Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:49:40 GMT

تلاش آمریکا برای ادامه دخالت در عراق تحت پوشش ناتو

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۹۹۱۲

تلاش آمریکا برای ادامه دخالت در عراق تحت پوشش ناتو

آمریکا که خود را مجبور به ترک عراق می‌بیند در تلاش است تا خود را تحت پوشش «ناتو» در این کشور نگه دارد. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد حدود یک هفته قبل «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که این ائتلاف ماموریت‌های آموزشی خود را در عراق به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا افزایش خواهد داد؛ درحالی‌که از حدود یک ماه و نیم قبل٬ این ماموریت‌ها به حالت تعلیق درآمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته‌‌های استولتنبرگ٬ ماموریت آموزش در عراق برای اجرای ماموریت‌های ناتو از سرگرفته خواهد شد.

اگر از چند زاویه به این خبر نگاه کنیم٬ کوتاهی زمان تصمیم برای تعویق ماموریت‌های آموزشی ناتو در عراق با گسترش آنها٬ کمی عجیب به نظر می‌رسد.

علاوه بر این٬ ناتو این تصمیم را به درخواست ترامپ و در شرایطی که سیاستمداران و ملت عراق خواستار پایان یافتن اشغالگری آمریکا در کشورشان هستند گرفته است.

عراق| تکمیل کابینه و برنامه دولت علاوی؛ نشست احزاب سیاسی در منزل حلبوسیعراق| حمله تروریست‌های داعشی به یک منطقه در کرکوکحزب الله عراق: گزینه راهبردی ما اخراج نیروهای آمریکایی است

با توجه به این موضوع٬ نگرانی‌های زیادی مبنی بر اینکه آمریکا برای ماندن در عراق تحت پوشش ناتو برنامه‌ریزی کرده وجود دارد. به عبارت دیگر آمریکا که خود را مجبور به ترک عراق می‌بیند٬ برنامه‌ریزی کرده که زیر چتر ناتو٬ در این کشور بماند.

محافل سیاسی آگاه تاکید می کنند که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها معتقدند خروجشان به دنبال موضع‌گیری‌های سیاسی که ضد این کشورها در عراق وجود دارد و همچنین ملت عراق که آنها را به طور کامل رد می‌کنند٬ سبب حقارت و توهین به آنها می‌شود؛ بنابراین درحال حاضر با یکدیگر مذاکره می‌کنند که خروج خود را از عراق به بعد از انتخابات پارلمانی این کشور و نیز پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا موکول کنند.

«جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در سوریه ٬ اواخر ماه گذشته اظهار داشت که ایالات متحده از ادامه فعالیت‌های ناتو در عراق و سوریه در آینده حمایت می‌کند.

همچنین روشن است که آمریکا عضوی است که بیشترین تاثیر و نفوذ و نیز حضور را در ناتو دارد؛ بنابراین تحت فشار گذاشتن سایر اعضا برای تحمیل خواسته‌های خود برای واشنگتن کار دشواری نیست.

قابل توجه است که علاوه بر حضور نظامی ناتو در عراق که ممکن است به مرور زمان و با تغییر شرایط کاهش یابد و یا از بین برود٬ اما یک‌سری جاسوسی‌های اطلاعاتی توسط برخی طرف‌ها در عراق صورت می‌گیرد که ممکن است ناتو یکی از آنها باشد و این موضوع بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق" ناتو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق ناتو اخبار عراق ناتو ماموریت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اِم چونگ‌ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خیلی وقت است که میدان نبرد در اوکراین به گورستان تسلیحات گوناگونی تبدیل شده که آمریکا و ناتو به آنها افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین نوشت: لایحه کمک نظامی اضافی ایالات متحده به اوکراین صرفاً یک ماده روانگردان برای کاهش موقت ترس از دارودسته زلنسکی است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز یکشبنه اعلام کرد که ارائه کمک های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رییس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروی توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6087354

دیگر خبرها

  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه