Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی به وجود آمدن سئوالات بسیار زیادی در مورد دیدار نیمه نهایی بهروز هدایت نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشورمان در رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا دکتر مهرشاد پورسعید اصفهانی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی توضحیاتی را به شرح زیر ارائه داد:

«نخست آنکه فدراسیون کشتی از زمان استقرار مدیریت جدید برای هر مسابقه در سطح ملی و کشوری به منظور ریشه کن سازی معضل دوپینگ از سازمان مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) طی نامه رسمی برای انجام تست دوپینگ دعوت بعمل می آورد و در رقابت های بین المللی کشتی جام تختی در شیراز هم این امر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به همکاری نزدیک نادو با مربیان تیم ملی برخی نفرات انتخاب و از آن ها آزمایش دوپینگ گرفته شده البته افسران کنترل دوپینگ نادو هم از روش های معمول نیز برای انتخاب نفرات کمک می گیرند که در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی آقای بهروز هدایت نیز به پیشنهاد مربیان تیم ملی انتخاب شد و در ادامه ایشان با افسران کنترل دوپینگ همکاری کرده و آزمایش دادند.

با توجه به ضرورت انجام سریع تست های دوپینگ ورزشکاران بواسطه اعزام به رقابتهای قهرمانی آسیا در هندوستان و پیگیری مستمر فدراسیون در این خصوص، نادو طی نامه ای از آزمایشگاه کلن آلمان خواست که پاسخ ها را سریع و اورژانسی ارسال کنند که در پاسخ به درخواست نادو، آزمایشگاه کلن طی نامه ای اعلام کرد بواسطه ترافیک کاری امکان پاسخگویی سریع نمی باشد.

در ادامه نادو طی نامه ای، فدراسیون کشتی را از این امر آگاه کرد و در جلسه فنی که توسط کادر فنی تیم ملی برگزار شد به علت آنکه نمی شد بدون مدرک و مستندات فردی را از اعزام به مسابقات حذف کرد، ضمن ارشادات لازم کشتی گیران، همه افراد منتخب اعزام شدند.

در زمانی که مسابقات قهرمانی آسیا در کشتی فرنگی در حال برگزاری بود و قبل از انجام مسابقات نیمه نهایی آزمایشگاه کلن اعلام کرد که یکی از آزمایشات هدایتی مثبت شده و برای آزمایشات تکمیلی قرار است آزمایش های نهایی نیز انجام شود.

با توجه به این نامه اگر ورزشکاری موفق به کسب مدال شود، مدالها از وی گرفته خواهد شد و اگر ورزشکار ما موفق به کسب مدال می شد باید آزمایش دوپینگ دیگری می داد که این مورد شامل جریمه جدیدی برای او می شد و از طرف دیگر اینکار بدور از اخلاق و رفتار حرفه ای نیز بود. بنابراین به بهروز هدایت اطلاع داده شد که از انجام کشتی انصراف دهد و نهایتا وی هم از ادامه مسابقات کنار گذاشته شد.

به طور خلاصه موارد زیر قابل ذکر است:
۱- تست دوپینگ از ورزشکار گرفته شده و نامبرده همکاری لازم را داشته است.
۲- ادامه روند مسابقه بعد از مشخص شدن آزمایش، جرایم مالی بیشتری درپی داشت.
۳- تداوم مسابقه باعث حذف ورزشکاران توسط کشتی گیر ما و خارج از اخلاق بود.
۴- روند حذف ورزشکار ما سریعا و بلافاصله بعد از اعلام نتایج از سوی آزمایشگاه کلن صورت گرفت.
۵- با توجه به مشکوک بودن مربیان به ورزشکاران نامه نگاری از سوی فدراسیون کشتی و فدراسیون پزشکی ورزشی در اسرع وقت انجام شد.
۶- بعلت ترافیک کاری آزمایشگاه کلن نتایج دیر اعلام شده است.

کد خبر 4857237

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون کشتی کشتی فرنگی تست دوپینگ تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانان فوتبال آسیا لیگ قهرمانی فوتبال آسیا لیگ برتر فوتبال ایران دراگان اسکوچیچ فدراسیون فوتبال کشتی فرنگی تیم ملی فوتبال ایران والیبال قهرمانی آسیا لیگ برتر والیبال کشتی آزاد الاهلی عربستان فدراسیون کشتی آزمایشگاه کلن طی نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و خوزستان؛ برگزارکننده جام تختی ۱۴۰۳

در حالی که شهرستان لار میزبان جام تختی کشتی آزاد در ماه آینده خواهد بود، مسابقات کشتی فرنگی جام تختی نیز به میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با وجودی که به نظر می‌رسد جام تختی این بار جایگاهی در تعیین ملی‌پوشان المپیکی کشتی ندارد، این رقابت‌ها در دو رشته آزاد و فرنگی در دو استان فارس و خوزستان برگزار می‌شود.

طبق تقویم اعلامی، رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی 5 تا 7 اردیبهشت ماه احتمالاً در شهر اهواز به انجام می‌رسد و شهرستان لار در استان فارس نیز طی روزهای 26 تا 28 اردیبهشت ماه میزبان جام تختی در رشته کشتی آزاد خواهد بود.

طبق برنامه‌ای که تیم‌های ملی کشتی اکنون دنبال می‌کنند، به نظر می‌رسد جام تختی در برخی اوزان بتواند گره انتخاب ملی‌پوشان اعزامی به کشتی زیر 23 سال جهان و جهانی اوزان غیرالمپیکی را باز کند؛ البته اگر این بار برخلاف سال گذشته آلبانی به کشتی‌گیران ایرانی ویزا بدهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • مشخص شدن ۲۰ کشتی‌گیر ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا
  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • واکنش معاون حقوقی استقلال به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی
  • اسامی فرنگی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد
  • قاسم‌پور در واکنش به حضور در ۸۶ کیلوگرم: سرباز تیم‌ ملی هستم
  • ستاره کشتی فرنگی اردوی تیم ملی را ترک کرد!
  • فارس و خوزستان؛ برگزارکننده جام تختی ۱۴۰۳
  • محرومیت ۲ ساله برای مهاجم تیم ملی برزیل
  • آغاز اردوی تیم کشتی فرنگی جوانان از ۱۰ فروردین