Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعطیلی بیمارستان‌ها در مناطق روستایی آمریکا در سال ۲۰۱۹ به بالاترین رقم طی یک دهه گذشته رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تعطیلی بیمارستان‌ها در مناطق روستایی آمریکا در سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) به بالاترین رقم طی یک دهه گذشته رسید.

تحلیل «مرکز چارتیس برای سلامت روستائیان» نشان می‌دهد شمار بیمارستان‌های تعطیل‌شده در مناطق روستایی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ کند شد، اما از آن زمان به بعد مجدداً روند افزایشی پیدا کرده است، به گونه‌ای که در ۲۴ ماه گذشته ۳۴ مرکز درمانی تعطیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش روزنامه گاردین، از سال ۲۰۱۰ به بعد، ۱۲۰ بیمارستان روستایی تعطیل شده‌اند و وضعیت برای ایالت‌های واقع در جنوب آمریکا بدتر است. ایالت‌های «تگزاس»، «تنسی» و «اوکلاهاما» بدترین وضعیت را از این لحاظ دارند.

تحلیل مرکز چارتیس حاکی است بیمارستان‌های واقع در ایالت‌هایی که هنوز توسعه برنامه‌ای موسوم به «مدیک‌اید» (پزشک‌یار) را به تصویب نرسانده‌اند از لحاظ متوسط حاشیه عملکرد در سطح پایین‌ترین قرار دارند و بیشتر در  معرض خطر تعطیلی قرار دارند.

طرح مدیک‌اید یک برنامه بیمه عمومی است که هدف آن تأمین پوشش سلامت برای خانواده‌ها و اقشار کم‌درآمد است.

مرکز چارتیس با استفاده از یک مدل آماری که عوامل خطربار برای بیمارستان‌ها را نشان می‌دهد به این نتیجه رسیده که ۴۵۳ بیمارستان در سراسر آمریکا با خطر تعطیلی روبرو هستند.

قرار داشتن در ایالتی که با توسعه برنامه مدیک‌اید موافقت کرده احتمال تعطیلی بیمارستان‌ها را به طور متوسط تا ۶۲ درصد کاهش می‌دهد.

مسئله تصویب این برنامه در نقاط روستایی آمریکا در ماه‌های گذشته به مباحثات سیاسی در ایالت‌هایی مانند تگزاس دامن زده است. در این مناطق، خدمات بهداشتی برای درمان بیماری‌های مختلف در دسترس نیست.

بعضی از نامزدهای دموکرات که در حال رقابت با دونالد ترامپ هستند وعده گسترش حمایت‌های دولتی از ارائه خدمات بهداشت به شمار بیشتری از شهروندان آمریکا را داده‌اند.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: تعطیلی بیمارستان ها مناطق روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟

صبح روز گذشته احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست با خبرنگاران، سراغ بازار مسکن رفت و در واکنش به «اوضاع اجاره نشین‌ها در کشور» گفت: دولت‌های دهه ۹۰ در بازار مسکن غایب بودند و نقش تنظیم گری نداشتند، اما دولت سیزدهم این رویکرد را تغییر داد و سیاست تنظیم اجاره بها را تصویب کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این ادعای عضو کابینه دولت درباره «تنظیم اجاره بها در کشور»، تا چه حد با «واقعیت اوضاع اجاره نشین ها» سازگار است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد، «بازار اجاره مسکن در دولت سیزدهم، رکورد بیشترین رشد اجاره بها را در تاریخ ثبت داده‌های رسمی از اجاره، به ثبت رسانده است.»

ماجرا چیست؟

ارقام رسمی مربوط به تورم اجاره مسکن در تهران نشان می‌دهد، از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، «اجاره بها، سالانه به ترتیب ۴۵ درصد، ۴۴‌ درصد و ۵۲‌ درصد جهش کرد.»

از سال ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۰، «بالاترین رشد سالانه اجاره بها، برای سال ۷۵ بود و به میزان ۴۱.۵درصد.» بنابراین، «ملتهب‌ترین دوره اجاره نشینی» برای سال‌های دولت سیزدهم بوده است و نه دولت‌های قبل تر. پس اگر از روی «داده رسمی»، قرار باشد کارنامه دولت رئیسی در بازار اجاره مسکن مورد قضاوت نسبی قرار بگیرد، این دولت در «تنظیم اجاره بها»، موفقیتی نداشته است.

همچنین تورم اجاره در کشور نیز طی دو سال گذشته، از «متوسط سالانه دوره‌های قبل»، سبقت گرفت. نسبت تورم عمومی به تورم اجاره در کشور، همیشه عدد ۱.۵ بوده است. اما سال گذشته به علت «رشد تاریخی اجاره بها در کشور»، این نسبت به مرز عدد یک رسید.

دولت تاکنون اقدام موثری برای تنظیم تورم مسکن و تورم اجاره به این معنا که باعث «بازگشت قیمت‌ها به سطح متعارف شود» انجام نداده است.

دیگر خبرها

  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  •  بارش‌های جنوب کشور در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است |‌ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • شکستن رکورد بارش۱۰ایستگاه بارانسنجی جنوب سیستان وبلوچستان
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد
  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس
  • جم و دیر؛ رکورد دار بارش‌های جوی
  • خطر تعطیلی مرکز دیالیز بیمارستان شهدای آبیک+ فیلم