Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت که هم اکنون در قم حضور دارد، با اشاره به شناسایی دو مورد مثبت کروناویروس در قم، گفت: در صورتی که ابتلای آنها به کروناویروس جدید نهایی باشد، قطعا به اطلاع مردم خواهیم رساند.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جان‌بابایی که برای رسیدگی به مساله بروز کروناویروس به قم سفر کرده است، درباره شناسایی دو مورد مثبت ابتلا به کروناویروس در کشورمان، ‌گفت: باید توجه کرد که ویروس کرونا به دلیل مسری بودن، امکان درگیری در هر کشوری را دارد کمااینکه در اکثر کشورهای دنیا موارد ابتلا دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، این ویروس به کشور ما هم ورود پیدا کرد و فعلا دو مورد را شناسایی کردیم که تشخیص اولیه آنها مثبت شده است و تشخیص نهایی آن از طریق ژنتیکی در حال انجام است. در صورتی که ابتلای آنها به کروناویروس جدید نهایی باشد، قطعا به اطلاع مردم خواهیم رساند.

جان‌بابایی ادامه داد: خوشبختانه این ویروس با تاخیر وارد کشور ما شد و درگیری در کشورهای منطقه حداقل سه هفته زودتر از کشور ما آغاز شد. باید توجه کرد که کروناویروس از آنفلوآنزا کشنده‌تر نیست. برخی از انواع آنفلوآنزا ممکن است میزان کشندگی‌شان بیش از کرونا باشد. منتها مهم‌ترین مساله در زمینه بیماری کرونا مراقبت است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم یک بیمارستان را برای مراقبت از کسانی که علائم ویروسی یا شبه‌آنفلوآنزا دارند، مشخص کرده و این افراد را مورد مراقبت قرار می‌دهیم.

دکتر جان‌بابایی با بیان اینکه پرسنل‌مان هم آماده‌باش هستند، گفت: لوازم مصرفی حفاظتی هم برای پرسنل و بیماران فراهم شده و از نظر دارو و امکانات، کمبودی در استان وجود ندارد و پشتیبانی وزارت بهداشت وجود دارد. با دستور وزیر بهداشت هم روز گذشته گروهی از سوی وزارت بهداشت در قم مستقر شدند و کار را مدیریت می‌کنند تال به درستی این موضوع را مدیریت کنیم. بنده هم در اینجا می‌مانم تا نگرانی‌ها برطرف شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سفر معاون وزیر بهداشت قم کرونا جان بابایی قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی محور آزادراهی در دستور کار شورای ترافیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، اولین جلسه شورای ترافیک استان قزوین در سال جدید به ریاست مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین و با حضور مسئولان استانی جلسه شورای ترافیک استان قزوین برگزار شد.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در اولین جلسه شورای ترافیک استان در سال جدید، تصریح کرد: سال گذشته یکی از اولویت‌دارترین موضوعات استان قزوین مسئله کاهش تصادفات بود که اقدامات مختلفی در این حوزه صورت گرفت. محور آزادراهی استان محور «تهران-قزوین» است؛ اگرچه این محور در طول دو درصد از مسیر‌های استان را شامل می‌شود، اما حدود ۶۰ درصد تصادفات در آن رخ می‎‌دهد و ایمن‌سازی این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

رجحانی اظهار کرد: پروژه ایمن سازی محور آزادراهی قزوین-تهران در سطح ملی مطرح و به عنوان الگوی ملی معرفی شده است؛ در همین راستا برخی اقدامات در سال گذشته اجرا شده است و برخی دیگر در سال جاری باید اجرایی شود.

وی تاکید کرد: باید عوامل خطرساز غیرانسانی را از بین ببریم و این امر به صورت مکرر بررسی شود، هر وقت مانعی وجود داشت باید به سطوح تصمیم گیری انتقال داده شود؛ در واقع این پروژه کارویژه استان در کاهش تصادفات است که اثرگذاری ملی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: تصادفات درون شهری و محور روستایی نیز باید به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد و برای کاهش آن برنامه‌ریزی کرد، در گام نخست باید گزارش جامعی از تصادفات درون شهری به صورت شهر به شهر و از تصادفات روستایی به صورت تفکیکی و بخش به بخش تهیه شود و اقدامات صورت گرفته نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: شهرداران باید در این حوزه با ابتکار عمل وارد شوند و ایمن سازی درون شهری و رفع نقاط حادثه خیز را با همکاری راهور عملیاتی کنند، همچنین در حوزه کاهش تصادفات می‌توان از ظرفیت نیرو‌های جهادی و مردمی استفاده کرد چرا که تعداد نیرو‌هایی که برای این کار ماموریت دارند در طول سال کم است، بنابراین فرمانداری هر شهرستان موظف است که خودرو مورد نیاز نیرو‌های جهادی و داوطلبان مردمی فعال در عرصه گشت راهور را تامین کنند.

رجحانی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۵ نقطه حادثه خیز استان شناسایی شد که اقدامات لازم برای رفع این نقاط انجام شد، ۷ نقطه تکمیل شده و ۸ نقطه باقی مانده است که در سال جدید باید انجام شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: ارتقا ایمنی سطح راه‌های روستایی، احیا حقوق استانی در منابع ماده ۲۳، بررسی مشکلات محور سیردان، بررسی انسداد مسیر‌های غیرمجاز آزادراهی و ایمن سازی آن از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • ایمن‌سازی محور آزادراهی در دستور کار شورای ترافیک
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی