Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی از تحصیل ۳۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،غلامرضا لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در گردهمایی دانشجویان بین الملل این دانشگاه گفت: دانشگاه علامه طباطبائی در حال حاضر ۵۰۰عضو هیئت علمی و ۱۶هزار دانشجو در سه مقطع، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین ۳۲۵دانشجوی بین الملل و زبان آموز فارسی دارد که خدمات مختلفی در حوزه خوابگاهی، تغذیه و بهداشت و روان به آن‌ها ارائه می‌شود تا دغدغه اصلی آن‌ها تحصیل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی نیز در سخنانی خطاب به دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه علامه گفت: قدر حضور خود در ایران را بدانید و با هم در تعامل باشید. به شناخت کشور ایران، ظرفیت‌ها و فرصت‌های آن بپردازید و در کنار آن سعی کنید کشور خود را به جامعه ایرانی و دانشجویانی که در همین دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، بشناسانید.

اکبری اقدم خطاب به حاضران ادامه داد: فرصت آشنایی با فرهنگ ها، تمدن ها، آیین ها، ارزش ها، هنجار‌ها و هر آنچه که جزو اخلاق والای انسانی محسوب می‌شود را از دست ندهید. فرهنگ و تمدن مهم است و امیدوارم همه ما در شکل گیری تمدن‌ها و جامعه بشری با اخلاق و آرمانی، هنجارمند، ارزشمند و جامعه‌ای که برآمده از یک نوع نگاه علمی، معرفتی است، سهیم باشیم.

در ادامه این گردهمایی،  حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، با بیان اینکه وجود تکنولوژی‌های جدید اطلاعات و ارتباطات و آموزش‌های از راه دور نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه‌ها را برطرف نکرده است، افزود: حضور در دانشگاه تنها به دلیل کسب اطلاعات علمی در کلاس‌ها نیست بلکه پیوستن به نهادی است که امکان تعامل دانشجویان و استادان در محافل مختلف اجتماعی و دانشجویی را فراهم می‌کند و شخصیت دانشجویان، ساختار آگاهی آن‌ها و چگونگی نگرش آن‌ها به علم و شناخت جهان در جریان این ارتباط شکل می‌گیرد.

وی گفت: دانشگاه علامه طباطبائی جزو پیشتازان تغییر نسل دانشگاهی در ایران و منطقه است و به همین دلیل در مناسبات بین المللی به کانال ارتباطی بسیاری از دانشگاه‌های کشور‌های مختلف بدل شد.

سلیمی تاکید کرد: دانشگاه علامه طباطبائی بر اساس تقلید از اندیشه‌های دیگران بنا نشده است به همین دلیل رتبه اول نظریه پردازی را در بین دانشگاه‌های ایران داریم و سالانه حدود ۴۰نفر از استادان دانشگاه نظریه‌های جدید خود را در قالب کرسی‌های نظریه پردازی ارائه می‌کنند. ما در پی آنیم که هنر، عقلانیت، اندیشه ورزی، تفکر و نظریه پردازی را به دانشجویان بیاموزیم.

 سلیمی در پایان عنوان کرد: امروز ما نزدیکترین ارتباطات دانشگاهی را با دانشگاه‌های کشور‌های همسایه، برخی از دانشگاه‌های اروپایی، دانشگاه‌های شبه قاره هند، دانشگاه‌های کشور‌های آسیای مرکزی و دانشگاه‌های روسیه داریم و این نشان دهنده این است که طرح و فرهنگ خردورزی، اندیشه خواهی و نظریه پردازی به تدریج جواب داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علامه معاون دانشجویی دانشجویان بین الملل بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی نظریه پردازی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این  خوابگاه که برای اسکان  دانشجویان بین الملل دانشگاه استفاده خواهد شدپیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دارد و به زودی قابل بهره برداری است.

دکتر علیرضا مسلم  افزود: این طرح از مه پارسال با  زیربنای ۳هزار و ۶۰۰ متر مربع آغاز شده و  در ۴ طبقه، همکف و طبقه منهای یک شامل بخش‌های مدیریتی، پانسیون همراهی، نمازخانه، سلف سرویس، سالن مطالعه، سالن ورزش و اتاق‌های دانشجویی در حال آماده سازی است.

وی گفت: برای این طرح  اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طبقه همکف خوابگاه سناباد پانسیون‌های همراهی نیز  در مواقع حضور خانواده دانشجویان بین الملل پیش بینی شده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۴۰۳ سال جهش تولید با مشارکت مردم نیز دراجرای منویات مقام معظم رهبری و برای ارائه خدمات سلامت به مجاوران و زائران مضجع شریف رضوی (ع) تلاش خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه