Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@03:24:32 GMT

القاب جنجالی سندرز برای حاکمان عربستان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۰۹۰۵

القاب جنجالی سندرز برای حاکمان عربستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پایگاه هیل گزارش داد که برنی سندرز که همزمان سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا نیز هست در این سخنرانی خود حاکمان عربستان را «جانی‌های قاتل» توصیف کرد.

سندرز تأکید کرد تهران و ریاض را به منظور حل مسائل‌شان به پای میز مذاکره می‌آورد و وعده یک سیاست متعادل‌تر برای خاورمیانه را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: برای سالیان متوالی ما عاشق عربستان سعودی این هم پیمان شگفت‌انگیزمان بوده‌ایم. تنها مشکل، افرادی هستند که این کشور را اداره می‌کنند و اینکه این افراد جانی‌های قاتل هستند.

این سناتور ایالت ورمونت ادامه داد: آمریکا باید به جای آنکه آنقدر با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روابط واقعا صمیمی داشته باشد تلاش کند مسائل میان عربستان و ایران را در راستای برقراری صلح در خاورمیانه حل و فصل کند. سندرز محمد بن سلمان را با لفظ "دیکتاتور میلیاردر" توصیف کرد.

او خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم عربستانی‌ها و ایرانی‌ها را نزد یکدیگر بیاوریم و به آن‌ها بگوییم که خودمان به عنوان کشوری که تریلیون‌ها دلار برای جنگ‌های بی‌پایان هزینه کردیم از جنگ خسته و منزجر هستیم. سپس آن‌ها در ادامه باید اقدامات‌شان را با یکدیگر هماهنگ کنند و ما منابع لازم برای کمک به ایجاد این وضعیت را داریم.

این سناتور آمریکایی که در دو مرحله نخست انتخابات حزب دموکرات حائز بیشترین آرای مردمی شد بار دیگر بر موضع‌اش مبنی بر اینکه آمریکا نباید نیازهای فلسطینی‌ها را در حین حمایت صرف از اسرائیل نادیده بگیرد، تأکید کرد.

سندرز متعهد شد به اینکه از استقلال و امنیت شهروندان اسرائیلی بدون آنکه از دولت نژادپرست راست‌گرای موجود فعلی در اسرائیل حمایت کند محافظت می‌کند. او در عین حال به بحران انسانی بوجود آمده در نوار غزه اشاره کرد و گفت: چیزی که سیاست خارجی آمریکا باید در خاورمیانه بوجود بیاورد این است که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را زیر پرچم عدالت نزد یکدیگر بیاورد.

وی افزود: ما ثروت لازم برای انجام این کار را داریم. این نمی‌تواند همواره به این صورت باشد که ما صرفا حامی اسرائیل باشیم و نیازهای مردم فلسطین را نادیده بگیریم. ما باید به هر دو طرف توجه نشان دهیم.

کد خبر 485431 برچسب‌ها آمریکا - انتخابات عربستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا انتخابات عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «پروژه‌هایی مانند کریدور تجاری IMEC برای مدت نامحدودی از مسیر فعالیت خارج شده است». این بخشی از گزارش موسسه تحقیقات فناوری جورجیا آمریکا پس از حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل است.
کریدور تجاری IMEC بنا بود پیوندی اقتصادی، سیاسی و امنیتی میان هند، امارات، عربستان و اسرائیل در جهت توسعه این کشورها باشد، ایده شکل‌گیری کریدور و بخشی از ایده آمریکا برای مدیریت غرب آسیا به حساب می‌آید و پیشتر نتانیاهو از آن به عنوان طرح خاورمیانه جدید نام برده بود.

این کریدور یکی از رقبای جدی کریدور شرق به غرب از مسیر ایران به حساب می‌آید. سفیر سابق هند در آمریکا و اسرائیل آرون کی سینگ نفوذ در غرب آسیا بدون در نظر گرفتن نقش ایران را اشتباه راهبردی دانسته و می‌گوید که «اتکاء صرف به اعراب و اسرائیل در غرب آسیا برای هیچ طرفی دستاورد ندارد».

دیگر خبرها

  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)
  • کریس رونالدو نقره داغ شد | حکم سنگین بعد از حرکت جنجالی در عربستان
  • خانم مجری جنجالی صداوسیما شهروند آمریکا از آب درآمد! | فیلم
  • رونالدو و تکذیب تصویر جنجالی در اینستاگرام!
  • تکلیف تجهیزات نظامی آمریکا در خاورمیانه چیست؟
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC