Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:42:19 GMT

اصفهان امسال 81 روز هوای آلوده را تجربه کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۱۳۰۷

اصفهان امسال 81 روز هوای آلوده را تجربه کرد

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: آذر و دی ماه امسال در اصفهان 81 روز هوای ناسالم را تجربه کردیم که ناشی از آلودگی واحدهای صنعتی و تردد خودروها در شهر اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش عصر امروز درمراسم انتخابات مجلس دانش‌آموزی که با حضور 147  دانش‌آموز پسر نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان در تالار ادب اصفهان برگزار شد ضمن تأکید بر اینکه نمایندگان منتخب دانش‌آموزی در کشور ایفای نقش کنند اظهار کرد: کم‌آبی، خشک‌سالی و آلایندگی‌های زیست‌محیطی از مشکلات استان اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت:  آذر و دی ماه  امسال در اصفهان 81 روز هوای ناسالم را تجربه کردیم که ناشی از آلودگی واحدهای صنعتی و تردد خودروها در شهر اصفهان است.

شیشه‌فروش افزود: در طول سال کمتر با وزش باد و بارندگی مواجه هستیم، میانگین بارش‌ها در اصفهان یک‌سوم کشوری و یک‌هشتم جهانی است، یک‌سوم استان اصفهان بیابانی است بنابراین شرایط اقلیمی خاص اصفهان فضایی را ایجاد کرده است که خشک‌سالی و سیلاب ناگهانی داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: دانش‌آموزانی که به عنوان  نماینده در مجلس دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند به  شرایط جغرافیایی استان اصفهان با اشراف داشته باشند.
 
وی افزود: دانش آموزان منتخب در مجلس دانش آموزان در حوزه مدیریت دارای شرایط  بروز بودن، نظم و دقت در کارها، انعطاف‌پذیری و هنر کار تیمی باشند تا در هنگام بحران تصمیم  اساسی بگیرند.

شیشه‌فروش گفت: نمایندگان آینده مجلس دانش‌آموزی به عنوان یک سفیر هستند و با اشراف بر مشکلات استان اصفهان می‌توانند از عهده مشکلات برآیند زیرا مشکلات امروزه ناشی از تصمیم‌گیری‌های غلط در آمایش سرزمینی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه توسعه پایدار متناسب با برنامه‌ریزی منابع سرزمین انجام می‌شود و در راستای رفع مشکلات باید طرح‌های شکل بگیرد، بیان کرد: از صبح امروز چهارشنبه رودخانه زاینده‌رود برای کشت محصول در شرق اصفهان به مدت کوتاه‌مدت جاری شده است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های کشور هستند و در مجلس نمایندگان دانش‌آموزی به مشکلات رسیدگی کنند.   

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس دانش آموزی هوای ناسالم مدیریت بحران استان اصفهان دانش آموزی مجلس دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:بر اثر بارندگی‌های دو روز گذشته ۴ روستا در جاسک تخلیه و مردم در سه اردوگاه اسکان اضطراری داده شدند.

وی تعداد خانوار این روستاها را ۱۸۰ خانوار دانست و افزود: ۱۰۰ دستگاه چادر و به اندازه نیاز اقلام زیستی و خوراکی توسط جمعیت هلال‌احمر استان بین این افراد توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، گفت: در جزیره قشم با توجه به حجم بالای بارندگی که وجود داشت ۸۰ خانوار از مسافران نیز در اماکن ورزشی جزیره اسکان اضطراری داده شدند.

حسن‌زاده گفت: در حال حاضر تلاش برای اتصال برق ۱۶ روستا در استان هرمزگان ادامه دارد و بخش عمده قطعی‌ها حاصل سقوط تیرهای برق براثر تندباد بوده که بیش از ۸۰درصد تعویض تیرهای برق انجام شده و کار ادامه دارد همچنین موارد پاره شدن کابل‌ها و سیم‌های برق نیز اصلاح شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بیان کرد با اشاره به تعویض ۱۲ ترانس برق، عنوان‌کرد: از ابتدای بارش‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ مشترک اتصالشان را به شبکه برق از دست داده‌ بودند که با تلاش تیم برقرسانی  این آمار تاکنون به ۱۲۰۰ مشترک رسیده است و برق اکثر مشترکین وصل شده است.

حسن زاده در خصوص آسیب‌های وارده به حوزه آبرسانی گفت:به دلیل از بین رفتن محور روستایی و لوله‌های در مسیر یا قطع شدن برق درمنطقه، قطعی آب شرب ۲۰ روستا نیز اتفاق افتاده که رفع مشکلات پیش آمده بزودی رفع می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:همه محورهای مواصلاتی استان نیز  باز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • پرورش هوشمند گیاهان با ابتکار تیم دانش‌آموزی
  • هوای قابل قبول پایتخت در آخرین روز فروردین
  • افتتاح استخر دانش آموزی در سمنان
  • هوای اصفهان آلوده شد
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • هوای اصفهان آلوده است
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ / روبات‌ها کاربردی می‌شوند
  • آیین اختتامیه یادواره شهدای دانش آموزی