Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بغداد الیوم، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، امروز -‌چهارشنبه- گفت که دولت عراق مسئول حراست از سفارت ایالات متحده و دیگر ساختمان‌های این کشور در بغداد است. 

پمپئو در نشستی خبری گفت: «دولت عراق مسئول حراست از سفارت ما و همچنین تاسیسات نظامی‌مان در بغداد است.»

وی افزود: «از دولت عراق می‌خواهیم تا عاملان حمله به سفارت آمریکا در بغداد را بازداشت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت عراق باید در این زمینه اقدام‌های بیشتری انجام دهد.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مایک پمپئو عراق و آمریکا دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روشنفکران و افول آمریکا» به بازار کتاب آمد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «روشنفکران و افول آمریکا» نوشته مشترک احمدرضا تمدن و حمزه خادمی به‌تازگی توسط انتشارات نارون منتشر و راهی بازار نشر شده است.

مطالب این کتاب به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول «مسؤولیت روشنفکران» است. مک دونالد، وودرو ویلسون، تروخیلو، ای روینگ کرستول، والتر لیپمن، میکویان، هرمان کان، وزیر امور خارجه، راسک از عناوین اصلی این‌فصل به شمار می‌روند. بخش دوم با عنوان «مسؤولیت روشنفکران، تلاش دوباره» درباره استفاده از امتیاز و پتانسیل موجود برای چالش کشیدن دولت آمریکا است. از عناوین مطالب این‌فصل هم می‌توان به زولا، منتقد فرانسوی، شولتز، کوتسورت، ساخاروف، ویلیام یاربورو اشاره کرد.

مطالب منتشر شده در این کتاب به بررسی تغییرات نیمه دوم قرن بیستم و ارزیابی نقش روشنفکران در دنیایی اختصاص دارند که بیش از پیش شبیه به پیش‌بینی‌های جورج اورول می‌شود؛ دنیایی که در آن نشر حقیقت دوش به دوش در رقابت با اخبار جعلی و تحریف شده قرار گرفته است.

چامسکی در ۹۵ سالگی یکی از چهره‌های منتقد سیاست ایالات متحده در سطح جهان است و در این‌کتاب به تشریح مسیر بیان حقیقت و ایستادگی در برابر فشار لابی‌های قدرت و ثروت به خصوص در ایالات متحده می‌پردازد. او با کنکاش در جنگ ویتنام و جنگ ایالات متحده علیه تروریسم، به تشریح نقش روشنفکران در توجیه این وقایع به نفع هیأت حاکمه پرداخته و در عین حال چارچوبی را تبیین می‌کند که در آن روشنفکران علی رغم فشارهای سیاسی موجود دست به کتمان حقیقت نمی‌زنند. چامسکی معتقد است جایگاه روشنفکران دربردارنده منافع و امتیازاتی است که منتج به مسؤولیت‌های اجتماعی آن‌ها در قبال مردم می‌شود. مسوولیت‌هایی که نمی‌بایست قربانی منافع شخصی و سیاسی شوند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم؛

از آنجا که ما اغلب از دیدن آنچه در جلوی چشمان‌مان اتفاق می‌افتد غافل هستیم، خیلی هم تعجب‌آور نیست چیزی که در فاصله کمی از ما برداشته شود کاملاً نامرئی باشد. به تازگی شاهد یک مثال خوب بودیم: اعزام هفتاد و نه کماندو به پاکستان برای ترور برنامه‌ریزی شده مظنون اصلی جنایات ۱۱ سپتامبر یعنی اسامه بن لادن به دستور رئیس جمهور اوباما. گرچه هدف عملیات، اسامه بن لادن، بدون سلاح و بدون محافظ بود و به راحتی می‌توانستند او را دستگیر کنند، اما به راحتی وی را کشتند و جسدش را بدون کالبدشکافی به دریا انداختند.

این‌کتاب در ۷۹ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 6057238 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برنی سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • آمریکا چقدر به اورانیوم روسیه وابسته است؟ (+ اینفوگرافی)
  • آمریکا چقدر به اورانیوم روسیه وابسته است؟
  • سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • دولت آمریکا در حال تغییر سیاست خود در قبال اوکراین است
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه
  • «روشنفکران و افول آمریکا» به بازار کتاب آمد
  • آمریکا، اروپا و جهان عرب باید برای رفتن نتانیاهو آماده شوند/ یک لحظه مهم و سرنوشت ساز برای صلح و ثبات در منطقه
  • تیراندازی در ایالات متحده ۹ کشته و زخمی بر جای گذاشت
  • کتائب حزب‌الله: بغداد به آمریکایی‌ها مصونیت دهد، درهای جهنم گشوده خواهد شد