: ما از توافق سوچی طی یک سال گذشته راضی بودیم و این رضایت دو طرفه بود. اما بعد از حملات شبه نظامیان و گروه‌های تروریستی از قلمروی ادلب علیه نیرو‌های مسلح سوریه و همچنین سایت‌های نظامی روسیه کاملا ناراضی هستیم. دلیل نارضایتی ما از توافق سوچی نیز همین است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهاشنبه) مجددا به تهدید دولت سوریه درباره تداوم عملیات ضد تروریست‌ها در استان ادلب پرداخته و گفت: تدارکات لازم برای اقدام نظامی علیه نیرو‌های سوری را تکمیل کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، با ادعای اینکه موضوع عملیات ادلب مسئله زمان است، تهدید کرد: «عملیات ادلب قریب‌الوقوع است و ما عرصه را به رژیم سوریه که توافق [سوچی]را رعایت نمی‌کند، وانمی‌گذاریم».

تلاش‌های ترکیه برای متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه در ادلب و حمایت از تروریست‌ها در حالی است که ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه ترکیه پارسی خبر نیرو های مسلح سوریه بدترین سناریو تروریست ها علیه نیرو عملیات نظامی ارتش سوریه توافق سوچی ترکیه علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه

پارلمان تاجیکستان توافق نظامی با ترکیه برای خرید تجهیزات نظامی از جمله پهپاد و آموزش نیروهای نظامی تاجیک توسط ترکیه را تصویب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس سنای تاجیکستان توافق نظامی این کشور با ترکیه برای خرید تجهیزات نظامی را تصویب کرد.

بر اساس این توافق، مبلغ 50 میلیون لیره از سوی ترکیه به تاجیکستان به صورت اعتبار خرید نظامی در نظر گرفته شده که بر مبنای آن، تاجیکستان می تواند پهپاد و سایر تجهیزات نظامی مدرن را از شرکتهای ترکیه ای خریداری کند.

وزارت دفاع تاجیکستان این توافق را برای مبارزه با تهدیدات تروریستی و گروههای افراطی مهم ارزیابی کرده است.

این اعتبار ظرف مدت 5 سال باید استفاده شود و اگر تجهیزات خریداری شده بیش از مبلغ 50 میلیون لیره باشد، دولت تاجیکستان باید هزینه را پرداخت کند.

2 میلیون لیره از این مبلغ صرف آموزش نیروهای نظامی تاجیکستان در آموزشگاههای نظامی ترکیه خواهد شد. کارشناسان نظامی ترکیه بر نحوه خرید تجهیزات نظامی و هزینه این اعتبار نظارت خواهند داشت.

این توافق در سال گذشته بین وزرای دفاع دو کشور به امضا رسیده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟
  • تمجید چهره های سیاسی ترکیه از عملیات ایران علیه اسرائیل؛ سپاه ابرهه توسط ابابیل آهنین ایران مورد هدف قرار گرفتند ...
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان