Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@13:18:51 GMT

سفر مایک پمپئو به عربستان سعودی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۸۴۸۹

سفر مایک پمپئو به عربستان سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در سفر سه روزه خود به عربستان با ملک سلمان، پادشاه این کشور، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی دیدار می‌کند. این سفر از امروز چهارشنبه آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت مقامات واشنگتن آماده مذاکره با ایران در هر زمانی هستند؛ اما این مسأله نیازمند آن است که ایران در رفتار خود تغییر اساسی دهد و کمپین فشار حداکثری علیه ایران، ادامه خواهد یافت.

پمپئو در ادعایی خطاب به گزارشگران در آدیس بابا، پایتخت اتیوپی و پیش از سوار شدن به هواپیما برای سفر به عربستان گفت: ما عجله‌ای نداریم. کمپین فشار (علیه ایران) ادامه دارد. این تنها فشار اقتصادی نیست؛ بلکه این انزوا از طریق دیپلماسی نیز هست.

وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به اتیوپی، به آلمان، سنگال و آنگولا سفر کرده بود و با مقام‌های این کشور‌ها دیدار و گفتگو داشت. وی پس از عربستان، قصد دارد به عمان سفر کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو ملک سلمان وزیر خارجه آمریکا وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: کشور‌های عربی آماده هستند اسرائیل را به رسمیت بشناسند

خبرنگاران به نقل از رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن گزارش دادند او در اظهاراتی مدعی شده که کشور‌های عربی از جمله عربستان سعودی آمادگی دارند رژیم صهیونیستی را به طور کامل به رسمیت بشناسند.

به گزارش فارس، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از خبرنگاران حاضر در مراسم جمع‌آوری کمک مالی با حضور رئیس‌جمهور آمریکا که روز پنجشنبه برگزار شد، گزارش داد جو بایدن در اظهاراتی که ضبط نمی‌شد، ادعا کرد که عربستان سعودی و سایر کشور‌های عربی «آماده به رسمیت شناختن کامل اسرائیل» هستند.

به گزارش خبرنگاران حاضر در اتاق، بایدن گفت: «فعلاً وارد جزئیات نمی‌شوم. اما ببینید من با سعودی‌ها و با همه کشور‌های عربی دیگر از جمله مصر، اردن و قطر کار کرده‌ام؛ آن‌ها آماده هستند اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند، برای اولین بار اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند».

این مراسم که باراک اوباما و بیل کلینتون روسای‌جمهور دموکرات پیشین ایالات متحده هم در آن حضور داشتند را معترضان به حمایت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه دستکم چهار بار قطع کردند و خواستار آتش‌بس فوری شدند.

بایدن در ادامه این اظهارات گفت که «اما باید یک طرح پساغزه (برای اسرائیل) و راهی به سوی راه‌حل دو کشوری وجود داشته باشد. نیاز نیست امروز رخ دهد، اما باید پیشرفت وجود داشته باشد و فکر می‌کنم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم».

دیگر خبرها

  • استقبال پمپئو از احتمال معاونت ترامپ در انتخابات سال جاری
  • پمپئو به ترامپ چراغ سبز نشان داد
  • بایدن: کشور‌های عربی آماده هستند اسرائیل را به رسمیت بشناسند
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان