Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مختار خزایی مدیرتامین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حوزه مسکن در بحث مخارج خانوار، گفت : در حال حاضر هزینه مسکن در سبد خانوار‌های ایرانی به حدود ۷۰ درصد رسیده و این مسئله نشان از اهمیت این حوزه برای خانوار‌ها دارد و در همین راستا کمیته امداد هم با توجه به ضرورت این مسئله در بحث تامین مسکن مددجویان خود ورود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : سرفصل‌های کاری کمیته امداد در حوزه تامین مسکن در سه حوزه کمک خرید و ساخت مسکن، کمک به بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی و کمک در بحث تعمیرات واحد‌های مسکونی مددجویان تعریف شده است.

خزایی گفت: بطور میانگین سالانه به بیش از دو هزار خانوار مددجو در سطح استان خدمات مسکن در این سه سرفصل ارائه می‌شود.

مدیرتامین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۲۲۰۰ مورد خدمت در این حوزه به مددجویان ارائه شد که برای ارائه این تعداد خدمت اعتباری بالغ بر یازده میلیارد تومان هزینه شده است.

او افزود: امسال نیز تاکنون ۲۰۳۳ مورد خدمت در حوزه مسکن با صرف اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان به مددجویان ارائه شده که هزار مورد آن مربوط به سرفصل کمک خرید و احداث مسکن و نیز بحث بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی بوده است.

خزایی افزود: ۱۰۳۳ مورد خدمت نیز در سال جاری در حوزه تعمیرات مسکن صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه کمیته امداد با نهاد‌های دیگر جهت تامین مسکن مددجویان همکاری دارد، گفت: در تفاهم نامه‌ای که کمیته امداد با سپاه در خصوص ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویی در سطح کشور دارد، سهمیه استان ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی است که تاکنون ۲۲۰ واحد آن تحویل مددجویان شده و ۸۰ واحد باقیمانده نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارند.

خزایی با اشاره به وجود ۶۵۰۰ خانوار مددجوی مستاجر در سطح استان گفت: ارائه خدمات مسکن به مددجویان مستاجر دارای شروطی است که همه این خانوار‌ها را شامل نمی‌شود، از جمله این شروط این است که جمعیت خانوار باید دو نفر به بالا باشند و عملا با این حساب به خانوار‌های مددجوی تک نفره خدمات مسکن تعلق نمی‌گیرد.

این مسئول گفت: از طرف دیگر خانوار مددجو برای بهره بری از خدمات مسکن کمیته امداد باید حداقل سابقه یک سال تحت پوشش این نهاتد را داشته باشد.

او گف: در بحث خرید مسکن خانوار مددجو خود نیز باید آورده‌ای داشته باشد و این نهاد ۶۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید مسکن شامل ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به خانوار‌های مددجو پرداخت می‌کند.

مدیرتامین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی این خدمات جدای از خدمات کمیته امداد در بحث بازسازی و تعمیرات واحد‌های خسارت دیده مددجویان زلزله‌زده است، گفت: در زلزله سال ۱۳۹۶، در مجموع ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان خسارت دید که از این تعداد پنج هزار واحد تخریب شد.

او افزود: خوشبختانه کمیته امداد در کنار سایر نهاد‌های متولی پای کار آمده و از ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت هر واحد اختصاص داده شد که با این احتساب ۷۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای تکمیل ساخت واحد‌های تخریبی مددجویان زلزله زده استان هزینه شد .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد مددجویان کمیته امداد مسکن مهر قیمت مسکن میلیون تومان خانوار مددجو کمیته امداد خدمات مسکن تومان کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۰۶ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد گلستان واگذار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، عیسی بابائی مدیر کل کمیته امداد استان گلستان گفت: ۳۳هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد کشور باحضورریاست محترم جمهوری بصورت وبیناری افتتاح شد که سهم استان گلستان از این تعداد ۲۱۰۶ واحد مسکونی است.

بابائی فعالیت مسکن مددجویی را یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد عنوان و بیان کرد: ساخت این واحد ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ شروع که عملیات ساخت  ۲۱۰۶ واحد به پایان رسیده وعملیات اجرایی  ۵۰۰ واحد نیز درسال ۱۴۰۳ در دستور کار قرارگرفته که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید .

وی افزود: برای ساخت این واحد ها جمعاً مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است که درکنار تسهیلات بنیاد مسکن ،مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان توسط این نهاد بصورت بلاعوض و همچنین ۱۰ تن سیمان ، ایزوگام ،سنگ نمای ساختمان نیز بصورت رایگان و تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی صندوق امداد ولایت به آنها اختصاص داده شده است .

بابائی یادآورشد: این واحد های مسکونی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی ، امتیازانشعابات آب، برق، گاز، نیز معاف شدند.

وی با اشاره به فعالیت های دیگر حوزه مسکن این نهاد، گفت: در سال گذشته ۳۹۷ مورد تعمیرات مسکن با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان، ۲۷۷ مورد احداث فضای جانبی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ، ۵۵۲ مورد لوله کشی گاز با اعتباری بالغ بر۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده و همچنین برای ۱۹ مددجوی متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نیز ۱میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان هزینه شده است .

بابائی تصریح کرد: درسال گذشته بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به فعالیت های مسکن مددجویان اختصاص یافته است.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • ۲۱۰۶ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد گلستان واگذار شد
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان
  • تأمین مسکن مددجویان یزدی
  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد قزوین