Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی عصر چهارشنبه در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: شهرکرد از نظر بهداشتی شهری تمیز است اما در فرهنگ شهرنشینی باید بسیار کار شود تا این فرهنگ جا نیفتد این کارها سامان نمی‌گیرد زیرا شهر دارای قوانین و نظم است هرچند که تبلیغات بر روی تابلوهای تبلیغاتی نصب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شهرنشینان باید حقوق دیگران را رعایت کنند، گفت: برای ارتقا فرهنگ شهرنشینی شهروندان، شهرداری نقش مهمی در این زمینه دارد و باید شهرداری بیشتر به فرهنگ شهر نشینی بپردازد.

عباسی در ادامه گفت: قرار بود شهرداری برای ورودی و خروجی شهر شهرکرد طرحی آماده کند تا اعتبار لازم به آنان برای اجرای آن ارائه شود این طرح باید با معماری مناسب باشد اما هنوز طرح ارائه نشده است.

وی بیان کرد: در حوزه تبلیغات نیز به فرهنگ شهرنشینی توجه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تمیز بودن شهر شهرکرد را یک برند برای شهرکرد دانست.

وی ادامه داد: طرح‌های اجرایی باید پیوست فرهنگی اجتماعی داشته باشد پس مجریان باید طرح‌های مهم مصوب شده که پیوست فرهنگی و اجتماعی دارد را بیشتر مورد توجه قرار دهند زیرا نتیجه بخش تر است.

وی اظهار داشت: طرح و پروژه متفاوت است و طرح می‌تواند شامل چند پروژه دارد باشد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای طرح‌ها است.

عبدالرضا علی محمدی دادستان عمومی عمومی و انقلاب مرکز استان نیز بیان کرد: اگر در خصوص احداث ساختمان در شهرها، شورای فرهنگ عمومی استان به نظام مهندسی مسکن و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی ابلاغ کند که برای اجرای طرح‌های خود باید پیوست فرهنگی اجرا کنند قطعاً شاهد ساخت و سازهای متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در سطح شهر خواهیم بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری حقوق دستگاه های اجرایی شورای عالی انقلاب فرهنگی شهرنشینی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پیوست فرهنگی فرهنگ شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم فرهنگ آب رفت

  زندگی فرهنگی اغلب با هزینه همراه است و محصولات فرهنگی همچون فیلم، کتاب، سفر، پوشاک و... نیاز به هزینه دارد. شاخص هزینه‌کرد فرهنگی خانوار، نسبت جامعه را با صنایع فرهنگی پیش روی ما می‌گذارد. جالب این‌که با وجودی که میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی از نظر اسمی روند صعودی داشته و درسال۱۴۰۱به ۲۶۱ هزار میلیارد تومان رسیده اما نکته حائز اهمیت ارزش واقعی هزینه‌کرد بوده که کاهش یافته است.با احتساب تورم، میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی ازسال۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱، روند نزولی داشته است. به‌طوری که سهم هزینه‌ فرهنگی خانوار از سبدخرید آنها از۱۱.۵درصد درسال۱۳۹۶ به ۹.۳درصد در سال۱۴۰۱کاهش یافته است. رشد ریالی بازار سینما، کتاب و موسیقی در سال گذشته، بیش از آن‌که ناشی از افزایش تعداد مخاطبان و میزان فروش باشد، ناشی از افزایش تورم بوده است. اتفاقی که برای سال جاری هم ضعیف‌تر شدن بازارهای فرهنگی را پیش چشم می‌گذارد. به‌عنوان مثال و بر‌اساس گزارش خانه کتاب و ادبیات ایران، سال گذشته، بالغ بر ۱۱۵هزارو۱۴۱عنوان کتاب منتشر شده که نسبت به سال۱۴۰۱رشد ۵.۸درصدی داشته است. بدون پرداختن به محتوای عناوین منتشر شده، دقت بیشتر به آمار تفکیکی نشر، گویای این است که این افزایش بیشتر از آن‌که نشان‌دهنده بهبود انتشار کتاب در حوزه فرهنگ عمومی و بزرگسال باشد متأثر از تیراژ کتاب‌های کمک‌آموزشی بوده است. به‌عنوان مثال از اردیبهشت تا مرداد سال گذشته انتشار کتاب‌های کمک‌آموزشی نسبت به سال۱۴۰۱ از ۸۲ تا ۱۵۵‌درصد افزایش داشته‌ است.همچنین به‌جز فروردین واسفند۱۴۰۲که افزایش کتاب‌های کمک‌آموزشی به ترتیب رشدهای منفی۲ ومنفی۱۵درصدی را تجربه کرده‌، درسایر ماه‌های سال انتشار آنها بیش از ۲۲‌درصد رشد داشته است. همین رویه به نوعی در حوزه‌های سینما و موسیقی با بلیت‌های۹۰۰هزارتومانی ادامه دارد. هرچه هست، تورم همه اجزا حوزه فرهنگ چه در بخش تولید و چه در بخش مصرف را تحت تأثیر قرار داده و به کاهش یا حذف کامل سهم آن از سبد خانوار منجر شده است. 

دیگر خبرها

  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل
  • برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • انباشت پسماند در حاشیه رودها و شهرها زیبنده استان تهران نیست