Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت متن استفاده از واحدهای فرآورشی سیار را راهبردی نو برای شتاب‌بخشی به طرح‌های توسعه‌ای به‌ویژه در میدان‌های مشترک اعلام کرد. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در مراسم امضای قرارداد واحد فرآورش پیش‌ساخته در میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی که بین جهاد دانشگاهی و شرکت متن امضا شد به بیان تجربی اینکه چرا استفاده از واحدهای فرآورش پیش ساخته به عنوان یک راهبرد و سیاست در طرح توسعه میدان‌ها مورد استقبال قرار گرفته است، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح توسعه میدان‌ها یکی از طرح‌های سرمایه‌بر به شمار می‌آید که افزون بر 60 تا 70 درصد آن به حفاری و تکمیل چاه، حدود 20 درصد به خطوط لوله انتقال و واحدهای جمع‌آوری و... و حدود 7 و 8 درصد به واحد بهره‌برداری و شیرین‌سازی مربوط است.

وی افزود: تجربه نشان می‌دهد که هر چند بخش اعظمی از عملیات توسعه مرتبط با حفاری و تکمیل چاه است، اما به دلیل توانمندی و امکانات موجود، سرعت و کیفیت اجرا بسیار خوب است. مصداق آن هم اینکه پس از خروج شرکت خارجی از پروژه آزادگان جنوبی در مدتی کوتاه، 150 حلقه چاه با توان ایرانی حفاری و تکمیل شده است.

دهقانی علت تأخیر در تکمیل توسعه میدان‌ها را همان 8 درصد ناچیزی که مربوط به واحدهای بهره‌برداری و شیرین‌سازی است، اعلام کرد و گفت: پیچیدگی‌های فنی این بخش حتی ممکن است اجرای یک طرح توسعه‌ای را سال‌ها به تاخیر بیندازد که این موضوع در مورد میدان‌های مشترک و مخازن با ریسک بالا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی به سریع‌الاحداث بودن تاسیسات فرآورشی پیش‌ساخته (Skid-Mounted) به‌عنوان یک ویژگی مثبت اشاره کرد کرد و گفت: این تاسیسات که کارکرد واحدهای فرآورشی کامل را دارند برای نخستین بار در میدان آزادگان جنوبی به کار گرفته شد که منهای مسائل قراردادی، از زمان تامین تا اجرا بیشتر از یک سال طول نکشید.

دهقانی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت واحد فرآورشی جفیر و تاسیسات فرآورشی پیش‌ساخته‌ای که مورد استفاده قرار گرفت، ظرفیت تولید نفت در آزادگان افزایش یافت.

وی تلاش برای دستیابی به دانش ساخت واحدهای فرآورش سیار در کشور را مرهون حمایت وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران پیشین شرکت متن برشمرد و گفت: ساخت واحد فرآورشی سیار با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز از سوی جهاد دانشگاهی می‌تواند سرآغازی برای اجرایی کردن این طرح و سرعت یافتن امر توسعه باشد.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شرکت ملی نفت میادین مشترک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ملی نفت میادین مشترک شرکت ملی نفت میادین مشترک توسعه میدان ها پیش ساخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گر‌های سیار در نفت و گاز گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا کمالی گفت: پارسال ۹۷ مخزن تحت فشار درون‌واحدی و سرچاهی، ۷۹ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۲۲ دستگاه ذخیره، خشک‌کننده و مولد هوا، ۳۶ دستگاه الکتروموتور، ترانسفورمر و رله حفاظتی، ۱۶ تلمبه نفت، آب صنعتی و آب زائد تزریقی، سه دستگاه دیزل ژنراتور آتش‌نشانی و دو دستگاه توربین گازی تعمیر اساسی شد. وی با بیان اینکه پارسال همچنین ۲۴۵ مورد تعمیر، ایمن‌سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز و بیش از ۲ هزار مورد تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرآیندی در تأسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران انجام شده است، افزود: در بعضی از این تأسیسات همچنین الکترونیکی کردن تجهیزات ثبت‌کننده و کنترلی نیز انجام شد.  مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به انجام ۲۹۱ مورد نصب یا تعویض صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز (صفحاتی که حرکت سیال در خطوط لوله را تسهیل می‌کنند) و ۱۸۲ رفع نشتی و پاکسازی محیط در تأسیسات گفت: انجام این عملیات‌ها در طولانی‌ترین و وسیع‌ترین مخازن هیدروکربوری از جنوب تا غرب کشور نشان از روحیه جهادی کارکنان این شرکت دارد.  

دیگر خبرها

  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • طرح‌های توسعه، راهبرد حیاتی برای بقا و پیشرفت
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری است
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گر‌های سیار در نفت و گاز گچساران
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت