Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:27:00 GMT

آغاز شمارش معکوس برای روزی سرنوشت‌ساز

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۹۶۶۳

آغاز شمارش معکوس برای روزی سرنوشت‌ساز

به گزارش ایرنا شمارش معکوس برای رقم زدن دومین حضور حماسی مردم ایران در سالجاری آغاز شده و قرار است تا کمتر از ۴۸ ساعت دیگر یکی از سرنوشت سازترین انتخابات کشور برگزار شود. همان حضوری که در روزهای ۱۴ تا ۱۸ دی ماه برای تشییع و تدفین پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف ایران اسلامی تاریخ ساز شد و اینک قرار است باری دیگر در صف های رای خود را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم اسفند روزی سرنوشت ساز و نقطه امید مردم است چرا که قرار است نمایندگان اصلح تر خود را برای نشاندن بر کرسی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون انتخاب کنند. 
این روزها در شهرهای سیستان و بلوچستان نیز بازار تبلیغات انتخاباتی مانند دیگر نقاط کشور گرم است. ستادهای تبلیغاتی هر یک به نوبه خود فعال هستند؛ برخی نمایندگان دست به تشکیل ائتلاف زده و برخی به طور مستقل برای رقابت در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت می کنند.

اما به طور کلی سازوکار انتخابات در سیستان و بلوچستان با دیگر استان های کشور کمی متفاوت است و آن هم جایگاه نشانه های هویتی و سنتی نظیر پیوندهای قومی مبتنی بر خویشاوندی، خانواده، زبان، پیوندهای تاریخی، اعتقادات مذهبی و سنت های ایلی و طائفه ای در انتخاب رای دهندگان است.
در این شرایط نقش معتمدان و ریش سفیدان طوائف بیش از پیش خود را نشان می دهد چرا که مردم به آنان اعتماد دارند و می توانند در انتخاب فرد اصلح به مردم قوم و طائفه خود کمک کنند. 

شماری از معتمدان و بزرگان طوایف در نشستی با خبرنگاران ایرنا به تشریح نقش مردم و بزرگان و ریش سفیدان طوائف در پررنگ کردن شور انتخاباتی و مشارکت گسترده در انتخابات را تشریح کردند.

سران طوائف به شناخت بهتر مردم از نامزدها کمک می کنند
یکی از معتمدان طوائف سیستان و بلوچستان در این نشست به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه و وجود رقابت سیاسی یکی از وجوه دموکراسی و مشروعیت نظام سیاسی محسوب می شود و در جوامعی مانند ایران از اهمیت دو چندان برخوردار است.
کاوس کُرد افزود: در سیستان و بلوچستان که استانی با تنوع قومی و مذهبی است سران طوائف نقش مهمی در معرفی فرد اصلح به مردم دارند چرا که شناخت آنان نسبت به نامزدها بیشتر است.
وی ادامه داد: بزرگان و ریش سفیدان بر اساس اعتمادی که مردم به آنان دارند با توجه به سوابق زندگی، کارکرد اجتماعی و فعالیت های سیاسی نامزدهای انتخاباتی باید افراد اصلح تر را به مردم معرفی کنند با این وجود هر کس در انتخاب خود آزاد است.
این معتمد و ریش سفید طائفه کرد با تاکید بر اهمیت شایستگی نامزدها نسبت به وابستگی های قومی اظهار داشت: بزرگان و معتمدان در معرفی فرد اصلح به مردم نباید به طایفه یا قومیت نامزدها توجه کنند بلکه باید از روی عملکرد و شایستگی هایی که دارد یک نامزد را به مردم معرفی کنند حتی اگر آن فرد شایسته از قوم و قبیله خودشان نباشد.
وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات نقش تعیین کننده ای در سرنوشت کشور دارد و به نوبه خود توصیه می کنم مردم این استان حضور حداکثری خود را مانند سنوات گذشته به نمایش بگذارند.

انتخابات مجلس نقطه امید مردم است
یکی دیگر از بزرگان و معتمدان طوائف سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها نقطه امید مردم برای بهبود شرایط موجود است چرا که مردم به انتخاب خود فردی را که اصلح است به عنوان نماینده انتخاب می کنند تا ضمن قانون گذاری بر اجرای قانون نیز نظارت داشته باشد.
محمدرضا سردارشهرکی با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات دوم اسفند افزود: مشارکت سیاسی تعهدی است که هر فرد به مملکت خود دارد و تثبیت کننده نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است.
وی ادامه داد: بزرگان و سران طوائف در سیستان و بلوچستان که از دیرباز نقش محوری و هدایت کننده داشته اند باید ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات آنان را در انتخاب فرد اصلح راهنمایی کنند.
سردارشهرکی همدلی نمایندگان استان را یکی از مهمترین ملاکهای انتخاب دانست و گفت: تا کنون عدم تفاهم و همدلی بین نمایندگان استان یکی از دلایل عدم توسعه سیستان و بلوچستان بوده است چرا که نمایندگان در ادوار گذشته بر سر اولویت بندی مشکلات استان تفاهم نداشتند.
وی داشتن توانایی برقراری تعامل سازنده با مسوولان، نخبگان و بزرگان طوائف را یکی دیگر از ویژگی های نماینده کارآمد دانست و اظهار داشت: در سالهای قبل تعامل خوبی میان نمایندگان مجلس با مسئولان استانی و بزرگان طوائف وجود نداشت و همین موضوع سبب می شد تا مشکلات و نیازهای استان به خوبی حل و فصل نشود.

بزرگ طائفه شهرکی افزود: نظرات کارشناسی و تجربیات خوب بزرگان و ریش سفیدان و نخبگان طوائف می تواند نمایندگان و مسوولان را در پیشرفت امور یاری دهد همانگونه که شهید شوشتری و سپهبد شهید سلیمانی با استفاده از همین ظرفیت های مردمی امنیت را در جنوب شرق کشور برقرار و پایدار کنند. 

شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است
یکی دیگر از بزرگان طوائف در سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: شرکت در انتخابات برای همه هموطنان یک وظیفه ملی است چرا که نتیجه آن نیز در سرنوشت کشور تاثیر دارد.
محمدمهدی گرگیچ افزود: به گفته امام خمینی (ره) مجلس شورای اسلامی در راس امور است، بنابراین باید انسان هایی که متخصص و متعهدهستند به مجلس راه پیدا کنند و این امر جز با انتخاب صحیح و مشارکت حداکثری امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: نقش بزرگان و سران طوائف در این میان بسیار پررنگ است چرا که هنوز فرهنگ عشیره ای و قبیله ای در این استان وجود دارد و مردم نسبت به ریش سفیدان اعتماد دارند بنابراین این بزرگان باید مردم را در انتخاب بهتر راهنمایی کنند.
گرگیچ خاطر نشان کرد: همدلی در میان ۸ نماینده مردم سیستان و بلوچستان عاملی بسیار مهم است. نمایندگانی که با رای مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند در عین استقلال فکری باید بر سر موضوعات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی این استان همدلی و تفاهم داشته باشند.
وی اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت های عظیمی است که باید از قوه به فعل تبدیل شود و حضور نمایندگانی همدل و شایسته در مجلس شورای اسلامی می تواند امکان تحقق این امر را افزایش دهد.

مشارکت مردم سیستان و بلوچستان حداکثری خواهد بود
یکی دیگر از معتمدان طوائف سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران ایرنا گفت: مردم این استان در انتخابات دوم اسفند مانند انتخابات گذشته مشارکت بالایی خواهند داشت.
محمد سارانی ادامه داد: این انتخابات برای مردم سرنوشت ساز است و بزرگان و معتمدان با تشویق مردم و راهنمایی آنان به انتخاب فرد اصلح باید دین خود را به کشور و مردم ادا کنند.
وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری به رای دادن تاکید دارند، وظیفه همه ماست که پرشور در انتخابات شرکت کنیم.
این معتمد طائفه سارانی تاکید کرد: به نامزدی که قرار است به عنوان نماینده این مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند توصیه می کنم برای پیشرفت و آبادانی این استان تلاش کند.
سارانی افزود: مردم این استان همیشه وظیفه خود را در قبال نظام و مسوولان انجام داده اند و نیازمند توجه بیشتر هستند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان اقوام ایرانی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان اقوام ایرانی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی سیستان و بلوچستان اقوام ایرانی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی شرکت در انتخابات انتخابات مجلس ریش سفیدان یکی دیگر سرنوشت ساز فرد اصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟

کاربرد‌های مهندسی معکوس در زمینه جنگ متنوع است و شامل بررسی و تجزیه و تحلیل جامع فناوری مورد استفاده توسط دشمنان است. هنگامی که نحوه عملکرد این فناوری درک شود، نیرو‌های مقاومت و نیرو‌های ویژه می‌توانند از این دانش برای توسعه استراتژی‌های موثر برای دفاع و حمله استفاده کنند.

براساس گزارش المیادین، از طریق تحلیل عمیق فناوری دشمن، نیرو‌های مسلح می‌توانند از درک جامعی از سیستم‌ها و دستگاه‌های مورد استفاده دشمنان بهره‌مند شوند. این درک عمیق باعث می‌شود تا نقاط قوت و ضعف فناوری دشمن شناسایی شود و استراتژی‌های تهاجمی و تدافعی موثر توسعه یابد.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل فناوری مورد استفاده در موشک‌ها می‌تواند به درک نحوه کنترل، هدایت و پرتاب آنها کمک کند، که می‌تواند به توسعه سیستم‌های دفاعی برای مقابله موثر با این موشک‌ها کمک کند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل فناوری پهپادها می‌تواند راه‌های بالقوه برای ایجاد اختلال یا مقابله با آنها را با ابزار‌های مؤثر نشان دهد.

توسعه فناوری خود

توسعه فناوری ویژه بخش مهمی از استراتژی مقاومت در شرایط جنگ و درگیری‌های مسلحانه است. با استفاده از مهندسی معکوس برای تجزیه و تحلیل فناوری مورد استفاده توسط دشمنان، مقاومت می‌تواند دانش و تخصص مورد نیاز برای توسعه فناوری‌های جدید و پیشرفته‌ای را که توانایی‌های نظامی خود را افزایش می‌دهد، استخراج کند.

تجزیه و تحلیل فناوری دشمن می‌تواند نقاط قوت و ضعف سیستم‌های تسلیحاتی و فناوری‌های مورد استفاده توسط دشمنان را آشکار کند. بر اساس این دانش، مقاومت می‌تواند فناوری‌های نوآورانه‌ای را توسعه دهد که اثربخشی آن را در عرصه نظامی افزایش داده و به آن کمک می‌کند تا با موفقیت به اهداف خود دست یابد.

به عنوان مثال تجزیه و تحلیل فناوری مورد استفاده در موشک‌ها می‌تواند به توسعه سیستم‌های دفاعی پیشرفته‌ای کمک کند که مناطق هدف را در برابر این موشک‌ها محافظت می‌کند. با استفاده از دانش به دست آمده، مقاومت می‌تواند سیستم‌های دفاعی موثری را توسعه دهد که اثرات مضر حملات موشکی را کاهش دهد.

از این طریق، توسعه فناوری ویژه نقش اساسی در تقویت توانمندی‌های مقاومت و افزایش آمادگی آن برای مقابله موثر با چالش‌های امنیتی و نظامی ایفا می‌کند.

کاربرد‌های مهندسی معکوس در جنگ

۱. تجزیه و تحلیل فناوری نظامی: مهندسی معکوس می‌تواند برای تجزیه و تحلیل فناوری نظامی مورد استفاده دشمنان مانند موشک ها، پهپاد‌ها و سلاح‌های الکترونیکی استفاده شود. با درک نحوه عملکرد این فناوری، ارتش‌ها می‌توانند استراتژی‌هایی برای مقابله با آن یا سوء استفاده از آسیب پذیری‌های آن ایجاد کنند.

۲. استخراج اطلاعات: از مهندسی معکوس می‌توان برای استخراج اطلاعات از سیستم‌های نظامی دشمن استفاده کرد، مانند استخراج داده‌ها از سیستم‌های ارتباطی یا تجزیه و تحلیل نرم افزار‌های مورد استفاده در سیستم‌های امنیتی.

۳. توسعه روش‌های تهاجمی و تدافعی: ارتش‌ها با درک نحوه عملکرد فناوری مورد استفاده توسط دشمنان، می‌توانند استراتژی‌های تهاجمی یا دفاعی موثری را توسعه دهند. به عنوان مثال، مهندسی معکوس می‌تواند برای تجزیه و تحلیل سیستم دفاع هوایی دشمن و توسعه راه‌هایی برای دور زدن آن استفاده شود.

اهمیت سرنگونی هواپیما‌های بدون سرنشین

اهمیت سرنگونی پهپاد‌ها از طریق استفاده از مهندسی معکوس در افزایش توانایی مقاومت برای رویارویی مؤثر با چالش‌های امنیتی و نظامی مشهود است. در حالی که ساقط کردن پهپادها بخش مهمی از راهبرد دفاعی مقاومت است، پهپادها ابزار رایج و مؤثری هستند که توسط دشمنان برای حمله و تهدید امنیت ملی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

با حذف خطر پهپادها، محور مقاومت می‌تواند تهدیدات امنیتی و حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها از آسیب‌های ناشی از حملات را کاهش و توانایی بازدارندگی و جلوگیری از انجام حملات جدید توسط دشمنان را افزایش دهد و اعتماد به توان نظامی خود و بهبود ثبات عمومی در منطقه را تقویت کند.

با استفاده از مهندسی معکوس، مقاومت می‌تواند از دانش به دست آمده برای توسعه راهبردهای تاکتیکی و فن‌آوری بهره‌مند شود که توانایی آن را برای مقابله موفق با تهدیدات نظامی افزایش می‌دهد و این به دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

مهندسی معکوس ایرانی: مدل RQ-۱۷۰ آمریکا

در ۴ دسامبر ۲۰۱۱، ایران اعلام کرد که کنترل یک پهپاد جاسوسی آمریکایی به نام RQ-۱۷۰ را در حالی که در حال انجام ماموریت شناسایی برای سازمان سیا بود و وارد حریم هوایی شرق ایران شده بود بدست گرفت. یگان‌های جنگ الکترونیک و پدافند هوایی ایران توانستند پهپاد آمریکایی را تحت نظر داشته و با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، آن را ساقط کنند.

قسمت جالب اینجاست که دو سال پس از سرنگونی هواپیما، رسانه‌های ایرانی تصاویری از هواپیمای RQ-۱۷۰ ساخت ایران را که ساخت مهندسان ایرانی است و از نظر طراحی شبیه پهپاد آمریکایی بود، به نمایش گذاشتند. سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران تایید کرد که هواپیمای ایرانی RQ-۱۷۰ اخیرا در اولین آزمایش پروازی خود موفق شده است.

پهپاد‌های ایرانی و نداشتن جی پی اس

پارازیت سیگنال جی پی اس یک استراتژی رایج است که برای اختلال در توانایی مسیریاب‌ها و سیستم‌های مبتنی بر جی پی اس برای تعیین دقیق مکان استفاده می‌شود. جمر‌ها (سیستم مسدود‌کننده سیگنال با فرکانس‌های مختلف) سیگنال‌های رادیویی قوی را روی همان فرکانس‌هایی ارسال می‌کنند که جی پی اس روی آن کار می‌کند و سیگنال‌های اصلی و دریافت صحیح سیگنال‌های جی پی اس را مختل می‌کنند.

در این زمینه، مهندسی معکوس می‌تواند به تجزیه و تحلیل نحوه تعامل مسیر‌ها با سیستم‌های جی پی اس و نحوه استفاده از این دانش برای توسعه سیستم‌های پارازیت یا پنهان‌سازی کمک کند.

در زیباترین کاربرد آنچه ذکر کردیم، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که تشکیلات امنیتی و نظامی این رژیم از روز پنجشنبه گذشته برای فعال کردن سیستم پارازیت جی پی اس در سراسر اراضی اشغالی از جمله گوش دان، منطقه مرکزی آغاز شد.

در همین راستا ایرانی‌ها این اقدام رژیم صهیونیستی را به سخره گرفتند. خبرگزاری‌های ایران به نقل از یک منبع آگاه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر پارازیت سامانه جی‌پی‌اس در «اسرائیل» گفت: ایران از قبل برای حل این مشکل فکر کرده است؛ موشک‌هایی که در ۱۲ سال گذشته ساخته شده اند، از سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) یا هیچ سیستم موقعیت یاب بین المللی استفاده نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • معتمدین و بزرگان حلقه ارتباط پلیس و مردم هستند
  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست آغاز شده است
  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست، آغاز شده است
  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟
  • بیست و نهم فروردین روزی برای تقدیر از بانیان امنیت برای مردم
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟