Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:19:58 GMT

رأی‌های ما برای دشمن از موشک هم کشنده‌تر است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۸۶۵۹

رأی‌های ما برای دشمن از موشک هم کشنده‌تر است

امام‌جمعه اصفهان گفت: شرکت در انتخابات واجب عینی است و وقتی دشمن این میزان از حضور ملت را ببیند قطعاً مأیوس می‌شود و می‌فهمد که اقداماتش بر ضد مردم ایران اثربخش نیست و این‌گونه است که رأی‌های ما برای دشمن از موشک هم کشنده‌تر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد ظهر امروز در همایش فجرآفرینان فاطمی در میان بانوان طلبه اصفهانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر ٧ بخش اشاره داشتند، فصل‌های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، رابطه با جهان و مسیر دشمن را با مسیر حق تشخیص دادن و سبک زندگی از جمله این بخش‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه اصفهان گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی باید در این زمینه‌ها قدم‌های بلندتری برداریم، این‌ها به آن معنا نیست که در طی ۴٠ سال گذشته در این بخش‌ها کاری صورت نگرفته است بلکه در همه این فصل‌ها قدم‌های خوبی برداشته شده و اقدامات ارزشمندی انجام گرفته است که نیاز است برای تکمیل این اقدامات قدم‌های بلندتری برداشته و کشور را به مقامی رسانیم که تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کرده و زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: صحبت از این‌گونه اقدامات و پیشرفت‌های صورت گرفته به منظور فعالیت‌های یک دولت خاص نیست بلکه این بحث‌ها مربوط به حکومت اسلامی در این چهل سال است، خیلی از جوانان چیزی از شرایط قبل از انقلاب نمی‌دانند.

بی‌سوادی در کشور از ۴٨ درصد به ٢ درصد رسیده است

طباطبائی‌نژاد عنوان کرد: در بخش علم، پژوهش، سواد و علم‌آموزی پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم تا جایی که در قبل از انقلاب ۴٨ درصد از مردم ایران بی‌سواد مطلق بودند که سهم بانوان از این آمار هم طبیعتاً بیشتر از مردان بوده است ولی این آمار به ٢ درصد بی‌سوادی در کشور رسیده است.

امام‌جمعه اصفهان بیان داشت: قبل از انقلاب در کل دانشگاه‌های کشور ١٧۵ هزار نفر دانشجو داشتیم که این میزان درحال حاضر به ٣.۵ میلیون دانشجو رسیده است، در زمینه تعداد پزشکان هم جمع پزشکان کل کشور هزار نفر بود که بخش اعظمی از آن را هم پزشکان غیرایرانی تشکیل می‌دادند ولی طبق آمار سال ٩٣، ١٧٧ هزار پزشک در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: صرف‌نظر از بحث آمار و کمیت‌ها، ایران در آن زمان از نظر علم پزشکی ایران هم بسیار عقب بود، در دوره‌های سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی یکی از خواسته‌هایی که مردم به دنبال آن به ما نمایندگان مراجعه می‌کردند این بود که می‌خواستند بیمارشان را به شورای پزشکی بفرستند تا برای درمان به خارج از کشور منتقل شوند.

طباطبائی‌نژاد افزود: در حال حاضر به جرئت می‌توان گفت که حتی یک بیمار هم نداریم که پزشکان ایرانی در کشور از درمان آن عاجز باشند، ممکن است که در بحث وسایل و تجهیزات پزشکی ضعف‌هایی داشته باشیم ولی پزشکان امروز ما بسیار توانمند هستند.

امام‌جمعه اصفهان در ادامه گفت: پیشنهادهایی هم در رابطه با احداث یک شهرک پزشکی کامل با تمامی امکانات رفاهی مانند هتل در اصفهان داده‌ایم که بتوان از طریق آن بیماران کشور‌های همسایه را هم به ایران دعوت کرد و درمان آن‌ها به جای اروپا و دیگر کشورها در ایران صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی ادعا کنند که حتی اگر شاه هم بر مسند قدرت بود این اقدامات صورت می‌گرفت، باید از آن‌ها پرسید که پس چگونه است که کشورهای اطراف که همان شرایط حکومتی پیش از انقلاب ما را دارند و مستقیماً زیرنظر آمریکا و غرب اداره می‌شوند این‌گونه پیشرفت‌ها را نداشته‌اند.

سرعت پیشرفت کشور ١١ برابر شده است

طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: طبق آمارهای جهانی ایران در این سال‌های بعد از انقلاب ١١ برابر پیشرفت داشته است، البته این مسئله به معنی این نیست که ما توانسته‌ایم از جوامع غربی جلو بزنیم بلکه هنوز هم از آن‌ها عقب هستیم ولی سرعت پیشرفت‌هایمان از آن‌ها بیشتر بوده است.

امام‌جمعه اصفهان اظهار داشت: در بحث صنایع دفاعی نیز قابل قیاس با شرایط قبل از انقلاب نیستیم، ما در قبل از انقلاب و همین‌طور در ابتدای انقلاب در تهیه وسایل جزئی نظامی هم مشکل داشتیم و دشمن در تمامی سال‌های دفاع مقدس تمام سعی‌اش بر این بود که کسی به ایران اسلحه نفروشد ولی در حال حاضر به جایی از پیشرفت رسیده‌ایم که تلاششان بر این است که ایران نتواند به کسی اسلحه بفروشد.

وی بیان کرد: در زمینه علم و پژوهش باید قدم‌های بلندتری برداشته شود که دیگران برای یادگیری علم به ما مراجعه کنند، همان‌گونه که در زمان پیامبر و صدر اسلام هم این‌گونه بود.

طباطبائی‌نژاد گفت: کشور در زمینه اخلاق و معنویت اصلاً قابل قیاس با زمان حال نبود، برخی فکر می‌کنند که وضعیت فرهنگ در کشور بدتر شده در صورتی که اصلاً این‌گونه نیست، البته باید قدم‌های بلندتری هم برداشته شود.

امام‌جمعه اصفهان افزود: فقط در تهران ١٠ هزار مشروب‌فروشی رسمی و با جواز وجود داشت، اصلاً بحث حجاب در کشور مطرح نبود، اعتکاف در کل کشور فقط در قم تشکیل می‌شد که در آن‌جا هم تعداد کل افراد نهایتاً به ۴٠ نفر از روحانیون مسن می‌رسید، درصورتی که در حال حاضر در کل کشور و حتی دانشگاه‌ها تعداد زیادی از جوانان جمع می‌شوند و این مراسم را به جا می‌آوردند.

وی بیان کرد: افرادی در این دوره تربیت شدند مثل سردار سلیمانی و شهید حججی‌ها که این تعداد از نیروهای انقلابی حتی در زمان پیامبر اسلام هم وجود نداشت.

طباطبائی‌نژاد افزود: ریزش هم در این دوران داشتیم ولی در مقابل آن رویش بسیار زیادی نیز داشتیم تا جایی که امام امت که یک عارف به تمام معنا بود درباره جوانان انقلابی کشور می‌گفت من دست بسیجی را می‌بوسم و ای کاش من هم یک بسیجی بودم.

امام‌جمعه اصفهان تصریح کرد: کجا در طول تاریخ پیش از انقلاب تجربه‌ای مثل تجربه تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی رخ داده بود؛ دولت، ملت، زن و مرد باید در راه اخلاق و معنویت قدم‌های بلندتری برداریم تا کشور را آماده ظهور امام زمان (عج) کنیم.

وی بیان کرد: در مسئله صنعت، اقتصاد، رفاه، عدالت اجتماعی نیز قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب نیستیم، درحال حاضر همان امکاناتی که به شهر می‌دهیم را به روستاهای کشور هم می‌رسانیم.

طباطبائی‌نژاد افزود: قبل از انقلاب در کل کشور اتوبان نداشتیم، کمتر روستایی داشتیم که برق داشته باشد، حتی فکر گازرسانی به روستاهای دورافتاده هم به ذهنمان خطور نمی‌کرد درحالی‌که درحال‌ حاضر به روستای ١٠ خانواری هم گاز رسانده شده است، از روستاها فقط یک نام آن هم در فرمانداری اطلاعات داشتند.

زیر سلطه هیچ کشوری نخواهیم رفت

امام‌جمعه اصفهان گفت: آزادی و استقلال کشور بیش از هر چیز ارزش دارد، کشور ما در زمان قبل از انقلاب مانند کشورهای حال حاضر اطراف ما تماماً به اسرائیل خدمت‌رسانی می‌کرد و به او انرژی و مواد می‌داد، چه ذلتی بالاتر از زیر سلطه کافران رفتن مسلمانان، اگر همین یک دستاورد هم در انقلاب بود برای ما کفایت می‌کرد.

وی تصریح کرد: این‌ها به این معنی نیست که با جهان مراوده نداشته باشیم بلکه نباید زیر سلطه کافران قرار بگیریم، عده‌ای می‌گویند که الان هم به جای آمریکا با روسیه مراوده داریم، اگر زمانی روسیه هم ما را زیر سلطه خود ببرد با او هم قطع ارتباط خواهیم کرد و ما هیچ وقت زیر بار ظلم نخواهیم رفت.

طباطبائی‌نژاد عنوان کرد: در حال حاضر مستقل و آزاد از دشمنان هستیم و زیر پوشش و پیرو غیر خدا قرار نداریم، اگر ما پیرو رهبر انقلاب هم هستیم فقط به خاطر خدا است و حتی پیامبر را هم به خاطر خداوند پیروی می‌کنیم چون او راهنمای راه خداوند است.

امام‌جمعه اصفهان گفت: تمام موجودات جهان زیر سلطه بشر هستند اما خود بشر نباید زیر سلطه بشر قرار گیرد، طبعاً کسی که بخواهد مستقل و آزاد باشد سختی‌هایی هم در راه خود در پیش دارد و ما نیز این رنج‌ها را برای رسیدن به استقلال مطلق تحمل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش سبک زندگی نیز تلاش‌ها در این چهل سال ناکافی بوده و باید تلاش شود که زندگی ما به زندگی فاطمی و علوی نزدیک شود، زندگی‌هایی که در آن احترام به حقوق یکدیگر و محبت در میان خانواده وجود داشته باشد.

طباطبائی‌نژاد بیان کرد: در هیچ زمینه‌ای در انقلاب پس‌رفت نداشتیم بلکه خیلی از مواقع پیشرفت هم داشتیم و این مایه مباهات است که مردم بحث حکومت را از عملکرد دولت‌ها جدا می‌کنند و در مراسم‌هایی مانند راهپیمایی‌ها اظهار می‌کنند که حضورشان به خاطر حکومت اسلامی است.

شرکت در انتخابات واجب عینی است

امام‌جمعه اصفهان در آخر اظهار داشت: شرکت در انتخابات واجب عینی است و وقتی دشمن این میزان از حضور ملت را ببیند قطعاً مأیوس می‌شود و می‌فهمد که اقداماتش بر ضد مردم ایران اثربخش نیست و این‌گونه است که رأی‌ها برای دشمن از موشک هم کشنده‌تر است.

انتهای پیام/63064/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان انتخابات استقلال اخلاق امام جمعه اصفهان گفت طباطبائی نژاد قبل از انقلاب حال حاضر پیشرفت ها زیر سلطه کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی