Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «محمد علاوی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق امروز (چهارشنبه) گفت که وزرای او مستقل از احزاب هستند و برخی در تشکیل دولت ایجاد مانع می‌کنند.

به نوشته وبگاه المسله، او از اینکه اعتراضات به طور خیلی گسترده‌تر و شدیدتر باز گردد هشدار داد و متعهد شد که عاملین کشتار معترضان را تحت پیگرد قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوی با بیان اینکه برخی طرف‌ها در مسیر رأی اعتماد به کابینه مانع‌تراشی می‌کنند؛ افزود: «اگر دولت نتواند تشکیل شود، طرف‌هایی هستند که در جهت ادامه‌دار شدن بحران در کشور کار خواهند کرد.»

او گفت که وزرای کابینه خود را از میان افراد «با کفایت» و «شایسته» انتخاب کرده و برنامه قابل اجرایی برای حل مشکلات عراق دارد.

محمد علاوی همچنین گفت که اعتراضات مردمی برای اولین بار موجب تشکیل دولت مستقل و بدون حضور احزاب شده است و کابینه او نماینده تمامی مردم عراق خواهد بود.

نخست‌وزیر در ادامه قول بهبود وضعیت معیشتی مردم عراق و بازگردان آوارگان به خانه‌هایشان را داد و گفت باید دوره جدیدی در عراق آغاز شود.

طبق قانون اساسی عراق، نخست وزیر جدید عراق باید تا دوم ماه مارس (۱۲ اسفند) دولت خود را تشکیل دهد اما اختلاف احزاب و گروهها بر سر نامزدهای به اصطلاح مستقل تا کنون مانع این کار شده است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم

سخنگوی رسمی دولت عراق دوشنبه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که بغداد خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیست.

به گزارش مشرق، باسم العوادی درباره سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار وی با رئیس جمهور آمریکا، گفت: در دیدار نخست وزیر با بایدن درباره موضوعاتی از جمله نیروهای ائتلاف در عراق بحث و تبادل نظر شد.

سخنگوی رسمی دولت عراق، افزود: پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با آمریکا است، گفت: عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

پیش تر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که بایدن برای گفت‌ وگو در زمینه تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و صنعتگران متخصص، السودانی را همراهی می‌کنند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده‌های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی علاوه بر آموزش، فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهند داشت. همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز امضا خواهد شد.

در جریان این سفر همچنین نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک با هدف پیشبرد توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق، بخش تجارت، آموزش و فرهنگ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم
  • نخست وزیر ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم