Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در پکن گفت که او و سایر دیپلمات‌های ایرانی در پکن، شانگهای، گوانگجو و هنگ کنگ به همراه اعضای خانواده همچنان در محل ماموریت هستند و بدون هیچ مشکلی همراه با مردم چین به امور جاری می‌پردازند.

 «محمد کشاورززاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیترش نوشت: «با تلاش دولت و مردم چین امروز برای چهاردهمین روز متوالی تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا پایان می پذیرد. «سینا کرمی» (دانشجوی ایرانی که برای کمک به پزشکان در ووهان ماند) نوع دوستی و فداکاری ایرانیان را به خوبی به نمایش گذاشت. قطعا گردشگران چینی پس از کرونا قدرشناس مهربانی‌ها خواهند بود، به آنان احترام بگذاریم.»

سینا کرمی دانشجوی ایرانی برای کمک در ووهان ماند

وی همچنین در توئیت دیگری عنوان کرد: «اینجانب و سایر دیپلمات‌های ایرانی در پکن، شانگهای، گوانگجو و هنگ کنگ به همراه اعضای خانواده همچنان در محل ماموریت خود هستیم و زندگی همچنان در اینجا جاری است و ما نیز بدون هیچ مشکلی با رعایت موارد بهداشتی همراه با مردم چین به امور جاری می‌پردازیم.»

---

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن همچنین دیروز در توئیترش نوشت: «خوشبختانه قرنطینه ایرانیان مقیم ووهان که به میهن بازگشتند، بدون گزارش حتی یک مورد ابتلا به پایان رسید. وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین حمایت از هموطنان عزیز مقیم چین را همچنان تا پایان یافتن بحران کرونا ادامه خواهد داد.»

گفتنی است در پی شیوع ویروس کرونا و با تمهیدات در نظر گرفته شده یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان برای بازگردان دانشجویان و ایرانیان مقیم ووهان به همراه تعدادی پزشک و تیم عملیات اورژانس به این شهر عزیمت کرد و ۵۶ نفر از هموطنان متقاضی خروج از شهر ووهان چین را به ایران بازگرداند. این افراد پس از سپری کردن مدت زمان مورد نیاز در قرنطینه اخیرا به شهرهایشان بازگشتند.

به گزارش فارس، تعداد قربانیان ویروس کشنده «کرونا» امروز (چهارشنبه) به ۲ هزار و چهار نفر افزایش یافت و تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان به بیش از ۷۴ نفر رسید.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که یک هزار و ۷۴۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده است که این پایین‌ترین میزان ابتلای روزانه به این ویروس از ۲۹ ژانویه (۹ بهمن‌ ماه) تاکنون محسوب می‌شود و استان «هوبی» به عنوان مرکز شیوع این ویروس، امروز، پایین‌ترین میزان ابتلای روزانه به این ویروس را از ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن ماه) تاکنون گزارش کرده است.

ووهان، شهری با ۱۱ میلیون نفر جمعیت، اولین مکانی است که ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹)، در آنجا شیوع پیدا کرد و به مناطق دیگر نیز انتقال یافت و برای چندین هفته است که این شهر در قرنطینه است و رفت‌ و آمد در آن بسیار محدود شده است.فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود


به گزارش تابناک از ایسنا، علیرضا عنایتی سفیر ایران در ریاض ضمن ابراز خرسندی از سفر اولین کاروان عمره‌گذاران ایرانی به عربستان گفت: امیدوارم آمار زائران ایرانی برای انجام حج عمره به بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال برسد، همانگونه که قبل از قطع روابط به این آمار رسیده بودیم.

وی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر ایران با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش های مستمر نهادهای ذیربط  این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران هفته آینده برای مشارکت در نشست‌های ۲۰۲۴ بانک توسعه اسلامی به ریاض می‌رود و جشن ۵۰ سالگی تاسیس این بانک نیز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی