Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@07:13:12 GMT

همایش سالیانه شورای نواحی امور مساجد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۹۸۸۲

همایش سالیانه شورای نواحی امور مساجد برگزار شد

همایش سالیانه اعضای شورای نواحی هجده‎ گانه امور مساجد به همت معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: همایش سالیانه اعضای شورای نواحی هجده‎ گانه امور مساجد به همت معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، ظهر روز گذشته، سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش حجت الاسلام نوری زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا گفت: اگر فاطمه سلام الله علیها نبود، ولایت و امامت هم نبود.

 

وی در ادامه افزود: اکنون در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام حساسی به سر میبریم. ایامی که با شهادت سردار سلیمانی و سالگرد صدور انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب همراه شده است.اکنون بعد از چهار دهه تلاش و مجاهدت در عرصه‌های مختلف هنوز شاهد چنین کلام و فکری امام راحل در جامعه هستیم.

 

حجت الاسلام نوری زاده با مرور فرمایشات امام راحل گفت: امام می‌فرمودند: مسجد محلی است که از آن باید امور اداره شود. ما پیروزی و ادامه انقلاب را مدیون مساجد هستیم. امروزه مساجد همان کارکردی که در ابتدای انقلاب به اسلامی را داشتند با همان اهمیت دارا هستند. امروز متأسفانه برخی تعمدا می‌خواهند از ظرفیت مساجد استفاده نشود، برخی هم به خاطر غفلت از ظرفیت مسجد استفاده نمی‌کند.

 

وی با مرور جملات امام خمینی (ره) درباره مسجد گفت: امام (ره) معتقد بودند که؛ این مساجد است که انقلاب را بوجود آورده است و مسجد نباید منزوی شود زیرا مسجد منزوی یعنی اسلامی منزوی.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: امام خمینی رحمت الله علیه در باب کارکردهای سیاسی مسجد می‌فرمودند؛ مسجد مرکز تبلیغ و احکام سیاسی اسلام بوده. در دیدگاه امام خمینی رحمة الله علیه مسجد از جایگاه فاخری برخوردار بود. البته دیدگاه امام خمینی (ره) همان دیدگاه اسلام است. باید در هر زمانی اهتمام ویژه‌ای به پایگاه مساجد داشته باشیم.

 

وی افزود: اکنون برخی به کارکرد مسجد انتقاد دارند اما باید بگویم در همین تهران مساجد زیادی داریم که مملو است از جمعیت جوان و نوجوان که توجه زیادی به مسائل روز سیاسی و اجتماعی دارد. مساجد پایگاهی برای همه فعالیت‌های نیک در محل شده است اکنون مساجد تمام مناطق اطراف خود را تحت تأثیر قرار داده و از کسب گرفته تا دانشجویان محله نگاهشان به مسجد است. همه اینها به خاطر حضور یک روحانی فعال به عنوان مدیر طبیعی مسجد امام جماعت است.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مصلحی وزیر اسبق اطلاعات و امام جماعت مسجد نورالاصفیاء به بیان مسائل روز پرداخت.

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد مسجد مرکز رسیدگی به امور مساجد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)

آیین رونمایی از یادمان «نشان فداکاری اهدایی رهبر معظم انقلاب به دانشگاه امام علی (علیه السلام)» فردا سه شنبه ۲۸ فروردین در ایستگاه مترو امام علی (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیین رونمایی از یادمان «نشان فداکاری اهدایی رهبر معظم انقلاب به دانشگاه امام علی (علیه السلام)» به پاس رشادت‌های شهدا و نقش بی بدیل هزار و ۱۸۴ شهید دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) در دوران انقلاب، دفاع مقدس و صیانت از مرز‌های اعتقادی و حریم اهل بیت (ع) دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بهره برداری مترو فردا سه شنبه ۲۸ فروردین با حضور مسؤولان لشکری و کشوری در ایستگاه مترو امام علی (ع) برگزار می‌شود.

اجرای ویژه یگان موزیک دانشگاه، پخش نماهنگ از اقدامات و مراحل اجرای یادمان، سخنرانی فرمانده این دانشگاه از جمله بخش‌های این برنامه است.

برنامه مذکور فردا سه شنبه ۲۸ فروردین از ساعت ۱۰ صبح در ایستگاه مترو امام علی (ع) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • برگزاری تجمع اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی بازار تهران
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد
  • عملیات وعده صادق نمایشی از قدرت فرهنگ ناب محمدی است
  • مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد
  • در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در زنجان چه گذشت؟ + فیلم
  • سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی برگزار می‌شود
  • سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛آخرین مهلت ارسال مقالات