Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@11:44:48 GMT

مسیر مهاجرت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۹۶۱۳

مسیر مهاجرت

به راستی چه عواملی باعث می‌شود با وجود مشکلات عدیده مهاجرت و شروع دوباره زندگی در یک کشور، به دنبال رها کردن خانه و خانواده باشند. این‌که مهاجرت چیست و باید آن را چگونه تعریف کنیم، تفاسیر مختلفی می‌توان ارائه کرد، اما امکان دارد دولتمردان علاقه‌مند به تعریفی باشند که آمار را کمتر جلوه دهنده، یا این‌که صرف‌نظر از این‌که نگاه ما به داده‌ها به چه تفسیری ختم شود، ممکن است سیاست‌گذار تفسیری از آنها داشته باشد که با قضاوت بقیه متفاوت باشد و این باعث می‌شود که یک شکاف عمیق میان باور عمومی و نهادی درباره یک مساله ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موج جدید مهاجرت، ایده میل به پیشرفت را خیلی تقویت کرده است. یعنی یکی از دلایلی که در سال‌های اخیر باعث مهاجرت شده، میل به پیشرفت است. باید دقت کنیم که مساله فعلی ما در زمینه مهاجرت خیلی ابعاد اقتصادی ندارد. شاید تمام کسانی که اکنون تمایل بیشتری به مهاجرت پیدا کرده‌اند، از نظر اقتصادی مخالف گران شدن بنزین نبودند، یا حتی بسیاری از آنهاد موافق حذف یارانه‌های انرژی بودند. با این وجود، توسعه پایدار، به خصوص توسعه اقتصادی بیش از هر چیز مدیون رشد با کیفیت و انگیزه سرمایه‌های انسانی جاعه است. در واقع تلاش‌های کارآفرینانه نیروهای مستعد و پرانگیزه است که موجب ایجاد بخش خصوصی بزرگ و رقابتی در کشور می‌شود.

با در نظر گرفتن شرایط جاری سیاسی و بین‌المللی و توانایی دولت در انجام سرمایه‌گذاری‌های متمرکز به دلیل تحریم‌ها، اهمیت مشارکت موثر مردم در اقتصاد بیشتر روشن شده است. متاسفانه وجود قوانین دست و پاگیر زیاد و نبودن امنیت در فضای کسب‌وکار باعث مهاجرت و یا متوسل شدن افراد به کارهای دلالی و زودبازده می‌شود که احتیاجی به ثبات بلندمدت ندارد.

از یک زاویه دید گسترده‌تر، نیاز بسیار جدی و فوری کشور این است که سطح مدیریت اهمیت منطق در نصمیمات اصلی و پیش‌بینی‌پذیر بودن جهت‌گیری‌های اصلی کشور را درک کند. تنها راه آن هم توسل به علم در پیشبرد امور و پیشی گرفتن نگاه علمی بر روابط و منافع شخصی و و گروهی است. هر مسیری غیر از این باعث سرخوردگی روزافزون طبقات تحصیلکرده جامعه می‌شود.

* تحلیلگر اقتصادی

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1354429

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مهاجرت اقتصاد ایران کسب و کار اینترنتی مهاجرت تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات شهرداری‌ها از دولت در حال ثبت شدن است

شهردار تهران در خصوص مطالبات شهرداری‌ها از دولت گفت: مطالبات شهرداری‌ها از دولت اکنون در حال ثبت شدن است و تمام شهرداران مطالبات خود را تنظیم می‌کنند و در مسیر توافق با دولت و ثبت در سامانه‌ها دنبال می‌کنند که بتوان این مطالبات را براساس ظرفیت‌ها کشور گرفت و خرج مدیریت شهری کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، علیرضا زاکانی، صبح امروز _سی‌ام فروردین_ در حاشیه مجمع شهرداران کلانشهرها که به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توفیقی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاد، این بود که عملاً مدیریت شهری در مسیر همکاری مشترک با آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی جدی مشترک را آغاز کردند که بتوانند در شهرهای کشور در دهه کرامت برنامه‌های خاص داشته باشند که سال گذشته در ۱۰ استان با برجستگی‌های ویژه برگزار شد و دهه کرامت امکانی را فراهم می‌کند که اوج تجلی خود در این ایام قرار بگیرد.

وی افزود: مهم‌ترین بخش نشست برای هماهنگی دهه کرامت است و در کنار شهرداران و رئیس سازمان تبلیغات و عوامل مربوطه در کنار آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی‌های مشخصی را دنبال می‌کنیم که در سال‌جاری باشکوه‌تر از گذشته گرامی بداریم و بهره بگیریم.

شهردار تهران ادامه داد: قانون برنامه هفتم و تاکید بر تشکیل اتحادیه شهرداران موضوع بعدی ماست که قانون تکلیف کرده است که اتحادیه شهرداران شکل بگیرد و دوستان در پی تشکیل اساسنامه اتحادیه هستند و مسیر همکاری با دولت بعد از اخذ مجوزهای مربوطه فراهم شود.

زاکانی در خصوص مطالبات شهرداری‌ها از دولت گفت: مطالبات شهرداری‌ها از دولت اکنون در حال ثبت شدن است و تمام شهرداران مطالبات خود را تنظیم می‌کنند و در مسیر توافق با دولت و ثبت در سامانه‌ها دنبال می‌کنند که بتوان این مطالبات را براساس ظرفیت‌ها کشور گرفت و خرج مدیریت شهری کرد.

وی افزود: به طور تجمیعی نمی‌توان عددی را اعلام کرد، چرا که مطالبات در حال ثبت شدن هستند و اعداد متفاوت است و تا زمانی که محاسبه و توافق انجام نشود، چون باید در سامانه‌ها اعمال و مورد تأیید قرار بگیرد، نمی‌توان در مورد آن به طور شفاف صحبت کرد.

کد خبر 745741

دیگر خبرها

  • سرقت چندین میلیاردی از برج لاکچری نیاوران | خانه ۲ مهاجر کانادا غارت شد
  • سرقت میلیاردی از خانه ۲ مهاجر در برج‌های نیاوران
  • مطالبات شهرداری‌ها از دولت در حال ثبت شدن است
  • اسرائیلی ها فکر مهاجرت هم نمی توانند بکنند
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی باید حکمرانی را اصلاح کند
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی کشور باید حکمرانی را در کشور اصلاح کند
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی کشور باید حکمرانی در کشور را اصلاح کند