Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به شرایط برخی موارد مشکوک به این بیماری گفت: کسانی که در این بیماری گرفتار نارسایی تنفسی شوند کمتر از دو درصد هستند و این بیماری آن حد که مردم تصور می‌کنند نگران کننده نیست.

به گزارش ایرنا؛ دکتر قاسم جان بابایی عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به اینکه بیماری کرونا ویروس از نظر مسری بودن قوی است ولی از نظر مرگ و میر از آنفلوانزای اچ وان و ان وان کمتر است، بیان کرد: در چین ۷۵ هزار مورد ابتلا به این بیماری وجود داشته ولی مرگ و میر در اطفال گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: ممکن است این بیماری برای افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت پیشرفته، ضعف سیستم ایمنی و چاقی زیاد مشکل ایجاد کند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به شرایط برخی موارد مشکوک به این بیماری یادآور شد: کسانی که در این بیماری گرفتار نارسایی تنفسی شوند کمتر از دو درصد هستند و این بیماری آن حد که مردم تصور می‌کنند نگران‌کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم باید از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کنند بیان کرد: شستن دست با آب و صابون بسیار اثرگذار است.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه مردم اگر علائمی مبنی بر تنگی نفس پیدا کردند به پزشک مراجعه کنند یادآور شد: در تمام کشور تیم‌هایی مشخص شده و نسبت به ویزیت کردن این بیماران اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر در بیمارستان قم مواردی بستری شدند فقط سه چهار نفر نیازمند مراقبت ویژه هستند افزود: این افراد هم تحت نظر هستند و از تنفس مصنوعی هم برای ایشان استفاده نمی شود و فقط در حال مراقبت هستیم تا اگر خدمات دارویی بیشتر نیاز داشتند اقدام لازم صورت گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و عدم حضور در اماکن شلوغ یادآور شد: اصلا لازم نیست که مردم محل زندگی خود را ترک کنند چرا که ابتلا زمانی اتفاق می‌افتد که فرد مبتلا با فرد سالم روبوسی کرده یا دست دهد و آن فرد اقدام به شستشوی دست خود نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره نیز گذرا بوده و به سر خواهد آمد و قطعا این مشکل بدتر از اپیدمی آنفلوآنزا نخواهد بود.

لینک کوتاه: asriran.com/002ztx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد / آغاز غربالگری SMA از سال جاری

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سقوط آزاد نرخ رشد جمعیت متوقف شده است، از آغاز غربالگری پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری اس‌ام‌ای در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، حسین فرشیدی با اشاره به نامگذاری یکی از روزهای هفته سلامت به عنوان خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: سقوط آزاد نرخ رشد جمعیت متوقف شده و سرعت کمتری پیدا کرده است و این موضوع نشانه خوبی است که در سال ۱۴۰۳ بتوانیم شاهد افزایش نرخ باروری در کشور باشیم، مهمترین کار در این راستا فرهنگ‌سازی است و یکی از کارهایی که وزارت بهداشت در حال انجام آن است، اجرای طرح نفس است که در آن مراقبان سلامت به مشاوره پیشگیری از سقط جنین می‌پردازند.

وی افزود: غربالگری بیماری SMA نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که سال جاری آغاز خواهد شد تا از تولد نوزادانی که به این بیماری مبتلا هستند پیشگیری شود، زیرا این کودکان در سنین پایین مرگ رنج‌آوری دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تغذیه سالم به عنوان یکی از عوامل مؤثر در سلامتی گفت: برای به دست آوردن سلامتی، ورزش، تغذیه و کاهش استرس نقش مهمی دارند، باید آمار بیماری‌های غیرواگیر را از طریق سبک زندگی سالم کاهش دهیم؛ در این راستا یکی از اقدامات مهم ما اجرای برنامه نان کامل است که بیش از ۱۸۰۰ نانوایی داریم که آرد سبوس دار استفاده می‌کنند که این موضوع باعث کاهش بسیاری از بیماری‌های مزمن می‌شود.

فرشیدی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در بسیاری از کشورهای پیشرفته و پردرآمد مانند ژاپن و کره جنوبی نیز نزولی است، گفت: باید فرهنگ‌سازی در راستای افزایش ازدواج و فرزندآوری جوانان انجام شود زیرا تجربه کشورهای پردرآمد نیز نشان داده که تنها حمایت اقتصادی منجر به افزایش جمعیت نخواهد شد.

وی ادامه داد: در عین حال باید فرایند بارداری و ارائه خدمات درمانی برای مادران خوشایند شود تا مادران بعد از باردار شدن تمایل داشته باشند که فرزند دیگری نیز داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با هشدار نسبت به سزارین‌های تقویمی و در تاریخ‌های رند بیان کرد: با این چالش مواجه هستیم که برخی افراد برای تولد فرزندشان در تاریخ رند، اقدام به زایمان زودرس می‌کنند که این موضوع خطرات و عوارضی در پی دارد.

فعالیت ۸۰ مرکز درمان ناباروری سطح دو در کشور

صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت نیز اظهار کرد: نرخ باروری کلی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ موالید کاهشی بوده است، اما سیر نزولی تعداد موالید کاهش پیدا کرده است؛ البته خطر و معضل سالمندی جمعیت همانند گذشته نگران کننده است.

وی افزود: امیدواریم مجموعه اقداماتی که در قالب قانون جوانی جمعیت صورت می‌گیرد از گرفتار شدن ما در سیاه چاله جمعیتی جلوگیری کند.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت تصریح کرد: در بخش دولتی پوشش درمان ناباروری کامل شده و خدمات حوزه ناباروری در حوزه پیشگیری نیز آغاز شده است و تشخیص به هنگام ناباروری در مراکز بهداشتی و درمانی زودتر انجام می‌شود تا زوجین نابارور زودتر شناسایی و درمان شوند، الان حدود ۸۰ مرکز درمان ناباروری سطح دو در کشور داریم که به تشخیص و درمان به موقع ناباروری کمک می‌کنند و بسیاری از زوجین نابارور که به اقدامات تخصصی مانند ای‌وی‌اف نیاز ندارند در این مراکز درمان می‌شوند.

جباری با بیان اینکه بعضی از غذاها، آلودگی‌های هوا و زیست محیطی و سموم کشاورزی بر باروری تأثیر می‌گذارند، خاطرنشان کرد: در حال بررسی این موارد هستیم تا مشخص شود که محصولات تراریخته روی باروری تأثیر دارند یا خیر و این بررسی را با همکاری پدافند غیرعامل و وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه فاصله بین ازدواج تا تولد اولین فرزند در کشور پنج سال بوده است، بیان کرد: اکنون این فاصله به سه سال رسیده است، اما هدف‌گذاری ما زیر دو سال است، یعنی زوجین دو سال اول ازدواج اقدام به فرزندآوری کنند، توصیه این است که زوجین جوان در دو سال اول پس از ازدواج اقدام به فرزندآوری کنند، زیرا در صورت نابارور بودن، زودتر تشخیص داده شده و درمان می‌شوند.

کد خبر 746212

دیگر خبرها

  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • بیمارستان های دولتی ملزم به درمان رایگان کودکان هستند
  • سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد / آغاز غربالگری SMA از سال جاری
  • نقش توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در درمان بیماری ها