Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: مبنای این عدد که ۶ هزار معتاد متجاهر باید توسط شهرداری سازماندهی شوند از کجا آمده است.

وی با بیان اینکه در زمان آقای قالیباف مقرر شده بود، ۴۴ مرکز بهاران ایجاد شود که تنها ۲۲ مرکز ایجاد شده است، ادامه داد: این مراکز دچار تغییراتی شده بودند که ما موفق شدیم ۱۷ مرکز را پس بگیریم که در حال حاضر ۱۰ مرکز در حال ارائه خدمات و ۷ مرکز در حال آماده سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالک حسینی خاطرنشان کرد: این مراکز به طور متوسط ۱۰۰ نفر ظرفیت دارند و ما می توانیم ۲۲۰۰ نفر را پذیرش و ساماندهی کنیم و امکانی برای پذیرش ۶ هزار نفر وجود ندارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بازخوانی مراکز بهاران در اسفندماه ادامه‌ داد: برای فعال کردن مراکز بهاران مشکلاتی مانند ممانعت شورایاری‌ها وجود دارد. حتی در خصوص ایجاد گرمخانه در فرحزاد با مخالفت شورایاری‌ها مواجه شدیم که جلسه شورای تامین برای آن برگزار شد.

وی درباره پاکسازی دره فرحزاد ادامه داد: کار مشترکی درخصوص پاکسازی این منطقه با حضور نیروی انتظامی انجام شد. ما باید دسترسی به دو دره را برای ماموران نیروی انتظامی همچنین نور آن را تامین می‌کردیم.

مالک حسینی تصریح کرد: در خصوص اجرای اکوپارک در دره فرحزاد مشکلاتی از جمله خرده مالکان در این منطقه وجود دارد که اگر برطرف شود تا پایان سال ۹۹ فاز اول آن اجرایی خواهد شد. بیشترین معارضان در خصوص دره فرحزاد در منطقه دو است.

در ادامه مهرانگیز معاون دادستان تهران درباره مراکز بهاران خطاب به مالک حسینی گفت: شما کار را شروع کنید، مهم این است که کار در این مراکز آغاز شود.

در ادامه هادیزاده دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت: در بحث کشفیات و دستگیری مواد مخدر افزایش ۲۸ درصدی کشفیات انواع مخدر شامل ۴۸۲۶۰ کیلوگرم را داشتیم.همچنین ۶۳ درصد افزایش دستگیری داشتیم و ۵۴ درصد فعالیت لابراتوارهای تولید شیشه کاهش پیدا کرده است. همچنین ۴۰ درصد جمع‌آوری معتادان متجاهر کاهش پیدا کرده است و ۳۷ درصد دستگیری‌ها در کل کشور در استان تهران بوده است. همچنین بیشترین آمار دستگیری بعد از معتادان متجاهر متعلق به خرده فروشان مواد مخدر است که شامل ۱۸۵۶۶ نفر است.

هادیزاده تصریح کرد: از اول اسفند تا پایان فروردین ۱۵ هزار نفر را نگهداری می کنیم و همچنین از ابتدای سال تاکنون ۵۲ میلیارد تومان برای نگهداری معتادان متجاهر هزینه شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر معتادان معتادان متجاهر معتادان متجاهر مالک حسینی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود