Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی در استان‌ها به صورت جزیره‌ای هزینه می‌شود، گفت: یزد پایلوت تجمیع فعالیت‌های فرهنگی در کشور شود. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدمجتبی حسینی پور با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه کتاب، مطبوعات محلی و رسانه‌های یزد با بیان اینکه تمام بودجه‌ها دو دارد که یک بخش استانی و بخش دیگر ملی و مربوط به وزارت‌خانه‌ها است اظهار داشت: این که ما باید به مباحث فرهنگی توجه بیشتری داشته باشیم را قبول دارم و بیشترین بحث ما الان در سند آمایش هم توجه به مباحث فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز در یزد کمتر کسی است که نیاز به توسعه فرهنگی را اولویت‌دار نداند تصریح کرد: اگر امروز برنامه توسعه ای را دنبال می‌کنیم اصل را فرهنگ می‌دانیم و باید به سمتی برویم که همزمان با توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی هم داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد بر اینکه طبیعتا هزینه‌ها هم باید متناسب با همین موارد و درخواست‌ها باشد تاکید کرد و گفت: نکته‌ای که وجو دارد، تعدد دستگاه‌های فرهنگی است؛ شاید وقت آن باشد که الان به این مسائل هم توجه شود.

حسینی پور با اشاره به تعدد دستگاه‌های فرهنگی که در سطح استان‌ها فعالیت دارند گفت: الان ما به صورت جزیره‌ای در حال کار هستیم و این موضوع سبب پراکنده کاری در بحث فرهنگ می‌شود.

کاندیدای شورای ائتلاف در یزد: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مهم‌ترین اولویتم است / باید به سمت کارآفرینی‌های نو ‌حرکت کنیمنمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد| چگونه می‌توان دانش آموزان را به مطالعه جذب کرد؟نمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد| رئیس سازمان صنعت یزد: نیمی از تولیدات یزد صادر می‌شود

وی ادامه داد: با مدیران دستگاه‌های فرهنگی جلساتی برگزار شد و آمادگی داریم که استان یزد به عنوان پایلوت در کشور شروع به فعالیت کند تا بتوانیم به گونه‌ای از فعالیت‌های جزیره‌ای پرهیز کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی استان یزد شاید خیلی هم کم نباشد تصریح کرد: با این وجود به دلیل اینکه این اعتبارات بین دستگاه‌های مختلف پخش می‌شود و فعالیت‌های فرهنگی موازی و جزیره‌ای انجام می‌شود، تاثیرگذاری لازم را به دنبال ندارد.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان یزد جزیره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران

محسن برمهانی، معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای سازمان صداوسیما بزرگترین رویداد فرهنگی کشور قلمداد می‌شود چراکه هیچ رویداد فرهنگی در کشورمان وجود ندارد که چهار میلیون بازدیدکننده داشته باشد. به همین دلیل در دو سال گذشته نگاه ویژه‌ای به این رویداد داشته‌ایم.

برمهانی به ضبط دو هزار آیتم برنامه در طول برگزاری دوره سی و چهارم نمایشگاه کتاب اشاره کرد و ادامه داد: تمام این تولیدات در طول سال از رسانه ملی پخش شده‌اند. برای هر شبکه در نمایشگاه جایگاه ویژه ایجاد شد تا متناسب با مخاطبان بتواند برنامه خاص و ویژه تولید کنند.

وی از تدارک برنامه‌های ویژه تلویزیونی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: امسال کارویژه‌هایی برای تمام شبکه‌های تلویزیونی تعریف شده تا خروجی ویژه با محوریت کتاب و نمایشگاه کتاب تهران برای مخاطبان با سلیقه‌های متفاوت تولید شود.

برمهانی برنامه‌سازی تلویزیونی از نمایشگاه کتاب را در رونق صنعت نشر موثر دانست و افزود: برنامه‌سازی و فعالیت‌های رسانه‌ای حتما در رونق صنعت چاپ و تیراژ کتاب نقش خواهد داشت. اتفاقی مثل نمایشگاه کتاب که پرحجم در رسانه ملی تبلیغ می‌شود، حتمأ مخاطب توجه ویژه‌ای به آن خواهد داشت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • اختصتص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟