Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریلانکا تصمیم گرفته تا از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره جرایم جنگی خارج شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این تصمیم برای خروج از این قطعنامه به نظر در نتیجه اعمال ممنوعیت علیه شاوندرا سیلوا، رئیس ارتش سریلانکا از سوی آمریکا به اتهام نقض حقوق بشر شامل قتل‌های فراقانونی در ۲۰۰۹ در جریان جنگ داخلی این کشور گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهیندا راجاپاکسه، نخست وزیر سریلانکا امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد:‌ ایالات متحده آمریکا فرمانده ارتش سریلانکا و اعضای خانواده او را از ورود به آمریکا منع کرده است. با وجود آنکه ما در قرن بیست و یکم هستیم، حتی اعضای خانواده این ژنرال ارتش که مرتکب هیچ کار اشتباهی نشده‌اند، در مظان اتهام هستند و باید مجازات شوند. این رفتار بیانگر اروپای قرون وسطایی است.

سریلانکا مراتب اعتراض شدید خود را بابت این ممنوعیت سفر علیه این ژنرال ارتش ابراز کرده است.

همچنین وزیر خارجه سریلانکا نیز از آمریکا خواسته تا در این تصمیم بازنگری کند.

دولت قبلی سریلانکا دریافت کمک توسعه به مبلغ ۴۸۰ میلیون دلار از آمریکا را تایید کرده و مدعی شده بود که این برنامه به نفع این کشور آسیایی است.

این توافق باعث خشم اپوزیسیون شده بود چون آن را سازش بر سر حاکمیت کشور و تسهیل برای ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در سریلانکا می‌دانستند.

دولت راجاپاکسه دستور بررسی این پروژه را داده و در نهایت آمریکا از قرض یا اجاره هرگونه زمین بر اساس این کمک مالی برای توسعه عقب نشینی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سريلانكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند

به گزارش خبرآنلاین این وزارت در خبری در مورد برگشت مهاجرین از ایران گفته که این افراد به گونه‌ی جبری و داوطلبانه به تاریخ ۳۱ ماه فروردین و اول ماه اردیبهشت از مرز اسلام‌قلعه به کشور بازگشته‌اند.

وزارت امور مهاجرین همچنین افزوده که روز گذشته (یکشنبه ۲ اردیبهشت) ۱۲۵ خانواده افغانستانی که تعداد مجموعی آنان ۶۷۳ تن می‌شوند، به‌صورت اجباری از پاکستان اخراج و از طریق تورخم و سپین‌بولدک به کشور برگشته اند.

به گفته این وزارت، مهاجرین برگشت‌کننده برای دریافت کمک، به دفاتر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شده‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898404

دیگر خبرها

  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • آرمین: شرم آور است
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست