Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای اصولگرای بویراحمد و دنا گفت: عدالت اجتماعی را برای مبارزه با تبعیض، شایسته سالاری را برای مبارزه با ارادت سالاری و جوانگرایی را برای مبارزه با پیرسالاری پیگیری می‌کنیم. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مهدی روشنفکر در جمع مردم شهر یاسوج اظهار داشت: انتخابات مظهر تجلی اراده ملت بوده و براساس اصول ششم و پنجاه و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، امور کشور باید با اتکاء به آرای عمومی و از طریق انتخابات اداره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خداوند انسان را بر سرنوشت خویش حاکم ساخته است، عنوان کرد: هیچ کس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروه خاص قرار دهد بر این اساس جریان ندای وحدت اولین شعار خود را بازگشت به مردم انتخاب کرده و معتقدیم که خواست، نظر و اراده مردم در همه شئون تصمیم‌گیری و اجرایی باید ساری و جاری شود.

روشنفکر با اشاره به اینکه دومین شعار جریان ندای وحدت عدالت اجتماعی است، ابراز کرد: امروز همه ما خسته از تبعیض، بی عدالتی و فساد آستین همت  بالا زده‌ایمو در واقع نفس حضور ما در انتخابات و شکل گیری ندای وحدت اعتراض به بی عدالتی و تبعیض نظام مند مدیران فعلی است.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم عدالت معتبرترین ارزش اجتماعی، بلکه زمینه ساز تحقق دیگر ارزش‌های اجتماعی از جمله آزادی خواهد بود، افزود: باور داریم برای تحقق عدالت نیازمند قوانین عادلانه، مجریان عادل و نظارت و اگاهی مردم هستیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بیان کرد: ما اکنون گرفتار پیرسالاری در مدیریت هستیم و به جوانان خود کمتر امکان بروز و ظهور توانمندی‌های خود را داده‌ایم در حالیکه میانگین سن بزرگترین فرماندهان و شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی 25 سال بوده است ولی متاسفانه میانگین سن آخرین دولت نسبت به اولین دولت بسیار بالاتر است.

روشنفکر خاطرنشان کرد: امروز استان ما در دوران پنجره طلایی جمعیتی قرار دارد و  باید از  ظرفیت عظیم جوانان پرانرژی و جوان به نحو شایسته و عادلانه جهت توسعه استان بهره بگیریم  و  بر همین اساس و با استناد به بیانیه گام دوم انقلاب سومین  شعار انتخاباتی خود را جوانگرایی تعریف کردیم تا خود را متعهد به استفاده از ظرفیت جوانان نخبه بدانیم.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم میزان و معیار در سپردن مسئولیت‌ها و به کارگیری افراد شایستگی و توانمندی افراد است، اظهار داشت: ما باور داریم که مدیریت‌ها باید بر اساس دکترین ارتقاء پلکانی به افراد سپرده شود نه بر اساس لابی‌های سیاسی و مناسبات قومی و قبیله‌ای، بنابراین شایسته سالاری را به عنوان چهارمین شعار خود برگزیدیم تا بتوانیم با انتخاب افراد شایسته زمینه رشد و توسعه استان و شهرستان را فراهم آوریم.

روشنفکر تاکید کرد: جریان ندای وحدت فساد را بیماری مسری ساختار اداری و سیاسی می‌داند و معتقد است وجود فساد در ساختار سیاسی و اداری موجب تضعیف اعتماد عمومی خواهد شد و ریشه بسیاری از فسادها را ضعف قوانین تصویب شده میدانیم.

‌6 هزار نیروی پلیس نظم و امنیت انتخابات کردستان را بر عهده دارند / دستگیری 3 متخلف انتخاباتی‌تهران| فرماندار شهریار: برگزاری انتخابات در ایران به معنای واقعی دموکراسی است + فیلم«صیانت از آرای مردم» مهم‌ترین وظیفه عوامل اجرایی انتخابات در استان گیلان است

وی ادامه داد: قوانین تصویب شده باید جامع و مانع باشند در قانون نباید هیچ روزنه‌ای برای دور زدن قانون و بروز فساد مجریان وجود داشته باشد در این چارچوب فساد ستیزی را زمینه ساز پیشرفت و مولفه‌ای اعتماد ساز قلمداد می‌کنیم و برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد و بر همین اساس پنجمین شعار خود را مبارزه با فساد انتخاب کرده‌ایم و در این راه بدون مسامحه حرکت می‌کنیم.

روشنفکر گفت: ما عدالت اجتماعی را برای مبارزه با تبعیض، شایسته سالاری را برای مبارزه با ارادت سالاری، جوانگرایی را برای مبارزه با پیرسالاری، مبارزه با فساد را برای ارزش دادن به نیروهای پاک دست  و بازگشت به مردم را برای مبارزه با کسانی که خود را مالک و قیم مردم می‌دانند انتخاب کرده‌ایم.

وی گفت: امروز به دلیل بی توجهی به همین شعارها ، استان ما با وجود بهره مندی از ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف، علیرغم همه خدمات نظام جمهوری اسلامی هنوز با توسعه بیگانه است و تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله دارد .

روشنفکر بیان کرد: در حوزه صنعت متاسفانه جز چند طرح صنعتی که با سرمایه‌گذاری دولت انجام شده ‌سرمایه گذاری معناداری در  شهرستان های بویراحمد و دنا انجام نشده است.

وی تصریح کرد: امروز دولت برای سرمایه گذاری محدودیت قانونی دارد سرمایه گذاران بومی و غیر بومی انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در استان را ندارند و باید با وضع قوانین تشویقی برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته زمینه جذب سرمایه گذاری فراهم شود و با وضع قوانین عادلانه دولت را موظف به سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته کرد.

کاندیدای اصولگرای بویراحمد و دنا افزود: در حوزه کشاورزی، محیط زیست و گردشگری ظرفیت‌های عظیمی در شهرستان بویراحمد و دنا وجود دارد،  وجود خاک مناسب و اآ کافی، مناطق حفاظت شده و آثار طبیعی و تاریخی فراوان می‌تواند زمینه ساز رشد و توسعه شهرستان‌های بویراحمد و دنا را فراهم آورد.

روشنفکر خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی محصولات باغداران با کمترین قیمت ممکن به فروش می‌رسد و گاهی جبران هزینه‌های انجام شده را هم نخواهد کرد  و وجود معادن غنی و سرشار می‌تواند زمینه ساز تولید ثروت و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این منطقه باشد.

وی ادامه داد: وجود چهره‌های اثر گذار هم استانی در حوزه‌های تقنین و اجرا در سطح ملی،  ظرفیت بزرگی‌ست که می‌تواند در خدمت توسعه و پیشرفت استان و شهرستان‌های بویراحمد و دنا قرار بگیرد و اما با وجود همه این ظرفیت‌ها هنوز بیکاری در شهرستان‌های بویراحمد و دنا عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بوده و امروز از هر سه جوان یک نفر بیکار داریم.

روشنفکر تاکید کرد: تمام مشکلات موجود نتیجه عملکرد کسانی بوده که سالیان سال با ترفندهای مختلف رای مردم را گرفتند و به صداقت مردم پشت پا زدند، عده‌ای با نام دین و با پوستین وارونه دین و عده‌ای هم با عناوین عامه پسند عوام‌فریبی می‌کنند تا از حضور صادقانه مردم برای خود نردبان ترقی بسازند.

وی با بیان اینکه اینها امروز در کاخ‌های خود نشسته‌اند و بر مستضعفین و کوخ نشینان فخر می‌فروشند، گفت: هرگاه نخبگان و جوانان و دلسوزان مطالبه گری کردند آنها را تحقیر و منزوی کردند این بر خلاف منویات مقام معظم رهبری و قانون اساسی است.

روشنفکر تصریح کرد: اینها در روز روشن مردم را تهدید به پرونده سازی می‌کنند، خود را معیار حق و انقلاب می‌دانند و هر کس برده سیاسی آنان نشد را غیر انقلابی قلمداد می‌کنند و من به صراحت اعلام می‌کنم که مردم شریف و عزیز ما باید از قدرت گرفتن این نگاه بترسند زیرا هراس افکنی، رعب آفرینی و تجسس در امور دیگران از منظر آموزه‌های دینی مذموم و محکوم است.

وی با تاکید بر اینکه من نمی‌گویم این افراد بلکه این نوع نگاه بسیار خطرناک است و همه ما مسئولیت داریم در برابر این خطر بزرگ روشنگری کنیم، ادامه داد: عده‌ای دیگر که با تکیه بر ثروت‌های بادآورده در مناصب تصمیم گیری قرار گرفتند، در ترویج قوم گرایی به عریان ترین شکل ممکن عمل کرده‌اند و امروز با فرافکنی دیگران را متهم می‌کنند.

انتهای پیام/541/ش

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان های بویراحمد و دنا برای مبارزه سرمایه گذاری زمینه ساز ندای وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد

وفانژاد گفت: یکی از این‌گرو‌های جهادی بسیج دانشجویی است که درقالب موضوعات مختلف و با حضور درمناطق کم برخوردار به مردم خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

 وی اضافه کرد: این گرو‌های جهادی هرساله درچند نوبت در تابستان، پاییز و نوروز خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام حرمت کیش مسئول کاروان‌های جهادی بسیج سازندگی استان هم ازفعالیت گرو‌های جهادی درحوزه فرهنگی، مرمت مساجد و مدارس استان خبرداد وگفت: حدود ۷۴۰ گروه جهادی درحوزه مختلف فرهنگی و عمرانی مشغول فعالیت هستند و تاکنون ۱۰۰ مدرسه و تعداد زیادی از مساجد به همت این گرو‌ها مرمت و بازسازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • عبدالله ویسی:همه من و کمالوند را می‌شناسند، بهتر است عوام‌فریبی نکند
  • ویسی:همه من و کمالوند را می‌شناسند، بهتر است عوام‌فریبی نکند
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • از کشتن افراد عینکی به جرم روشنفکر بودن تا حذف پول و مذهب از مناسبات اجتماعی / فاجعه‌بارترین حرکت قرن بیستم برای ساخت اتوپیای روستایی
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان
  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند