Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به استان گفت: حفاظت و حراست از منابع طبیعی با نظارت بر کوچ بهاره عشایر انجام می‌شود.

او افزود: چهارمحال و بختیاری بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است که تاریخ کوچ بهاره و ورود عشایر به این استان ٢٠ اردیبهشت‌ماه تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی مقدم با اشاره به اینکه کوچ عشایر یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و به عنوان فرصتی برای بازسازی طبیعت، حفظ و حراست از منابع طبیعی است اضافه کرد: در صورت رعایت نشدن تاریخ کوچ و ورود زود هنگام به مراتع، با صدور اخطاریه‌های لازم در سه نوبت با متخلفان برخورد و زمینه ابطال پروانه چرای دام ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته فرصت کوچ به علت عوامل مختلف از جمله گرمای زودرس، کمبود آب و علوفه، زمان فعالیت مدارس، کوچ با ماشین، نبود امنیت در مسیر کوچ و حرکت سایر دامداران را با مشکل مواجه کرده است.

محمدی مقدم با بیان اینکه در سال‌های گذشته ١٧٠ فقره پروانه چرای دام در استان باطل شده است گفت: هم اکنون شرایط ابطال چندین فقره پروانه چرای دام دیگر در استان وجود دارد، که در صورت رعایت نشدن تاریخ کوچ و ورود پیش از موعد عشایر به مراتع، پروانه چرای دام بهره برداران باطل می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی کوچ زودهنگام کوچ بهاره پروانه چرای دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت:  برای  امروز و فردا در نواحی شرقی استان، بارش‌های رگباری از شدت و مقدار بیشتری برخوردار هستند.
قطره افزود: طی این مدت وزش باد شدید لحظه‌ای انتظار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان