Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@17:35:41 GMT

امنیت ملی در انتخابات مطرح است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۱۱۶۲

امنیت ملی در انتخابات مطرح است

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: در خصوص انتخابات دو موضوع مطرح است که باید به آن‌ها توجه کرد؛ اول اینکه اصولا نهاد‌های نظام جمهوری اسلامی به وسیله انتخابات شکل می‌گیرند و کارآمدی آن‌ها به دو موضوع مربوط است؛ یکی پشتوانه رای قوی داشتن که اهمیت زیادی دارد که می‌تواند به نماینده‌ها کمک کند با قدرت بیشتری مدد برسانند؛ یعنی اگر ما قصد داریم در کشور کار قوی انجام دهیم، نخستین کار این است که باید پشتوانه رای کشور را در نهاد‌های دموکراتیک قوی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: موضوع دوم این است، افرادی که انتخاب می‌شوند، افراد متدین و خداترسی باشند و ویژگی سرزندگی و انقلابی بودن در مسیر حیات انقلاب بسیار تاثیرگذار خواهد بود. کاردانی و باتدبیری موضوع دیگری است که در مسائل کشور اهمیت پیدا می‌کند، این موضوع همیشه برای جمهوری اسلامی مسئله اساسی است، اینکه افرادی که انتخاب می‌شوند، ویژگی‌هایی که رهبری به آن اشاره کردند را داشته باشند و هم صلاحیت اخذ نظرات تخصصی را داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: نکته دوم که اهمیت دارد مربوط به این مقطع است که آمریکایی‌ها چند وجه را دنبال می‌کنند؛ یکی تحریم‌ها است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این حجم وسیع از تحریم‌ها را نداشتیم؛ آمریکایی‌ها تنها روی مسئله تحریم متمرکز نشدند و خود انتخابات را هم در دستور کار خود قرار دادند، اینکه مردم را به عدم حضور و رای ندادن تشویق کنند؛ این موضوع یعنی آمریکایی‌ها متوجه شدند اگر مردم در انتخابات حضور موثر داشته باشند، روی کارآمدی کشور تاثیر می‌گذارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: یک موضوع دیگر هم هست که به نظرم آن‌ها به آن توجه دارند و آن این است که در این مصافی که با آمریکایی‌ها داریم و فشار‌هایی که وارد می‌کنند، اگر ما می‌خواهیم در این مصاف موفق باشیم و کم هزینه عبور کنیم، باید به آن‌ها نشان بدهیم ملت در انتخابات شرکت جدی دارد؛ این یک قدرتی به ما برای حل موضوع و جلوگیری از فشار آمریکایی‌ها می‌دهد.

او افزود: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که مردم حضور کمرنگ‌تر داشته باشند که هم به کارآمدی نظام لطمه بزنند و هم استفاده ابزاری کنند، برای فشار بیشتر تحریم روی مردم؛ ما باید با حضور بیشتر و انتخاب درست، کارآمدی این نهاد حکومتی را افزایش دهیم و هم یک علامت قدرتمند بدهیم که بتوانیم آن‌ها را شکست بدهیم.

لاریجانی تصریح کرد: جدا از فلسفه اصلی نظام جمهوری اسلامی که حضور مردم در انتخابات می‌تواند یک تاثیر جدی در کارآمدی حکومت داشته باشد تا بتواند مشکلات مردم را حل کند، این مسئله دوم هم میتواند ناتوانی دشمن را نشان بدهد.

او با اشاره به گله مندی‌هایی که وجود دارد گفت: الان بحث منافع و امنیت ملی کشور مطرح است؛ نفس رای دادن ملت تاثیر میگذارد در اینکه دشمنان بفهمند، این روشی که برای ملت در نظر گرفتند، یعنی فشار اقتصادی و ماجراجویی‌های سیاسی، باید ریل خود را تغییر دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: من فکر میکنم انتخاباتی که روز جمعه برگزار می‌شود، انتخابات با عزتی باشد که هم عزت ملی را حفظ کند و هم به کارآمدی کشور مدد برساند و هم دشمن را از مسیر خود منصرف کند.

او در پایان گفت: چند ساعت وقت گذاشتن برای رای دادن، برکات زیادی برای حل مشکلات مردم و منصرف کردن دشمن از مسیر خود و پیروزی در این مناقشه بزرگ خواهد داشت و لذا با عنایت الهی و مدد ملت بزرگ، شاهد یک انتخابات باشکوه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس علی لاریجانی آمریکایی ها داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تاثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم گفت: در صدا و سیمای مرکز  لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌ دیده شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاء الله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد