Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در اطلاعیه‌ای از ارائه تسهیلات ویژه تردد برای اتباع عراقی در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان خبر داد.

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم مناسبات دوستانه و برادرانه بین دولت و ملت‌های ایران و عراق و تردد آسان‌تر اتباع دو کشور، اقدام به تمدید تسهیلات ویژه تردد برای اتباع عراقی عازم ایران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این اطلاعیه از تاریخ ششم اسفند سال جاری (۱۳۹۸) تا چهارم خرداد ۱۳۹۹ (مصادف با ماه‌های رجب، شعبان و رمضان)‌ مهر ورودی پلیس گذرنامه مستقر در مبادی ورودی به خاک جمهوری اسلامی ایران به منزله روادید با مدت اقامت یک ماهه اتباع عراقی تلقی خواهد شد و نیازی به دریافت روادید در بازه زمانی مذکور نیست.

در این اطلاعیه آمده است: از آنجا که در گذشته تسهیلات مذکور با استقبال قابل توجهی از سوی مردم دو کشور مواجه شد، با تلاش مضاعف به عمل آمده این تسهیلات به صورت عمل متقابل برای اتباع دو کشور در این بازه زمانی اجرایی می‌شود و این همکاری‌ها گام بسیار مهمی در مسیر تردد آسان، تعاملات افزون‌تر دو کشور و تحکیم پیوندهای بین آنها خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران اتباع عراقی برای اتباع دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ادعای «آبرام پیلی» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران درخصوص اعمال فشار واشنگتن بر پاناما برای ممانعت استفاده کشتی‌های تحریم شده ایران از پرچم این کشور اظهار کرد: این مواضع نشانه ضعف و شکست آمریکا برابر ایران در حوزه تقابل دریایی است. واشنگتن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانع صادرات نفت ایران شود.

او افزود: حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته و این کشور به سمت اتخاذ تصمیمات جدیدی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران رفته و البته باید بداند که هرتصمیم خشنی عکس‌العمل خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

هانی‌زاده متذکر شد: طبق قوانین بین‌المللی پاناما اجازه دارد پرچم خود را در اختیار کشور‌های دیگر قرار دهد و مقامات کاخ سفید با پاسخ منفی پاناما برای تحریم ایران مواجه خواهند شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اگر آمریکا بخواهد با استفاده از زور مانع تردد و عبور کشتی‌های ایران بشود جمهوری اسلامی پاسخ درخوری به این کشور خواهد داد و محدودیت‌هایی را برای آمریکا در حوزه دریا ایجاد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران
  • عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند
  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است
  • هشدار به مسافران ۵ استان؛ از تردد در حاشیه رودخانه خودداری کنید
  • اطلاعیه شماره ۲ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر/ مسافران ۵ استان کشور از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • از ابتکارات و اندیشه‌ها استقبال خواهیم کرد
  • نقش ایران در مثلث طلایی
  • از عدم تعهد نهادهای بین‌المللی به محیط‌ زیست ایران ناراضی هستیم