Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به ابلاغ بخشنامه دانشگاه مبنی بر ممنوعیت پذیرایی اجباری و عدم برگزاری پذیرایی های مجلل در جلسات دفاع پایان نامه و نظر به تاکید شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه تربیت مدرس مبنی بر عدم استفاده از مواد پلاستیکی در تمامی جلسات، ‌همایش ها و کنفرانس ها در دانشگاه،‌ ویژگی های داوطلبانه برگزاری جلسات دفاع سبز در دانشگاه تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر آرش رضایی عضو دبیرخانه شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه با اشاره به ویژگیهای داوطلبانه پذیرایی سبز در جلسات دفاع پایان نامه و رساله اظهار داشت: طبق اعلام معاونت محترم پژوهشی اراده دانشگاه پرهیز از پذیرایی اجباری در جلسات دفاع دانشجویان است.

وی ادامه داد: با این حال دانشجویانی که تمایل به پذیرایی مختصر در جلسات دفاع پایان نامه و رساله خود دارند می توانند مواردی را در جهت حفظ محیط زیست لحاظ کنند. به همراه داشتن لیوان شخصی و یا استفاده از لیوان کاغذی، پذیرایی با شیرینی یا بیسکوئیت به جای استفاده از کیک با بسته بندی غیرقابل بازیافت، استفاده از چای لیپتون فاقد بسته بندی جداگانه به جای استفاده از نسکافه با بسته بندی غیرقابل بازیافت، استفاده از پاکت های کاغذی برای ارائه میوه به مخاطبان به جای استفاده از پکیج پلاستیکی و یا پذیرایی بصورت فله ای، عدم استفاده از کارد و چنگال پلاستیکی در پذیرایی از میهمانان (چرا که غیر از اساتید، سایرین زمان صرف میوه در جلسه را نخواهند داشت و پکیج تهیه شده را با خود خواهند برد)، استقرار سطل های تفکیک پسماند در کنار محل پذیرایی از مهمانان، استفاده از پارچ آب به جای توزیع بطری های آب یکبار مصرف و تهیه یک اسلاید به منظور اطلاع رسانی پذیرایی سبز در جلسه دفاع از مواردی است که در برگزاری جلسات دفاع سبز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، جلسه دفاع سبز بدون استفاده از مواد پلاستیکی و غیر قابل بازیافت، اولین بار در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه برگزار شد و با فرهنگ سازی مناسب در این خصوص،‌ جلسات دفاع دیگری نیز در این دانشکده به صورت سبز برگزار گردید که با توجه به پیشگامی دانشگاه تربیت مدرس در زمینه مدیریت سبز و توجه به حفظ محیط زیست، این موضوع باید در تمامی جلسات دفاع مورد توجه قرار گیرد.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تربيت مدرس دانشگاه سبز دانشگاه تربیت مدرس جلسات دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس

استاندار همدان گفت: از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد برای تأمین تجهیزات مدارس استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز _یکشنبه، بیست و ششم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معلمان در جایگاه انسان‌سازی قرار دارند و تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان به جهت تربیت صحیح نسل‌های آینده اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: با حمایت‌های وزیر آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، اعتبارات مورد نیاز باید پیش‌بینی و تأمین شود.

استاندار همدان ادامه داد: از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد برای تأمین تجهیزات مدارس استفاده شود.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه معلمان انسان‌ساز هستند، اضافه کرد: حل مشکلات و چالش‌های دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که مسئولیت تربیت فرزندان ایران‌اسلامی را به عهده دارند، ضروری است.

وی همچنین گفت: اقدام دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی، یک حرکت انقلابی بود.

کد خبر 744577

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه ایران علیه رژیم صهیونیستی +تصاویر
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس
  • رتبه اول جهانی طراحی معماری آینده غذا برای دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
  • طهرانچی: معاونت فرهنگی باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی در تربیت عالم داشته باشد
  • جلسات تدبر در سوره رعد برگزار می‌شود
  • چه پرینتری برای خانه بخرم؟
  • لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس
  • ویژگی‌های منحصر به فرد سلاح ایرانی که این روزها همه درباره آن حرف می‌زنند
  • بیانیه دانشگاه تربیت مدرس در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند