Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا در اعتراض به توئیت های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور در حال بررسی گزینه استعفاء است.

 

یک مقام دولتی در حالی این خبر را به آسوشیتدپرس اعلام کرد که ویلیام بار چند روز پیش در مصاحبه ای تلویزیونی گفته بود که توئیت های رئیس جمهوری در مورد پرونده های قضایی انجام وظایف وزیر دادگستری را برای او «غیرممکن» کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دونالد ترامپ یک روز پس از این سخنان ویلیام بار، ضمن نادیده گرفتن درخواست وزیر دادگستری از «حق قانونی» خود برای دخالت در پرونده های کیفری سخن گفت.

 

روزنامه واشینگتن پست از قول سه مقام دولتی آمریکا نوشت که ویلیام بار به نزدیکان ترامپ گفته است که قصد استعفا دارد.

 

اما سخنگوی وزیر دادگستری آمریکا روز سه شنبه کناره گیری ویلیام بار از سمت خود را رد کرده بود. هنوز مشخص نیست که ویلیام بار با طرح احتمال استعفای خود در رسانه ها تنها به دنبال اعمال فشار بر رئیس جمهوری است یا واقعا در نظر دارد از سمت خود کناره گیری کند.

 

ویلیام بار که دومین وزیر دادگستری دولت دونالد ترامپ محسوب می شود طی ماه های اخیر یکی از متحدان نزدیک دونالد ترامپ بود. او پیش از این بین سال های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ در دولت جورج بوش پدر نیز وزیر دادگستری بود.

 

دلیل اختلاف کنونی بین دونالد ترامپ و ویلیام بار توئیت های رئیس جمهور آمریکا در مورد پرونده های قضایی و تصمیم های وزارت دادگستری است که از نظر بسیاری از منتقدان دونالد ترامپ «استقلال» وزارت دادگستری را زیر سوال می برد.

 

رئیس جمهور آمریکا در یکی از آخرین توئیت های خود در مورد امور مربوط به وزارت دادگستری روز سه شنبه خواستار تعقیب قضایی افرادی شد که در پرونده تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا نقش آفرینی کرده بودند.

 

دونالد ترامپ همچنین به دنبال صدور احکام قضایی علیه راجر استون، مشاور انتخاباتی خود در صفحه توئیترش خواستار رسیدگی مجدد به پرونده او شد.

 

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به سخنان ویلیام بار علیه توئیت های خود گفته بود: «بله من کار او را [با توئیت هایم] سخت تر می کنم. این را قبول دارم.»

 

وی در عین حال افزوده بود: «رسانه های اجتماعی برای من خیلی مهم است زیرا صدای من شنیده می شود. صدای من در رسانه ها شنیده نمی شود. من حق دارم که صدایم شنیده شود.»

 

انتخاب جانشین ویلیام بار برای دونالد ترامپ در صورت کناره گیری وزیر دادگستری چالش برانگیز خواهد بود. گزینه دونالد ترامپ برای جانشینی ویلیام بار باید در مجلس سنا به پرسش های سناتورها در مورد سابقه خود و استقلال وزارت دادگستری در برابر کاخ سفید پاسخ دهد.

 

شماری از دموکرات ها خواستار استعفای ویلیام بار از وزارت دادگستری شده اند. آنها بر این باور هستند که ویلیام بار بیش از آنکه در نقش وزیر دادگستری ظاهر شود تبدیل به وکیل شخصی دونالد ترامپ شده است.

 

منتقدان ویلیام بار را متهم می‌کنند که در پرونده راجر استون، از دوستان قدیمی دونالد ترامپ و مشاور سابق او که در دادگاه محکوم شده، تسلیم فشارهای رئیس جمهور شده است.

 

راجر استون در ماه نوامبر به خاطر ممانعت از روند تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ محکوم شد.

 

توصیه دادستان‌های فدرال برای مجازات راجر استون ابتدا هفت تا ۹ سال زندان بود اما پس از توئیت‌های انتقادی دونالد ترامپ، وزارت دادگستری این توصیه را کنار گذاشت و در پی آن، منتقدان، ویلیام بار را متهم کردند که «به‌ جای عدم جانبداری در شغل خود، نقش وکیل رئیس جمهور را بازی می‌کند».

 

چهار دادستان در پرونده راجر استون نیز در اعتراض به ملغی شدن توصیه هفت تا ۹ سال زندان برای او بلافاصله استعفا کردند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ استعفا آمریکا توئیتر وزارت دادگستری وزارت دادگستری وزیر دادگستری ویلیام بار دونالد ترامپ رئیس جمهور راجر استون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی متولد سال ۱۳۴۲ دارای مدرک فوق لیسانس جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران است.

سوابق قضایی:

شروع به کار حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در دستگاه قضایی از آذرماه سال ۱۳۷۴ به عنوان قاضی تحقیق در استان تهران بود و مسئولیت دادیار تهران و دادرس تهران نیز برعهده داشت.

رئیس کل دادگستری کرج (۱۳۸۲/۹/۱۶)

رئیس کل دادگستری استان گلستان (۱۳۸۴/۵/۱۹)

رئیس کل دادگستری استان قم (۱۳۸۵/۵/۱۵)

رئیس دادگستری استان گیلان (۱۳۹۸/۵/۲۶)

رئیس دادگستری خراسان استان رضوی (۱۴۰۲/۴/۳۱)

قابل ذکر است حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در زمان ریاست مرحوم آیت الله یزدی نیز در قوه قضاییه به مدت ۱۰ سال در دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه فعالیت و عملکرد موثری را بر عهده داشت.

وی همچنین کتب مختلفی را تألیف کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • انتصاب معاون اول قوه قضاییه پس از استعفای مصدق
  • فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • حجت‌الاسلام خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به احتمال استیضاح «مراد صحرایی»