Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت که هم اکنون در قم حضور دارد، با اشاره به شناسایی دو مورد مثبت کروناویروس در قم، گفت: در صورتی که ابتلای آنها به کروناویروس جدید نهایی باشد، قطعا به اطلاع مردم خواهیم رساند.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جان‌بابایی که برای رسیدگی به مساله بروز کروناویروس به قم سفر کرده است، درباره شناسایی دو مورد مثبت ابتلا به کروناویروس در کشورمان، ‌گفت: باید توجه کرد که ویروس کرونا به دلیل مسری بودن، امکان درگیری در هر کشوری را دارد کمااینکه در اکثر کشورهای دنیا موارد ابتلا دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، این ویروس به کشور ما هم ورود پیدا کرد و فعلا دو مورد را شناسایی کردیم که تشخیص اولیه آنها مثبت شده است و تشخیص نهایی آن از طریق ژنتیکی در حال انجام است. در صورتی که ابتلای آنها به کروناویروس جدید نهایی باشد، قطعا به اطلاع مردم خواهیم رساند.

جان‌بابایی ادامه داد: خوشبختانه این ویروس با تاخیر وارد کشور ما شد و درگیری در کشورهای منطقه حداقل سه هفته زودتر از کشور ما آغاز شد. باید توجه کرد که کروناویروس از آنفلوآنزا کشنده‌تر نیست. برخی از انواع آنفلوآنزا ممکن است میزان کشندگی‌شان بیش از کرونا باشد. منتها مهم‌ترین مساله در زمینه بیماری کرونا مراقبت است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم یک بیمارستان را برای مراقبت از کسانی که علائم ویروسی یا شبه‌آنفلوآنزا دارند، مشخص کرده و این افراد را  مورد مراقبت قرار می‌دهیم.

دکتر جان‌بابایی با بیان اینکه پرسنل‌مان هم آماده‌باش هستند، گفت: لوازم مصرفی حفاظتی هم برای پرسنل و بیماران فراهم شده و از نظر دارو و امکانات، کمبودی در استان وجود ندارد و پشتیبانی وزارت بهداشت وجود دارد. با دستور وزیر بهداشت هم روز گذشته گروهی از سوی وزارت بهداشت در قم مستقر شدند و کار را مدیریت می‌کنند تال به درستی این موضوع را مدیریت کنیم. بنده هم در اینجا می‌مانم تا نگرانی‌ها برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری به روسیه سفر می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به این کشور سفر خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران 18 تا 20 آوریل (30 فروردین الی 1 اردیبهشت) به روسیه سفر می‌کند.

وزارت خارجه روسیه به "اسپوتنیک" گفت: «علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ممانعت از اشاعه سلاح هسته‌ای مسکو در روزهای 18 تا 20 آوریل در مسکو خواهد بود.»

این وزارتخانه افزود: «انتظار می‌رود وی دیدارهایی با مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه داشته باشد.»

هشدار باقری به اسرائیل: مقیاس پاسخ ایران در ثانیه خواهد بودروسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • باقری به روسیه سفر می‌کند