Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:48:18 GMT

کمین دوشمن در گذرگانه مشارکت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۱۲۲۲

کمین دوشمن در گذرگانه مشارکت

میزان مشارکت در انتخابات برخی از کشورهای غربی و به قول امروزی ها پیشرفته به سختی به ۵۰ درصد هم نمی‌رسد اما اصلا مبنای مشروعیت و تزلزل در حاکمیت‌ها و دولت‌های آنها قرار نمی‌گیرد.

اگر میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی چند کشور غربی و مهم را بررسی کنیم می‌بینیم که در آخرین انتخابات پارلمانی به عنوان مثال میزان مشارکت در کشورهای آمریکا ۴۱ درصد، بریتانیا ۶۵ درصد، سوئیس ۴۹ درصد، اسپانیا ۶۸ درصد، لیتوانی ۳۵ درصد، ژاپن ۵۹ درصد، فرانسه ۵۵ درصد، پرتغال ۴۶ درصد و اتریش ۵۳ درصد بوده است این در حالی است که میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف از بسیاری از این کشورها بهتر بوده و همواره بیشتر از ۵۰ درصد بوده است حتی در برخی موارد حتی به ۷۱ درصد هم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دلایل برجسته‌تر شدن اهمیت میزان مشارکت در رابطه با کشور ما هم استفاده از ابزار رسانه توسط دشمنان است که چنان این بحث را با اهمیت جلوه داده‌اند که تنها راه مقابله با جوسازی‌ها و جنگ روانی بیشتر علیه کشور فقط همان حضور  گسترده در انتخابات است.

بسیاری شاید گمان کنند که مسوولان کشور بدون هیچ دلیلی بر ضرورت حضور در انتخابات تاکید می‌کنند اما واقعیت این است که بدخواهان این مرز و بوم به دقت میزان مشارکت مردم را زیر نظر دارند و بشدت بدنبال کاهش حضور آنها در انتخابات هستند.

این کاهش حضور می‌تواند به ابزار مهمی برای کنترل افکار عمومی کشورمان و همچنین افکار عمومی جهان تبدیل شود که از این طریق اهرم‌های فشار را افزایش دهند و از سوی دیگر هر رفتار و عمل غیرقانونی و غیرشرعی خود علیه ایرانیان را به این بهانه که مردم ایران با حاکمیت همراه نیستند، مشروع جلوه دهند.

آنها از این طریق در بوق و کرنا کنند که میزان مشروعیت نظام کاهش یافته تا علاوه بر ایجاد دوقطبی و تفرقه در داخل کشور به هر نوع ممکن علیه ایران اقدام نمایند. این اقدام‌ها می‌تواند از اعتبار دادن به تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها و فشارها آغاز شود و تا حمله نظامی، اشغال و تجزیه هم دامنه آن گسترده‌تر شود.

بسیار صحبت از پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی شده اما باید این امر مهم را هم یادآور شد که سوای اهمیت حفظ نظام، امور مهم دیگری همچون همبستگی، پایداری، ماندگاری سرزمین ایران با همه داشته‌های کنونی آن و دوری این کشور از هر بلایی همچون بلاهایی که بر سر کشورهای‌ افغانستان، عراق و سوریه آمد هم وجود دارند که همان حضور مردم، یکرنگی و اتحاد مردم بوده که از این بلاها و اتفاقات کشور را دور نگه داشته است.

تبلیغات دشمنان در رسانه‌ها از مدت‌ها پیش از زمان انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی برای عدم مشارکت آغاز شده و با نزدیکتر شدن به زمان برگزاری (دوم اسفند) این هجمه‌های تبلیغی شدت بیشتری پیدا کرده است.

بدخواهان بیگانه از طریق رسانه‌های خود چه از زبان به ظاهر کارشناسانی که دعوت می‌کنند یا خواندن پیام و اعلامیه فلان گروه و دسته مخالف نظام که خود از کمترین مشروعیت و حمایت برخوردارند و چه از طریق گزارشات دیگر،  این حس ناامیدی و تلاش برای کاهش حضور را مدام تزریق می‌کنند.

آنها تنها به رسانه‌های دیداری و شنیداری خود اکتفا نکرده و در سایت‌های اینترنتی یا فضای مجازی هم بشدت این خط را پیگیری می‌کنند. ساکنین استان‌های مرزی از جمله کردستان اما باید تمایل بیشتری به حضور در انتخابات داشته باشند چون بیشتر از دیگر نقاط کشور محل طمع هستند و بیشتر امکان سوءاستفاده از این استان‌ها وجود دارد.

در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات، مجموعه‌ای از مخالفین نظام اسلامی که زیر عنوان یک شورا گردهم آمده‌اند و قریب به اتفاق از اعضای گروهک‌های معاند تشکیل می‌شوند کنفرانسی در سوئد برگزار کردند که چندین تلویزیون وابسته به عربستان بویژه تلویزیون فارسی زبان این کشور آن را پوشش ویژه و زنده دادند.

این موضوع نشان می‌دهد عربستان تحت حاکمیت آل سعودی به عنوان رژیم وابسته به غرب که استبداد در داخلش به حدی است که حتی سابقه یک نوبت برگزاری انتخابات را نیر ندارد بدنبال تقویت تجزیه طلبان است و با برجسته کردن این موضوعات قصد دارد ایرانی چند پاره را رقم بزند. نتیجه تقویت تفکراتی همچون باور این گروهک‌ها توسط عربستان در کمترین و بهترین حالت موجب جدایی فکری و کاهش همبستگی میان اقوام مختلف و مرزنشینان با بقیه کشور می‌شود تا در نهایت شاهد ایرانی ضعیف‌تر باشند.

آنها این اهداف را از طریق کاستن از حضور مردم در انتخابات دنبال می‌کنند که در نتیجه آن شاهد تضعیف حاکمیت به دلیل تشکیل مجلس و دولتی ضعیف و کاهش مشروعیت نظام خواهیم بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه هم اخیرا گفته بود، تروریست‌های جیش الظلم، پژاک، کومله و دموکرات از تجهیزات مدرنی برخوردارند و این نشان می‌دهد که آنها از حمایت‌های همه جانبه ایالات متحده، عربستان سعودی و هم پیمانان آنها در منطقه بهره می‌برند.

حال که عربستان و دیگر دشمنان کشور همزمان از طریق تبلیغ برای کاهش حضور مردم در پای صندوق و حمایت رسانه‌ای از جدای‌خواهان در بعد جنگ نرم و تقویت گروهک‌های تجزیه‌طلب در بعد جنگ سخت در حال تلاش برای از هم پاشاندن یکپارچگی قلبی مردم و ارضی کشور است بنابراین کُردها و دیگر قومیت‌های کشور با در نظر گرفتن چشم طمع بیگانگان به کشورشان و چنین حساسیت‌هایی باید بیش از دیگر هموطنان دغدغه حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشته باشند و پیام محکم‌تری به بدخواهانی که ذره‌بین خود را بر روی آنها گرفته‌اند، بدهند.

این موضوع تنها بُعدی از اهمیت مشارکت و حضور است و دلایل مهم دیگری همچون ضرورت تعیین سرنوشت مردم به وسیله اراده خودشان مبحث با اهمیت دیگری برای انگیزه حضور در انتخابات است که مقوله مورد نظر این گفتار نبود.

برچسب‌ها کردستان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری گام پنجم انتخابات مجلس، تبلیغات نامزدها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی کردستان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی مجلس شورای اسلامی حضور در انتخابات میزان مشارکت انتخابات مجلس کاهش حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال استفاده شود

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر پنج شنبه در همایش تجلیل از معاونین فرمانداران و بخشداران سراسر استان با تبریک سال جدید بر ضرورت برنامه ریزی برای تحقق شعار سال و استفاده از ظرفیت مردم در مأموریت‌های پیش رو تاکید کرد و اظهار داشت: نقش بی بدیل مردم در تحقق دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی و حضور پرشور و مؤثر در صحنه‌های مختلف به ویژه انتخابات اخیر بی‌نظیر بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته در استان بوشهر شاهد برگزاری یک انتخاباتی پرشور و تحقق چهار مؤلفه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود و در این بین تلاش‌های دست‌اندرکاران برای اجرای کیفی فرایند انتخابات و صیانت از آرا مردم شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش بود تا میزان مشارکت انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد، افزود: برگزاری مستمر برنامه‌های تبیینی و بصیرتی با رویکرد امیدآفرینی اقدام مؤثری است که تا سطح بخش‌ها و روستاها اجرا شد.

پورات تداوم فعالیت‌ها در رویکرد امیدآفرینی، ارتباط بی واسطه با مردم و گره گشایی از مشکلات آنان، برنامه ریزی برای حضور عملیاتی مردم در برنامه‌های سال ۱۴۰۳ برای تحقق شعار سال را مهمترین اولویت‌ها دانست و گفت: استفاده از تجارب موفق مردمی سازی برای تسریع در تحقق شعار سال یک ضرورت است.

در پایان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از معاونین فرمانداران و بخشداران سراسر استان که در انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال گذشته نقش آفرینی کردند تجلیل شد.

کد خبر 6064255

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال استفاده شود
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از تجارب مردمی‌سازی است
  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • استاندار قم: تورم سالانه استان قم ۶ درصد کاهش یافت
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد