Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در هر ۴۰ ثانیه در امریکا یک نفر دچار حمله قلبی می‌شود. پس از این که یک بار دچار حمله قلبی شدید، شک نداشته باشید که خطر بروز آن برای بار دوم بیشتر خواهد شد.

در این مطلب، می‌خواهیم بهترین روش‌های کارشناسان برای کاهش احتمال بروز حملات قلبی برای اولین بار و پیشگیری از رخداد مجدد این حملات را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چطور از حمله قلبی اول پیشگیری کنیم؟

فشار خون بالا و مخصوصا کلسترول بالا خطر بروز حمله قلبی را افزایش می‌دهد. برای پیشگیری از حملات قلبی، پزشک شما بر حسب وضعیتی که دارید احتمالا به شما توصیه می‌کند که فشار خون خود را پایین بیاورید یا از میزان کلسترول خونتان بکاهید.

برخی از رایج‌ترین تغییراتی که می‌توانید در سبک زندگی خود ایجاد کنید شامل موارد زیر است:

ترک سیگار

سیگار کشیدن دشمن درجه یک زندگی شماست. افرادی که روزی یک بسته سیگار می‌کشند، دو برابر بیشتر احتمال دارد نسبت به افراد غیرسیگاری، به حمله قلبی مبتلا شوند. وقتی فردی سیگار را ترک می‌کند، می‌تواند خطر حمله قلبی را تا ۳۶ درصد کاهش دهد. این‌ها نتیجه مطالعاتی بوده که روی ۲۰۷۲۱ شرکت کننده مرد سوئدی سالم ۴۵ تا ۷۹ ساله با بررسی آن‌ها در طی ۱۱ سال انجام شده است.

ورزش مرتب

طی همین تحقیقات، مشخص شد که بیش از ۲۰ هزار مرد سوئدی که به صورت مرتب ورزش می‌کنند، ۳ درصد کمتر از دیگران به حمله قلبی دچار شدند. ورزش‌های ایروبیک یا هوازی از ورزش‌هایی هستند که برای سلامت قلب ترجیح داده می‌شوند، زیرا گردش خون را بهبود می‌بخشند و فشار خون و ضربان قلب را کم می‌کنند. توصیه می‌شود بزرگسالان بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش ایروبیک متوسط مانند پیاده‌روی یا شنا داشته باشند.

رژیم غذایی سالم برای قلب

به گفته کارشناسان تغذیه، خوردن مقادیر زیاد از میوه‌جات و سبزیجات و در عین حال کاهش مصرف نمک می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد. مثلا رژیم DASH Diet رژیمی است که برای کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی مشهور است. شما باید تا جایی که می‌توانید از چربی‌های ترانس و اشباع شده دور بمانید تا کلسترول شما پایین بیاید و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کم شود.

خواب بیشتر

بزرگسالانی که کمتر از ۷ ساعت خواب شبانه دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند حمله قلبی، بیماری قلبی و سکته هستند. با این حال، از هر ۳ فرد بزرگسال، یک فرد در امریکا می‌گوید خواب کافی نداشته است.

چطور از حمله قلبی دوم، بعد از تجربه اولین حمله قلبی، جلوگیری کنید؟

بنا بر گزارش انجمن قلب امریکا، حدود ۲۰ درصد از افرادی که اولین حمله قلبی را داشته‌اند، در بازه ۵ ساله آتی دچار حملات قلبی دوم و بعدی خواهند شد. اما همیشه راهی برای کاهش این خطر وجود دارد.

علاوه بر تغییراتی که باید در سبک زندگی خود بدهید (تغییراتی که در بالا ذکر شد)، شاید لازم باشد طبق تجویز پزشک خود دارو مصرف کنید؛ مخصوصا وقتی که کلسترول یا فشار خون بالا دارید و باید آن را کم کنید. داشتن وزن سالم هم یکی از آن کلیدهاست. اگر قبلا یک بار حمله قلبی را تجربه کرده باشید، نکته حائز اهمیت این است که با کم کردن ۱۰ درصد از وزن خود می‌توانید خطر ابتلا به حملات قلبی بعدی را کم کنید.

توان‌بخشی قلب

توان‌بخشی قلب هم برای آن‌هایی که یک بار حمله قلبی داشته‌اند توصیه می‌شود. توان‌بخشی قلب یک برنامه طبی تحت نظر پزشک است که در طی آن، لازم است بیماران به صورت مرتب ورزش کنند، به آن‌ها آموزش داده می‌شود که چطور سبک زندگی سالم برای قلب داشته باشند و علاوه این، برای کاهش استرس به آن‌ها مشاوره داده می‌شود.

در واقع، توان‌بخشی قلب می‌تواند خطر حمله قلبی دوم را تا ۴۷ درصد کاهش دهد و یک شبکه حامی قوی برای نظارت بر عملکرد شما ایجاد می‌کند. اگر شما حمله قلبی داشته‌اید، از پزشک خود در مورد برنامه‌های توان‌بخشی قلب سؤال کنید و ببینید که آیا با شرایط کنونی قلب شما، برایتان بهترین ایده هست یا نه.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سکته قلبی پیشگیری از سکته قلبی حمله قلبی حملات قلبی برای کاهش فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات متوالی آمریکا و انگلیس به جنوب الحدیده یمن

رسانه‌های یمنی از حملات پیاپی ائتلاف آمریکا و انگلیس به جنوب استان الحدیده یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المسیره شامگاه شنبه گزارش کرد جنگنده‌های آمریکا و انگلیس چهار مرتبه منطقه الطائف در جنوب استان ساحلی الحدیده یمن در دریای سرخ را هدف قرار دادند.

سحرگاه روز جمعه نیز تجاوزگران آمریکایی-انگلیسی سه حمله به منطقه ساحلی عبس در دریای سرخ در استان حجه در شمال غرب یمن انجام دادند. این حملات ساعاتی پس از آن انجام شد که تجاوزات آمریکایی-انگلیسی استان الحدیده همجوار را با ۱۱ حمله هدف قرار دادند.

پیشتر المیادین از ۳۵ حمله تجاوزکارانه آمریکایی-انگلیسی به یمن از ابتدای ماه رمضان خبر داد که بیشتر آنها در الحدیده بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • ۶ حمله جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان بالا گرفت
  • توان مردم غزه زیر شدیدترین حملات صهیونیست‌ها بیانگر قدرت بالای مقاومت است
  • لحظه حملات توپخانه‌ای طالبان به پاسگاه‌های مرزی پاکستان + فیلم
  • هنگام بروز حمله قلبی از چه دارویی استفاده کنیم؟
  • فواید روزه گرفتن برای بدن
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به غرب و جنوب غرب یمن
  • حمله اسرائیل به سوریه
  • حملات متوالی آمریکا و انگلیس به جنوب الحدیده یمن