Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تهدید خطر ابتلا به ویروس کرونا ضرورت ملاحظات بهداشتی را دو چندان کرده است، بر همین اساس راهنمای بهداشتی به منظور استفاده عموم در خصوص حفاظت فردی در برابر ویروس جدید  Coronavirus که شیوع آن برای اولین بار در ووهان چین در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ گزارش شده، ترجمه و تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محتوای این راهنما برگرفته از وبسایت سازمان بهداشت جهانی WHO است؛ توصیه‌های کلی استاندارد سازمان بهداشت جهانی) WHO برای عموم مردم به منظور کاهش در معرض قرار گرفتن با عوامل میکربی بیماری‌زا و جلوگیری از انتقال طیف وسیعی از بیماری‌ها به شرح زیر بوده  که شامل بهداشت دست، تنفس و بهداشت مواد غذایی است:

بیشتر بخوانید: ۲ نمونه مثبت کرونا در ایران مشاهده شد

 مرتب دست‌های خود را با استفاده از آب و صابون شستشو کنید و یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ضدعفونی کنید.

هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست‌های خود را بشویید.

از تماس نزدیک با هر کسی که تب و سرفه دارد خودداری کنید.

اگر تب، سرفه یا هرگونه مشکلی در تنفس دارید، سریع به پزشک مراجعه کنید و سابقه سفر قبلی خود را به پزشک اطلاع دهید.

هنگام بازدید از بازار‌های زنده در مناطقی که در حال حاضر موارد ابتلا به کروناویروس گزارش شده است، از تماس مستقیم محافظت نشده با حیوانات زنده و سطوح در تماس با حیوانات خودداری کنید.

از مصرف محصولات حیوانی خام یا پخته نشده اجتناب کنید؛ گوشت خام، شیر یا اندام‌های حیوانی خام باید با احتیاط نگهداری شوند تا از تماس آن‌ها با غذا‌های پخته شده و آلودگی غذا جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی ویژه نوروزی که از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ الی ۲۵ فرودین ۱۴۰۳ در سطح شهرستان گناوه اجرا شد، بازرسان بهداشت محیط به‌صورت ۲ شیفت ۲ هزار و ۹۸ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار کرد: در این بازده زمانی هزار و ۶۱۹ مورد بازدید بهداشتی و نظارتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۴۷۹ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شده و به ۲۱ مورد شکایت رسیدگی شد.

وی افزود: در این بازرسی‌ها مقدار هزار و ۱۹۵ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف، کشف و معدوم و ۲۳۲ مورد از دست‌فروشان مواد غذایی تذکر کتبی دریافت کردند.

حیدری ادامه داد: ۲۳۲ مورد بازدید مشترک به همراه کارشناسان ادارات و سازمان‌های دامپزشکی، تعزیرات حکومت، صنعت و معدن و تجارت در راستای تشدید بازرسی‌های نوروز ۱۴۰۳ در گناوه صورت گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تأکید کرد: تعداد هزار و ۱۲۷ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی شهر و روستا، ۶۲ مورد نمونه‌برداری از آب شرب به‌منظور آزمایش میکروبی، تعداد هزار و ۱۲۷ سنجش پرتابل بار میکروبی صدور ۶۱۱ مورد اخطار بهداشتی ،۹۵ مورد به دادگاه و یک مورد پلمپ واحد صنفی متخلف از دیگر خدمات انجام شده در طرح تشدید بسیج سلامت نوروزی در شهرستان گناوه است.

کد خبر 6080874

دیگر خبرها

  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان