Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه پشتوانه مردمیِ نظام مایه هراس دشمن است؛ گفت: حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات ضامن امنیت، اقتدار و تقویت کننده پیوند بین نظام و مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدصادق بصیری چهارشنبه (30 بهمن) در همایش عوامل اجرایی انتخابات شهر کرمان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اولین توصیه به خود و شما این است این کاری که به عهده گرفتیم فی سبیل الله و قطعاً مورد رضایت خدا است به شرطی که قصد قربت وجود داشته باشد و اگر این قصد باشد دو بُرد و نتیجه، اول رضایت خدا و دوم کمک خدا برای سلامت این امر را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ادامه داد: مقام معظم رهبری و سکان دار نظام جمهوری اسلامی در دیدار با اقشار مختلف مردم در سال جاری به صراحت از نسبت میان انتخابات و امنیت ملی سخن گفتند و اظهار داشتند "برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق های رأی تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی این نظام بیش از امکانات دیگر آن هراس دارند" و همچنین تأکید داشتند "هرکس ایران عزیز و امنیت میهن و وطن را دوست دارد باید در پای صندوق های رای حضور پیدا کند" که این "باید" در تکلیف شرعی مشهود است.

 

 

وی گفت: اولین نکته این است که باید بدانیم انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر جنبه های عینی و عملیاتی آن در حوزه مردم سالاری دینی و در نظام سیاسی کشور دارای جنبه های مهم دیگری است که همان اسلامیت نظام و پیوند عمیقی است که این فرایند سیاسی با اسلامیت نظام خواهد داشت که بسیار مهم است و دومین نکته در حوزه مشارکت انتخاباتی است که امنیت و اقتدار ملی را مد نظر قرار دهیم و به این نتیجه برسیم که حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات ضامن امنیت، اقتدار و تقویت کننده پیوند بین نظام و مردم است  و در نهایت تقویت ارکان نظام تصمیم گیری، کم رنگ کردن تهدیدات دشمنان قسم خورده و نوعی ایجاد قدرت برای نظام جمهوری اسلامی است.

 

 

بصیری بر لزوم توجه به سیاست های کلی انتخابات و متن راهبردی رهبری معظم انقلاب در این باره تأکید کرد و با بیان اینکه در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست های کلی انتخابات در 18 مورد مطرح شده است، در ادامه افزود: این 18 مورد عبارت است از موضوع برگزاری انتخابات، تعیین حوزه های انتخاباتی، تبلیغات، حدود و نوع هزینه های انتخابات، ممنوعیت تخریب و فریب، پیشگیری از جرائم و تخلفات، ارتقاءسطح مشارکت عمومی، قانون مند بودن و قانون مندی تشکل های سیاسی، ارتقا سطح شایسته سالاری و شایسته گزینی، نظارت شورای نگهبان، بهره گیری فناوری جدید در عرصه انتخابات، ساز و کار درست اجرای وظایف نمایندگی، ثبات نسبی قوانین انتخابات و پاسداری از آزادی و بی طرفی مجریان و ناظران است.

 

 

معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در ادامه گفت: نکته دیگر نظم و انضباط، زمانبندی و تاریخ برگزاری و همان تقویم برگزاری انتخابات است لذا ما در این زمانبندی، امروز چهارشنبه، 81 روزشمار زمانبندی انتخابات را پشت سر می گذاریم و تشکیل جلسه آموزشی توجیهی در سراسر کشور برگزار می شود و فردا 82 روزشمار است.

 

وی با بیان اینکه ممنوعیت فعالیت های انتخاباتی از ساعت ۸ صبح پنجشنبه(اول اسفند) اعمال می شود؛ تأکید کرد: باید دقت شود تا بر طبق قانون رعایت شود و دوم اینکه مراقبت و نظارت دقیق بر آمادگی شعب اخذ رأی است که همه باید آماده باشیم.

 

بصیری متذکر شد: همه اعضای شعب اخذ رأی قبل از ساعت 7 صبح در شعبه مربوطه حضور داشته باشند و همچنین اعضا شعب موظف هستند تا قبل از شروع هر اقدامی، آثار تبلیغاتی نامزدها را پاک کنند و چیزی از این آثار در شعب باقی نماند و اعضا شعبه بعد از آماده سازی شعبه نسبت به پلمپ صندوق اخذ رأی در حضور نماینده هیئت نظارت اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین اعضا شعب موظف هستند همه مفاد مندرج در صفحات 13 تا 18 دفترچه راهنما را بخوانند و اجرا کنند و در صورت نبودن مربع خالی در صفحه انتخابات شناسنامه مهر انتخابات در صفحه توضیحات درج کنند و در صورتی که دستگاه های احراز هویت در شرایط آفلاین باشند باید بعد از اتمام رأی گیری مجدداً به وسیله اعضا شعبه پلمپ شود و از آنجایی که ساعت رسمی انتخابات 8 صبح است؛ راس ساعت 8 صبح در شعبه را باز کنند و اقدام به رأی گیری کنند.

 

بصیری گفت: تأکید داریم در صورتی که مراجعه کننده ای در ساعات آغازین نداشتید، اعضا شعبه اخذ رأی به عنوان اولین رأی دهندگان، رأی خود را به صندوق بیندازند.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: عوامل اجرایی انتخابات همایش اعضا شعب اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

: تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم

 حجت الاسلام علی موحدی راد  اظهار کرد: زمانی که برای آئین معارفه به سیستان و بلوچستان رسیدم مردم این استان با چهره های بشاش و مصمم و با آغوش گرم به استقبال بنده آمدند انصافا احساس کردم به وطنم برگشته ام، با توجه به اینکه مردم هر استانی می‌خواهند مدیری که منصوب می‌شود از خودشان باشد بنده نیز سعی می‌کنم به صورت مضاعف و بیش از یک هموطن در این استان کار و تلاش کنم چرا که مردم صبور، فهیم، ولایتمدار، قانع و بصیر استان شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی بیان کرد: اولین و بزرگترین مولفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است، به اصطلاحی سرمایه ترسو است زمانی‌که در رسانه ها اعلام می شود امروز قرار است اتفاقی بیفتد بازار طلا، دلار دچار نوساناتی می‌شود که این امر را در همه دنیا مشاهده می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: پس از برخی از اتفاقات اخیر در استان متاسفانه برخی از سرمایه گذاران سرمایه خود را از این منطقه خارج کردند همچنین برخی از سرمایه گذاران هم که قصد سرمایه گذاری در این استان را داشتند فعلا از این اقدام منصرف شدند تا ببینند اوضاع این استان چگونه پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه خروج سرمایه از سیستان و بلوچستان نبود اشتغال، فقر، بیکاری، جرم، جنایت و زندان را به دنبال دارد تصریح کرد: اگر کسی ادعا دارد من بلوچ یا سیستانی هستم باید دست به دست هم امنیت استان را پایدار کنند.

حجت الاسلام موحدی راد خاطرنشان کرد: کسی که از ترور و تروریست حمایت می‌کند و حاضر نیست یک سری از اقدامات را محکوم کنند به دورغ و کذب نام بلوچ را می‌آورند اگر عزت مردم بلوچ و سیستانی را بخواهند قطعا این اقدامات را محکوم و در برابر آن سکوت نمی‌کنند.

وی گفت: برخی از افراد از یکسری موضوعاتی که در استان اتفاق می افتد در برخی از مناطق حمایت می‌کنند این نظام؛ نظام صبور و مقتدری است باید از روزی ترسید که آن روی سکه را به شما نشان دهند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسرائیل و آمریکا عملیات خود را مخفیانه، آرام و بی سر و صدا انجام می‌دهند که بعد صدای آن به گوش دیگران می‌رسد اما بعد از واقعه کنسولگری ایران، از رهبر معظم انقلاب گرفته تا سایر رده‌های نظامی و انتظامی همه مردم اعلام کردند این اقدام را بی جواب نمی‌گذارند.

وی تصریح کرد: اسرائیل، آمریکا، فرانسه، انگلیس، دولت های غربی و اروپایی با همکاری بعضی از کشورهای عربی بی غیرت آمدند دست به دست هم دادند که اجازه ندهند حریم هوایی و زمینی فلسطین که به دست رژیم غاصب افتاده مورد هجمه و حمله قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: در گذشته اگر آمریکا می‌گفت ناو جنگی خود را می‌خواهد به حرکت در بیاورد در بعضی از کشورها دولتی هایشان و رئیس جمهورها عوض می‌شدند اما ایران رژیم غاصب صهیونستی را تنبیه کرد و هدف ایران تخریب و یا کشته شدن افراد نبوده بلکه می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم صبر و شکیبایی این نظام حد و حدودی دارد همچنین می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم این لایه های شما در قبال هوشمندی و اقتدار سربازان پر افتخار این نظام چیزی نیست.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتداری که دارد، همه دنیا را مات و مبهوت اقتدار خود کرد که می‌تواند در مقابل خود فروخته‌ها کوتاه نیاید اما این صبر از سر تعقل و هوشمندی است که شاید افراد غفلت زده به آغوش نظام برگردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند
  • سپاه، نهادی مردمی و مرتبط با مردم است