Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین وضعیت اعزام دانشگاهیان به سوریه، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان به صورت دوسالانه و برگزاری محفل خاطره ویژه شهید «مظفری‌نیا» در حرم حضرت معصومه(س) ازجمله اخبار حوزه قرآن و معارف در ۳۰ بهمن‌ماه جاری است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در آخرین روز از بهمن ماه ۹۸:

 

وضعیت اعزام دانشگاهیان به سوریه

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی مطهری فرد» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در اعزام ها تابع تصمیمات بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت است، اظهار کرد: هر گاه این دو نهاد آماده باشند و شرایط برای اعزام ها را به ما اعلام کنند، ما به سرعت کار اعزام را انجام می دهیم؛ همان طور که مقدمات اعزام دانشگاهیان را به عتبات عالیات را فراهم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: ما امیدواریم هرچه زودتر زمینه اعزام دانشگاهیان به سفر عمره نیز فراهم شود و در این زمینه نیز تابع تصمیمات مسئولان عالی رتبه و همچنین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت هستیم.

 

وی درباره اعزام دانشگاهیان به سوریه یادآور شد: انجام این کار مقدماتی لازم دارد که بخش عمده آن انجام شده است و ما بار دیگر آمادگی خود را برای اعزام دانشگاهیان به سوریه اعلام می کنیم.

 

مطهری فرد با تاکید بر اینکه موضوع سفر دانشگاهیان به سوریه از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هنوز نهایی نشده است، تاکید کرد: همان طور که اعزام دانشگاهیان از سوی این ستاد تابع تصمیمات مسئولان عالی کشور، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت است، اعزام دانشگاهیان سوریه نیز تابع تصمیمات آنان است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت ما در اعزام دانشگاهیان اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه عتبات عالیات، فراهم کردن زمینه رشد معنوی و تربیت روحی و ارتقای معنوی زائران است زیرا تجربه نشان داده زیارت عتبات عالیات در بسیاری از موارد موجب تحول شگرف روحی و حتی گاهی تغییر مسیر و سبک زندگی زائران شده است.

 

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان به صورت دوسالانه/ دوره بعد، سال ۱۴۰۰

 

 

مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان که سه سال اخیر در کنار مسابقات بین‌المللی قرآن بزرگسالان برگزار می‌شد، از این پس هر دو سال یکبار برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، این رقابت‌ها در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود که باتوجه به برگزاری آن در سال ۱۳۹۸، سال ۱۳۹۹ برگزار نشده و در سال ۱۴۰۰ این رقابت‌ها در کنار مسابقات بزرگسالان برگزار می شود.

 

مسابقات بین‌المللی روشندلان از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران است که سال ۱۳۹۶ برای اولین‌بار در سطح جهان اسلام برگزار شد. همچنین امسال هم برای اولین‌بار رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن بزرگسالان افزوده شد.

 

گفتنی است، سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سال آینده به میزبانی حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

برگزاری ۴ دوره آموزشی قرآن ویژه کارکنان دولت

 

 

مرکز آموزش مدیریت دولتی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دوره‌های فرهنگی و عمومی را به شیوۀ الکترونیکی برای کارکنان و مدیران کلیه سازمان ها، نهادها، شرکت ها، مؤسسات و دستگاه اجرایی برگزار می‌کند. تاکنون بیش از 40 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

 

این دوره‌ها از تمامی امتیازهای پیش‌بینی شده در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت، موضوع بخشنامه شماره 1834/200 مورخ 30/01/1390 برخوردار بوده و کلیه کارکنان و مدیران دولت در زمرۀ مخاطبان آنها قرار دارند. همچنین براساس بخشنامه شماره شماره 26680/200 مورخ 20/10/1390 شرکت تمامی کارکنان جدیدالاستخدام در دوره آموزشی  روخوانی و روانخوانی قرآن کریم  الزامی است.

 

گفتنی است، در اسفندماه سال جاری چهار دوره با عنوان‌های «روخوانی و روانخوانی قرآن کریم»، «آداب و اسرار نماز»، «امر به معروف و نهی از منکر» و «تفسیر آیات برگزیده قرآن کریم» برای علاقه‌مندان به قرآن برگزار می شود. همه کارکنان و مدیران می‌توانند برای ثبت نام، دریافت محتوای آموزشی الکترونیکی، شرکت در آزمون پایانی و دریافت گواهینامه الکترونیکی بلافاصله پس از قبولی در آزمون از طریق لینک https://lms.smtc.ac.ir اقدام کنند.

 

برگزاری محفل خاطره ویژه شهید «مظفری‌نیا» در حرم حضرت معصومه(س)

 

 

محفل خاطره بزرگداشت شهید «شهروز مظفری نیا» در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.

 

شهید مظفری نیا محافظ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در رکاب سردار به شهادت رسید.

 

محفل خاطره پنجشنبه، اول اسفند‌ماه از ساعت ۱۶ در سالن امام خامنه‌ای واقع در صحن صاحب‌الزمان (عج) حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

 

در این محفل همرزمان و دوستان شهید به بیان خاطرات خود از دوستشان و دیگر شهدای مقاومت می‌پردازند.

 

مؤسسه امام صادق(ع) در سطح چهار دانش‌پژوه می‌پذیرد

 

 

موسسه امام صادق(ع) تحت اشراف حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید برای سال تحصیلی 400-99 در سطح 4  رشته کلام تطبیقی بین المذاهب دانش پژوه می پذیرد.

 

اتمام سطح3، موفقيت در آزمون ورودي و مصاحبه علمي، تعهد نسبت به رعايت مقررات و ضوابط مركز از شرایط نام نویسی است.

 

دارندگان شرایط مذکور باید جهت نام نویسی تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه، عکس پشت نويسي شده، مدرک سطح3 يا معادل آن همراه با گواهي اتمام پایه دهم، تكميل فرم پذيرش و پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ 30 هزار تومان را به همراه داشته باشند.

 

متقاضیان می توانند جهت نام نویسی تا 19 بهمن ماه از ساعت 11 تا 13 و 16 تا 20 به مؤسسه امام صادق(ع) واقع در پردیسان، بلوار امام صادق (ع) مراجعه کنند.

 

مراسم «روایت مقاومت در محضر شهدای هویزه» برگزار می‌شود

 

چهارده شب مراسم روایت مقاومت در محضر شهدای هویزه با روایتگری عظیم ابراهیم پور و با مداحی صادق آهنگران، مهدی سلحشور، امیر عباسی، ابوذر بیوکافی، مسعود پیرایش، پیام کیانی و مصطفی مروانی برگزار می‌شود.

 

این مراسم با حضور قاریان بین المللی و بیان نکاتی از کتاب شریف نهج البلاغه از شانزدهم اسفندماه به مدت ۱۴ شب؛ هرشب از ساعت ۱۹:۳۰ در یادمان شهدای هویزه برپا می‌شود.

 

همچنین این آئین همراه با مراسم ویژه تحویل سال ۱۳۹۹، جمعه (اول فروردین) از ساعت ۶ صبح با نوای میثم مطیعی است.

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسته خبری یادواره شهدا قرآن و معارف اعزام دانشگاهیان به سوریه مسابقات بین المللی قرآن برگزار می شود تابع تصمیمات محفل خاطره امام صادق مظفری نیا قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم فلسطینیان برای احیای اردوگاه یرموک

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  فلسطینیان مقیم سوریه با اجرای طرح‌های متعدد خیریه تلاش می‌کنند تا شرایط مساعدی برای بازگشت به اردوگاه یرموک فراهم شود و این اردوگاه همچنان پلی برای بازگشت به موطن اصلی بماند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


جنبش جهاد اسلامی فلسطین از جمله گروه‌های مبارز فلسطینی که اینگونه طرح‌های خیریه را در برنامه خود قرار داده است.
این جنبش، آشپزخانه‌ای را در اردوگاه یرموک راه اندازی کرده و طرح افطار سه هزار روزه دار را در هر روز از ماه مبارک رمضان برای سومین سال متوالی در دست اجرا دارد.
وسام جاد الله دانشجوی فلسطینی مقیم سوریه است، او به طور داوطلبانه در این آشپزخانه کار می‌کند؛ وی می‌گوید، "می خواهم سهمی در کمک به هموطنانم و به ویژه خانواده‌های شهدا داشته باشم. "
نصب عکس‌هایی از شهدای مقاومت به ویژه شهدای فرمانده در این آشپرخانه جلب توجه می‌کند.
احمد عیسی مدیر این آشپزخانه می‌گوید، هدف، گسترش فرهنگ مقاومت است، لذا هر روز از ماه مبارک به نام یکی از شهدا نام گذاری شده است.
وی افزود، پیام این است که یاد شهیدان زنده است و خانواده‌های شهدا و جانبازان در اولویت قراردارند.
اما حضور فعال جوانان فلسطینی در این طرح نشان می‌دهد که آنها میهن و هویتشان را فراموش نکرده و در سایه عملیات رزمندگان مقاومت مانند طوفان الاقصی بازگشت به خاک وطن را نزدیک می‌بینند.

 


شات لیست
مصاحبه ۱: ضرار کوسا - عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین
مصاحبه ۲: وسام جادالله - دانشجوی فلسطینی مقیم سوریه
مصاحبه ۳: احمد عیسی - مدیر آشپرخانه یرموک
-----------

دیگر خبرها

  • مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) برگزار می شود
  • محفل انس با قرآن کریم در افوس
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا در اردستان برگزار شد
  • اعزام ووشو کاران به بازی‌های بریکس
  • تیم‌های ملی ووشو ایران به بازی‌های بریکس اعزام خواهند شد
  • برپایی بزرگترین محفل قرآنی ایران
  • عزم فلسطینیان برای احیای اردوگاه یرموک
  • یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود