Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@19:28:10 GMT

انتقام نافرجام خواستگار قدیمی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۰۵۸۴

انتقام نافرجام خواستگار قدیمی در فضای مجازی

سرهنگ تورج کاظمی از شناسایی و کشف پرونده با موضوع ساخت آیدی جعلی و ایجاد مزاحمت و تهدید به اسید پاشی خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: خانمی ۳۹ ساله در تاریخ ۹۸/۹/۷ ساکن تهران حوالی میدان شهدا به نام (م ن) با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس، اظهار داشت: از چند ماه قبل شخصی در تلگرام که خود را از اقوامم معرفی کرده بود با آیدی که ظاهراً متعلق به یک خانم بود اقدام به ارسال پیامک به بنده می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی افزود: متهم با اطلاعاتی که در طی این پیام‌ها از خودش داد به واسطه آشنایی قبلی که با خانواده ام داشت پی به این قضیه بردم که هویت وی جعلی بوده و از خواستگاران قبلی من است، ولی مزاحمت‌های مکرر وی باعث شد به وی هشدار دهم در صورت ادامه مزاحمت، مسئله را برای شوهرم بازگو می‌کنم، ولی وی کماکان نسبت به این موضوع پافشاری می‌کرد.

به گفته رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای در دستور کار مهندسان فتا قرار گرفت با مستند سازی از پیام‌های ارسالی متهم، پلیس متوجه شد وی علاوه بر مزاحمت نسبت به شاکی، فرزندانش را نیز تهدید به اسید پاشی کرده و این موضوع در خانواده وی باعث اختلاف و رعب و وحشت شده و تمامی این موضوعات را متهم از روی علاقه دانسته و هرگونه قطع ارتباط تلفنی از سوی شاکی را اقدامی برای عملی کردن تهدیدش دانسته است.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های فنی مأموران متوجه شدند، متهم با ایجاد آیدی‌های مختلف از شماره‌های گوناگون با ایجاد صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی قصد مخفی کردن هویت خود و پنهان ماندن از نگاه پلیس را داشته است تا پیگیری‌های شاکی در راستای شکایتش علیه متهم به نتیجه نرسد بلکه این مزاحمت‌ها را در ابعاد وسیع‌تری ارتقا دهد.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان کرد: با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای، متهم به نام (ا ف) ۴۲ ساله ساکن شهریار در تاریخ ۹۸/۱۰/۲۳ به پلیس احضار و با وجود ادله‌های پلیس (صفحات اینستاگرامی، ایجاد تهدید به اسید پاشی و..) به عمل خود اعتراف کرد و گفت: بنده چندین سال پیش خواستگار شاکی بودم و در پی جواب رد ایشان به خواستگاری من از این خانم با وجود علاقه زیاد به وی از ایشان کینه به دل گرفته و قصد تخریب وی و ایجاد تنش و فروپاشی زندگیش را داشتم و از کارم پشیمانم و درخواست بخشش را دارم.

کاظمی افزود: متهم در تکمیل بازجویی افزود بنده از روی علاقه به ایشان تهدیدات خود را بیان کردم و نسبت به اجرایی کردن آن‌ها هیچ گونه انگیزه‌ای نداشتم و فقط قصدم انتقام روحی از این خانم و خانواده اش بوده است که الان از این کار پشیمانم.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پایان به شهروندان توصیه کرد: هرگونه تهدید و ایجاد مزاحمت در خانواده که امین‌ترین نهاد در جامعه است را اطلاع دهند و نسبت به اقدامات قضائی در این مورد مجدانه اقدام کنند، زیرا خانواده مهمترین بنیان اجتماعی است که نقش بزرگی در امنیت جامعه دارد، پلیس و قوه قضائیه همواره حامی مردم بوده و نسبت به اعمال مجرمانه برخورد قانونی را انجام می‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلیس فتا اسید پاشی پلیس آگاهی قوه قضائیه خبر پارسی انتقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم

رییس پلیس فتا گفت: ما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته چند ماه قبل از کنکور کلیه تحرکات مجرمان سایبری را زیر نظر داریم. ۸۰۰ مورد فعالیت مجرمانه شناسایی شدند و پس از بررسی‌های نهایی مجرمان سایبری که فعالان اصلی بودند طی این سال‌ها حدود ۴۰۰ نفر بودند که دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار وحید مجید امروز ۳۰ فروردین در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در محل سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران افزود: آزمون سراسری یک موضوع ملی است و از سال ۹۹ همکاری گسترده‌ای در این زمینه بین دستگاه‌ها صورت گرفته است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: صحنه مقابله با تقلب‌های کنکور صحنه حضور مجرمان سایبری است. این مجرمان در پلتفرم‌های خارجی با اولویت تلگرام، اینستاگرام و واتساپ فعالیت دارند.

وی گفت: ما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته چند ماه قبل از کنکور کلیه تحرکات مجرمان سایبری را زیر نظر داریم. تغییر شگرد‌ها را رصد می‌کنیم. رصد عام پلتفرم‌های خارجی بر اساس کلیدواژه‌ها نشان می‌دهد که از سال ۹۹ تاکنون بیش از ۵ هزار نشانک شامل کانال، گروه و لینک فعالیت مجرمانه داشته اند.

مجید افزود: اقداماتی که از سوی پلیس فتا صورت گرفت موجب شد که این میزان فعالیت مجرمانه به ۲ هزار مورد تقلیل یابد. یک سری از افراد فعالیت مجرمانه را ادامه دادند و ۸۰۰ مورد شناسایی شدند و پس از بررسی‌های نهایی مجرمان سایبری که فعالان اصلی بودند طی این سال‌ها حدود ۴۰۰ نفر بودند که دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که این مجرمان سایبری در حوزه کنکور انجام می‌دادند شامل دریافت پول‌های کلان از داوطلبان بوده است. از طریق کارت‌های بانکی این افراد شناسایی می‌شدند. به مرور روش‌های مجرمان سایبری پیشرفته‌تر شد و از کارت‌های بانکی اجاره‌ای استفاده کردند تا پلیس در شناسایی آن‌ها با مشکل مواجه شوند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: در هفته‌های اخیر چند متهم را دستگیر کردیم که بابت اقدامات کلاهبردارانه‌ای که انجام داده بودند بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر رمز ارز دریافت کرده بودند.

وی گفت: برخی کلاهبرداران پیشنهاد داده بودند که کار موقعی تحویل داده می‌شود (سوالات تقلبی کنکور) که سکه طلا در ابعاد مختلف دریافت کنند. بیش از ۵۰ مورد دستگیر شدند که درخواست طلا داشتند. یا گفته بودند که وسط جاده باید پول جابجا شود.

مجید افزود: ما از ابتدای سال با هماهنگی سازمان سنجش در سراسر کشور مراکز مورد رصد قرار داده ایم و حتی افرادی که در سال‌های گذشته کلاهبرداری کرده اند را مورد رصد داریم. با توجه به روش‌های پیچیده‌ای که کلاهبرداران استفاده می‌کنند از حوزه بین الملل هم استفاده کرده ایم.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: در توصیه‌هایی که به مردم در زمینه امنیت کنکور داریم این است که مردم شک نداشته باشند که این شیوه‌ها و شگرد‌ها کلاهبرداری است. آن‌ها به دنبال یغما بردن سرمایه آن‌ها هستتد.

وی گفت: اقدامات زیادی از سوی فراجا انجام شده است. بحث بازدارندگی در زمینه امنیت کنکور مهم است که استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری شده و برگزاری کنکور الکترونیک می‌تواند به این بازدارندگی منجر شود تا کلاهبرداران جرات نکنند به این حوزه وارد شوند.

مجید اظهار داشت: یکی از مولفه‌های مهم در بازدارندگی امنیت کنکور، مسایل تقنینی است. تنوع جرایم سایبری به گونه‌ای است که با گستردگی مواجه است. مجرمان سایبری کنکور از نظر پلیس جزو بی انصاف‌ترین مجرمان محسوب می‌شوند.

وی گفت: فروش سوالات تقلبی به داوطلبان کنکور تنها یک جرم ساده نیست بلکه به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است. باید مجازات سنگینی در پی داشته باشد تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان
  • دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • برادرکشی در فسا یک خانواده را عزادار کرد
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • عامل تیراندازی در ساوه دستگیر شد
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل