Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل گفت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار در کل کشور به دنبال تسریع، تسهیل و شفافیت در اجرای فرایندها و ارایه خدمات هستیم.
بهگزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، مدیرکل روابطکار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوره آموزشی کاربا زیرسامانه های ثبت شکایت و دادرسی سامانه جامع روابط کار ویژه استان های منطقه 7 شمالغرب کشور دراردبیل گفت: راه اندازی سامانه جامع روابط کار گامی بزرگ جهت تسهیل و تسریع درارائه خدمات به جامعه کار و تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویبا اشاره به جزئیات راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در کشور اظهارکرد: پس از اجرای این سامانه به صورت پایلوت وشناسایی مشکلات آن، سامانه جامع روابط کاردر راستای رسیدگی الکترونیکی به شکایات حوزه کار، کارگری و کارفرمایی سامانه جامع الکترونیکیروابط کار در کشور راه اندازی شد.
یزدان با اشاره به تجربه موفق اجرای این سامانه در استان اردبیل افزود: پیگیری و پیش قدمی استان اردبیل در راه اندازیاین سامانه و رویکرد و نگاه مثبت مدیریتی یکی از موارد مهم در اجرا، احصا نواقص وراه اندازی سامانه جامع روابط کار بود.
ویعنوان کرد: کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات در هیات های تشخیص اردبیل گاها به زیرده روز و تایید بالای 90 درصد آرای صادره این استان در فرجام خواهی ها انجام شددر شعبات دیوان عدالت اداری کشور نشان از تمرکز و همراهی سامانه برای افزایش کمی وکیفی خدمات به جامعه کار و تولید است.
مدیرکلروابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پس ازاجرای آزمایشی موفق این سامانه در چند استان خاطرنشان کرد: همزمان با 22 بهمن سال جاری سامانه جامع روابط کار در کل کشور راه اندازی شد.
ویبیان این که این سامانهفقط محدود به ثبت شکایت و دادخواست کارگر و کارفرما نیست عنوان کرد: فعلا 22 زیرسامانه از این نرم افزار فعال شده و با راه اندازی 48 زیرسامانه دیگر تمام خدماتحوزه روابط کار اعم از بیمه بیکاری، طبقه بندی مشاغل و سایر موارد دیگر الکترونیکیخواهد شد.
یزدانبا اشاره به اهمیت برگزاری دوره آموزشی کاربران سامانه جامع روابط کار و استفادهاز تجربیات موفق کارشناسان روابط کار استان اردبیل با این سامانه گفت: این دوره آموزشی با حضورمدیران، روسا و کارشناسان حوزه روابط کار استان های منطقه هفت غرب کشور از آذربایجانشرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل طی امروز و فردا برگزار می شود.
ویبا اشاره به اینکه شفافیت هدف اصلی سامانه جامع روابط کار است، گفت: با راه‌اندازیسامانه جامع روابط کار، کارفرمایان به این موضوع پی خواهند برد که حتی اگرقراردادی منعقد نشود، جزئیات فعالیت کارگر مشخص است و کارگر می‌تواند از تمام مزایاییکه در قانون کار وجود دارد بهره‌مند شود.
ویگفت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار در استان اردبیل به صورت پایلوت کمک شدکه با هم اندیشی و تبادل نظر نواقص و نقاط ضعف سامانه شناسایی شده و با برطرفکردن آن به سطح رضایتمندی مطلوب تر برسیم.
مدیرکلروابط کار و جبران خدمت افزود: امروز در سطح دنیا دولت الکترونیک و تبادلالکترونیک امری ضروری است و ما نیز در چارچوب دولت الکترونیک مکلف به انجام این کار هستیم.
کورشیزدان در پایان سخنان خود از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به دلیل پیگیری واستقبال از اجرا و راه اندازی سامانه جامع روابط کار به عنوان استان پیشرو درراستای ارایه خدمات مطلوب به مخاطبین تشکر کرد.
اردبیل استان پیشگام در الکترونیکی کردن فرایندهاقاسم رحیمی در ادامه این دوره آموزشی گفت: الکترونیکی شدن فرایندهایکی از مهمترین رویکردهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در راستایارایه خدمات به جامعه کار و تولید است.
وی با بیان اینکه راه اندازیسامانه و نرم افزار نیازمند فراهم بودن بسترها و سخت افزار های مناسب استگفت: بهره مندی اداره کل و شهرستانها از سیستم های سخت افزاری به روز و اتصالبه خطوط اینترنت پر سرعت فیبر نوری و ارتقای پهنای باند اینترنت شهرستان ها ازاقدامات لازم جهت راه اندازی سامانه جامع روابط کار بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاهاجتماعی استان اردبیل با عنوان اینکه الکترونیکی شدن فرایندها قطعا شفافیترا به دنبال خواهد داشت، گفت: با توجه به مسیر جهانی و گستره تکنولوژیاحساس می شود ارایه خدمات دولتی نیز بیشتر به این سمت پیش برود.
وی اظهار کرد: بایگانیالکترونیکی پرونده ها و تسهیل فرایند فراخوانی و داشتن منابع اطلاعاتی ازوضعیت نیروی کار استان از مولفه های اصلی این سامانه جهت صیانت از نیرویکار است.
رحیمی یادآور شد: صرفه جویی در زمان و منابع از دیگر مزیت های ثبت الکترونیکی شکایات کارگری و کارفرمایی و فرایند ابلاغ آرا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاهاجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر 15 هیات تشخیص و 5 هیات حلاختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدید نظر خواهی جامعه کارگری و کارفرماییاستان را بر عهده دارند.
وی افزود: در 10 ماه سالجاری تعداد دادخواست های واصله به هیات های تشخیص 5 هزار و 200 فقره است که 50درصد این آرا جهت بررسی مجدد و تجدید نظرخواهی طرفین دعوی در مراجع حلاختلاف استان رسیدگی شده است.
رحیمی اظهار کرد: بیش از 50 درصد کل آرای صادره مراجع حل اختلاف استان اردبیل به صورت سازشی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: راه اندازی سامانه جامع روابط کار اجتماعی استان اردبیل کار و رفاه اجتماعی راه اندازی روابط کار دوره آموزشی جامعه کار کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، یوسف شعبانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته کار و کارگر با بیان اینکه این افزایش نشان از رشد قابل توجه اشتغال پایدار در طول یک سال دارد، اظهار داشت: از بین یک هزار و ۸۵۰ نفر از جمعیت استان، ۸۰۹ هزار و ۳۴۴ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در ادامه با تاکید بر اینکه ۲۴ هزار و ۲۱۴ واحد در استان در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی مشمول قانون و تامین اجتماعی است، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در استان داریم.

وی در ادامه بیان کرد: تا سقف ۵۴ ماه زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و این مهم با توجه به سابقه فعالیت اعمال می‌شود.

شعبانی به تعداد ۱۴۴ هزار و ۱۴۳ نفر شاغل معادل ۲۶.۵ درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۱۶۱ هزار و ۵۵۰ نفر معادل ۲۹.۷ درصد شاغلان در بخش صنعت و ۲۳۸ هزار و ۲۴۴ نفر معادل ۴۳.۱۸ درصد شاغلان در حوزه خدمات مشغول هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه اداره کار در پنج بخش و مدیریت مستقل ارائه خدمت می‌دهد، ادامه داد: در حوزه روابط کار با چهار زیر بخش همچون هیأت‌ها، بازرسی با هدف صیانت از نیروی کار، بخش تشکلات کارگری و کارفرمایی با فعالیت ۲۵۰ تشکل در استان و بیمه بیکاری با حمایت از پايداری اشتغال شماری از اقدامات حوزه روابط کار است.

وی عنوان کرد: در این زمینه کاهش زمانی رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی با حدود ۲۳ روز، تمرکززدایی با استقرار هیأت‌های حل اختلاف در شهرستان‌ها و برگزاری آموزش‌های مستمر روابط کار بین کارگر و کارفرما با جدیت دنبال و انجام شده است.

شعبانی با تاکید بر اینکه در حوزه تعاون نیز اقدامات درخوری صورت گرفته است، اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۰ تعاونی فعال در بخش تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان در حال فعالیت است اگرچه کمک به تشکیل، نظارت و توسعه تعاونی‌ها نیز هدفگذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ تعاونی به مرحله ملی راه یافتند به طوری که ۲ تعاونی برتر ملی انتخاب شدند، افزود: ظرفیت‌های لازم برای رشد تعاونی‌ها با توجه به اهداف برنامه هفتم توسعه در استان مهیاست.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز سه هدف با قوت پیگیری شده به نحوی که توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی پیگیری می‌شود، بیان کرد: اعطای تسهیلات مشاغل خرد خانگی، تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات حمایتی شماری از این اقدامات در این زمینه به شمار می‌رود به طوری که استان آمار درخوری همچون جذب ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات طی سال ۱۴۰۲ را در کارنامه دارد.

شعبانی با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش رفاه اجتماعی عملکرد برجسته‌ای داشته است، گفت: اجرای گسترده طرح کالابرگ الکترونیکی با هماهنگی ۴ هزار فروشگاه، اجرای موفق طرح ملی یارانه‌ها با هدف عدالت محوری در کشور و ایجاد افزایش سرانه ورزشی کارگری در استان برخی از اقدامات اداره کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه اداره کار ۱۶ رتبه برتر کشوری در سال ۱۴۰۲ را کسب کرده است، بیان کرد: اداره کار و رفاه اجتماعی استان سال پیش در پنج بخش صد درصد برنامه ابلاغی را محقق و رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

وی در بخش دیگر همدان را استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی دانست و ادامه داد: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضایی معرفی شده است.

شعبانی با تاکید بر اینکه حضور کارگران اتباع خارجی باید قانونی باشد، عنوان کرد: در حال حاضر حدودا ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره‌ به اینکه حوادث ناشی از کار استان طی سال گذشته ۳۰۰ حادثه کارگری بوده است، اظهار داشت: از این میزان، ۲۵ حادثه منجر به فوت شده اگرچه ۲۴ درصد از حوادث ناشی از کار استان طی سال پیش کاهش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۸۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی در حوزه کارگری طی هفته تجلیل از کارگران در استان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • تأکید رئیسی بر نقش مؤثر مجالس ایران و پاکستان در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر