Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز (چهارشنبه) در پارلمان این کشور در آنکارا اظهار کرد: ترکیه قصد عقب‌نشینی از ایست‌های نظارتی در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه را ندارد و در صورتی که هدف قرار بگیرد، مقابله به مثل خواهد کرد.

آکار گفت: ترکیه به عنوان یکی از کشورهای ضامن در توافقنامه سوچی، از اختیارات لازم برای اتخاذ تدابیر لازم جهت تضمین آتش‌بس برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آکار از کشورهای اروپایی و آمریکا خواست به تعهدات خود در رابطه با سوریه پایبند بوده و گام‌های ملموسی برای عمل به مسؤولیت‌هایشان در سوریه بردارند.

ترکیه و روسیه سپتامبر ۲۰۱۸ به توافقی برای ایجاد منطقه بدون سلاح در ادلب دست یافتند.

ارتش ترکیه در چارچوب توافقنامه منطقه کاهش تنش ادلب ۱۲ ایست نظارتی نظامی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه سوریه ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت دفاع انگلیس در پی حمله پهپادی-موشکی ایران علیه اسرائیل

وزارت دفاع انگلیس در پی پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که برای کاهش تنش‌ها در منطقه، چندین جت اضافی را برای رهگیری حملات هوایی در محدود ماموریت‌های خود در عراق و سوریه مستقر کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در این بیانیه که یک نسخه آن بامداد یکشنبه در تارنمای وزارت دفاع انگلیس منتشر شد آمده است: دولت بریتانیا در پاسخ به افزایش تهدیدات ایران و خطر فزاینده تنش در خاورمیانه، با شرکای خود در سراسر منطقه برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از حملات بیشتر تلاش کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: ما چندین جت اضافی نیروی هوایی و تانکرهای سوخت‌رسان هوایی را به منطقه منتقل کرده‌ایم. این‌ جت‌ها عملیات «شیدر» بریتانیا را که برای مقابله با داعش در عراق و سوریه مستقر است تقویت می‌کنند. آن‌ها همچنین در صورت لزوم هرگونه حمله هوایی را در محدوده ماموریت‌های ما رهگیری خواهند کرد.

بیانیه یادشده می‌افزاید: ما به همکاری نزدیک با شرکای منطقه ای خود در راستای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

در همین حال گرنت شپس وزیر دفاع انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی ادعا کرد که حمله ایران «هیچ سودی جز تضعیف بیشتر امنیت منطقه ای ندارد.»

وی مدعی شد: ما به همکاری با اسرائیل و شرکای خود در منطقه برای جلوگیری از تشدید بیشتر ادامه می دهیم.

شپس بدون اشاره به اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی افزود: صلح و ثبات به نفع همه است و من از ایران می‌خواهم که فوراً به هر گونه رفتار بی‌ثبات‌کننده پایان دهد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نسخه‌ پیچی جدید علم الهدی برای مقابله با دنیا؛ زور تنها راه است! /شورای امنیت و قطعنامه افسانه است
  • باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه
  • سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • عقب نشینی وزیر اسرائیلی از تقابل با ایران
  • عقب نشینی آشکار وزیر اسرائیلی از تقابل با ایران
  • دمشق: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • بیانیه وزارت دفاع انگلیس در پی حمله پهپادی-موشکی ایران علیه اسرائیل