Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@06:12:50 GMT

پوسترهای مرطوب با شعارهای گاهی آبکی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۰۸۴۸

پوسترهای مرطوب با شعارهای گاهی آبکی

مهاباد با گذشت حدود یک هفته از مهلت قانونی تبلیغات چهره انتخاباتی به خود گرفته و در بسیاری از خیابان‌های اصلی و فرعی پوسترهایی دیده می‌شود که بر اثر بارش برف و خیس شدن کاغذها روی هم چسبانده شده است.

نصب پوسترهایی در اندازه‌های بزرگ و کوچک با لباس محلی که روی آنها نوشته‌ها و شعارهای تبلیغاتی نامزدها به زبان‌های کُردی و فارسی حک شده‌است، از دور نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند؛ بر روی این پوسترها که زمینه آن عکس نامزد است با فونت بزرگ و رنگی شعارهای اصلی نامزد ذکر شده که نشان‌دهنده دیدگاه و تفکر وی و توجه‌اش به مسایل مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این شعارهای منتخب نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد می‌توان به «شجاعت، صداقت، تفکر مردمی»، «من اینجا ریشه در مردم و خاک دارم»، «اشتغال از طریق کارآفرینی اجتماعی»، «با هم به سوی آینده‌ای روشن»،«من آن دریای آرامم ولی فریاد طوفانم»،«مهاباد به عظمت خودش برمی‌گردد»، «وظیفه نماینده عمل است نه وعده و قول» و «بانوان بانی نجات شهرمان» اشاره کرد.

تفسیر این شعارها نه تنها برای مردم کوچه و بازار بسیار سخت و غیرقابل فهم است، بلکه بسیاری از هواداران و طرفدران نامزدها نیز از معنی کردن آنها عاجر هستند یا تفسیرهای متفاوتی دارند.

هر چند مسوولان برگزاری انتخابات از نامزدها درخواست کرده بودند که دادن وعده‌های غیرواقعی به مردم خودداری کنند و در صورت مشاهده به عنوان تخلف محسوب می‌شود اما تاکنون چیزی در مورد شعارهای عجیب و نامفهوم نامزدها بیان نشده‌است.

در بخش زیادی از این پوسترهای تبلیغاتی عملکرد و بیوگرافی نامزدها با القاب و عناوینی جالب مانند «چهره آشنا، مقتدر و مردمی»، «کاندیدای فوق دکتری» و حتی دانشجوی دکترای به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد نامزدها با هر ترفندی سعی در درو کردن رای مردم دارند.

در بخش سوابق و پیشینه نامزدها نیز لیست‌های بلند و طولانی از رییس یا معاونت فلان ارگان و دستگاه اجرایی گرفته تا عضویت هیات علمی، تدریس در دانشگاه، مدرسه و حتی آموزشگاه‌های خصوصی نیز قید شده به گونه‌ای که اگر این فرد هر یک از این سمت‌ها را فقط برای یک سال برعهده داشت، تاکنون باید بازنشسته می‌شد.

حاشیه‌های تبلیغاتی نامزدهای در مهاباد

تبلیغات یکی از نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد در ستاد نامزد دیگر، ممانعت از سخنرانی نامزدها در برخی مناطق به دلیل دخالت هواداران نامزد مخالف و اعلام حمایت تعدادی از داوطلبان رد صلاحیت شده از نامزدها از مهم‌ترین حاشیه‌های تبلیغاتی نامزدها در مهاباد است.

از بین ۱۰ نفر نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد یک نفر خانم و  ۹ نفر بقیه آقا هستند و کم سن‌ترین آنان ۳۸ سال عمر دارد و مسن‌ترین نامزد نیز ۶۷ ساله است؛ ۲ نفر دارای مدرک دکترا، هفت نفر کارشناسی‌ارشد و یک نفر هم دارای مدرک کارشناسی با احتساب مقطع یک دوره نمایندگی است.

از بین ۱۰ نفر نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد چهار نفر کارمند، یک عضو هیات علمی، ۲ استاد دانشگاه، ۲ نفر شغل آزاد و یک نفر هم نماینده مجلس شورای اسلامی است.

یکی از نکات جالب توجه در بین نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مهاباد حضور سه نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی در بین نامزدهای انتخابات این شهرستان می‌باشد که تا حدودی تبلیغات نامزدها را متفاوت‌تر از سال‌های قبل کرده‌است.

تمامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد در فضای مجازی فعالیت تبلیغاتی دارند در فضای مجازی تلگرام گروه‌های تبلیغاتی چند هزار نفری هواداران تشکیل داده‌اند و هر روز بر تعداد آنان افزوده می‌شود.

توجه به فضای مجازی در بین نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مهاباد تا جایی اهمیت پیدا کرده که یکی از نامزدهای این حوزه از ایجاد ستاد انتخاباتی در سطح شهر خودداری و فعالیت تبلیغاتی خود را بر روی فضای مجازی متمرکز کرد.

ثبت ۱۵ مورد تخلف انتخابتی نامزدها در مهاباد

رییس هیات بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی مهاباد گفت: ۱۵ مورد تخلف انتخاباتی نامزدها در زمان تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس در این شهرستان ثبت و محرز شده‌است.

خشایار صنعتی اظهار داشت: تخلف‌های انتخاباتی حوزه مهاباد بیشتر شامل نصب بنر در اندازه‌های خارج از ابعاد اعلام شده (۷۰*۵۰)، ایجاد سر و صدا و مزاحمت صوتی برای شهروندان در محوطه ستادهای انتخاباتی و نصب عکس و پوستر در اماکن غیر از محل‌های تعیین شده توسط شهرداری است.

وی افزود: ستاد امحا که در این دوره از انتخابات با همکاری شهرداری در این شهرستان تشکیل شد، آثار تبلیغات نامزدها در خارج از محل‌های تعیین شده را پاک‌سازی کرده‌است.

وی ادامه داد: طرح شکایت یکی از کاندیداها (ماده ۶۵ قانون انتخابات) با ارایه مدارک و اسناد در دست پیگیری است و چند مورد دیگر نیز در همین رابطه در حال تشکیل طرح شکایت می‌باشد.   

وی با اشاره به اینکه ۵۲ مکان در این شهر با همکاری شهرداری برای تبلیغات جانمایی و تعیین شده‌ بود، افزود: نامزدها باید تبلیغات انتخاباتی خود را در مکان‌های مشخص نصب می‌کردند زیرا نصب آن در سایر محل‌ها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شد.

رییس هیات بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی مهاباد گفت: در صورت تکرار و تداوم تخلف کاندیداها، ستاد پیشگیری وارد عمل شده و نامزد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

صنعتی اضافه کرد: طبق قانون کاندیداهایی که در ایام تبلیغات نیز مرتکب خطا و تخلف انتخاباتی شوند، امکان رد صلاحیت آنان در مراجع مربوطه وجود دارد. 

وی تاکید کرد: فضای مجازی به طور کامل رصد می‌شود و هواداران کاندیداهای انتخاباتی باید از هتک حرمت، تخریب و انتشار مطالب علیه سایر داوطلبان خودداری کنند.

مهاباد دارای ۲ حوزه اصلی و فرعی انتخابات بوده که حوزه اصلی آن در مهاباد و حوزه فرعی در شهر خلیفان قرار دارد و ۱۲۰ شعبه اخذ رای شامل ۵۹ شعبه شهری و ۶۱ شعبه روستایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده‌است.

برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ۱۰ نفر برای تصاحب یک کرسی نمایندگی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند؛ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند امسال، جمعه هفته جاری در ۱۰ حوزه اصلی در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انتخابات بارش برف سر و صدا کارشناسی مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره فضای مجازی تعیین شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، استانداری تهران، سید عباس جوهری از برگزاری مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی استان تهران (دور دوم) خبر داد و اظهار کرد: در برگزاری دور نخست انتخابات مجلس که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد با وجود تمام تفرقه افکنی‌های بدخواهان، شاهد حضور دشمن شکن مردم، پای صندوق‌های رأی بودیم که همراهی بسیار مؤثر و معناداری را به نمایش گذاشتند و نقشه شوم دشمنان و معاندان را نقش بر آب کردند و بر عزت ایران اسلامی افزودند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با تقدیر از همه دست اندرکاران و عوامل اجرایی از جمله فرمانداران، بخشداران، شبکه‌های سیما و رادیو تهران، خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه، نیروی انتظامی و بسیج، نیرو‌های امنیتی و قوه قضائیه و شورای نگهبان و نیرو‌های مردمی برگزار کننده انتخابات گفت: از بین ۱۰ حوزه انتخابیه دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران، ۸ حوزه انتخابیه نهایی و دو حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد، که طی این دوره ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تفاوت بسیار مهم در برگزاری دور اول و دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی را در برگزاری تمام الکترونیک انتخابات اعلام کرد و افزود: برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

جوهری با بیان اینکه این اقدام برای اولین بار در این حوزه انتخابیه صورت می‌پذیرد و سهم بسزایی در صرفه جویی وقت و امکانات رأی دهندگان و ستاد انتخابات خواهد داشت، اظهار کرد: از مهمترین ویژگی برگزاری الکترونیکی انتخابات، تسریع در شمارش و جمع بندی نتایج است.

وی طولانی شدن فرآیند شمارش آرا را معضل اساسی در برگزاری انتخابات دانست و گفت: انشاالله با این اقدام و تجربه جدید، تسریع در شمارش و اعلام‌نتایج انتخابات رقم خواهد خورد و سنگ بنایی برای برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک در ادوار بعدی خواهد بود.

بر اساس این گزارش مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی استان تهران (دور دوم) با حضور سید عباس جوهری، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، حجت الاسلام میر اشرفی، رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان استان، محمد باقر اعلمی مدیر شبکه تهران، نماینده دادستانی و مدیر رادیو تهران و نمایندگان نامزد‌های مجلس در محل سالن همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

گفتنی است که در این مراسم برای پخش برنامه تبلیغاتی نامزد‌ها از شبکه تهران، برنامه نامزد‌های انتخاباتی از شبکه تهران رادیو و مناظرات نامزد‌های حوزه انتخابیه تهران در چهار گروه هشت نفره و در دو نوبت قرعه کشی انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران